PDA

Bekijk Volledige Versie : Domeinnaam zogenaamd 'niet opgezegd'



Reynaerde
18/08/06, 00:41
Ik heb twee jaar geleden bij hostingdiscounter een domeinnaam inclusief webhosting gehuurd voor een periode van een jaar. Vanwege omstandigheden heb ik destijds het pakket opgezegd middels de niet-goed-geld-terug-garantie. Ik kreeg te horen dat de domeinnaam niet kon worden opgezegd aangezien die geregistreerd was, prima, volkomen te begrijpen. Ik heb destijds echter wel direct schriftelijk laten de domeinnaam op te willen heffen.

Vorig jaar begon de ellende al, toen ik een factuur ontving voor zowel de hosting als het domein. Van de hosting was sowieso al geen sprake en hetzelfde gold voor de domeinnaam. Na wat mailcontact leek het probleem te zijn opgelost. Ik kreeg mijn geld uiteindelijk dan teruggestort en de lucht leek geklaard.

Echter kreeg ik 14 augustus jongstleden wederom een factuur voor het domein, een bedrag van €9,51 (Een bedrag van €7,99 met een BTW-bedrag erbovenop). Ik weer contact zoeken met hostingdiscounter, ditmaal eerst per telefoon vervolgens per mail. Nu krijg ik te horen van de heren van hostingdiscounter dat ze nooit een 'correcte opzegging' hebben ontvangen, volgens hun administratie. Kortom eerst betaal ik een jaar wèl, dan een jaar krijg ik m'n geld teruggestort en nu blijk ik het domein toch niet te hebben opgezegd. Daarnaast word ik dan doorverwezen naar een zogenaamd opzegformulier welke mijns inziens enkel bestemd is voor .nl domeinnamen.

Kan ik hier iets tegen doen, of zit ik tot diep in de 21ste eeuw opgescheept met een domeinnaam die ik volgens de administratie van de heren niet heb opgezegd. Het lijkt me toch raar dat ik dit toch moet betalen, in dat geval kan hostingdiscounter nog wel 10 jaar blijven roepen dat zij niks hebben ontvangen op het gebied van opzegformulieren. Graag jullie advies!

Met vriendelijke groet,

Reinier

Zor.in
18/08/06, 00:47
Heb je een kopie of verzendbewijs van de opzegging?

Dillard
18/08/06, 00:53
Idd, altijd aangetekend opzeggen, dan kunnen ze jouw opzegging niet ontkennen.

Reynaerde
18/08/06, 00:59
Nee, dat heb ik inmiddels niet meer. Ik ben er totaal niet van uitgegaan dat het zo'n heisa op zou leveren. Ik zit inmiddels bij host-masters en daar heb ik geen enkele problemen mee.

Maar ik begrijp dus dat ik zonder een kopie of een verzendbewijs weinig in te brengen heb tegen de factuur?

ispi
18/08/06, 01:25
heb je nooit een bevestiging gekregen van de opzegging?

Reynaerde
18/08/06, 01:30
Geen notie, kan me er niet direct iets van herinneren, maar de kwestie speelde eind 2004. Later heb ik wel een backup gehad van mailcontact tussen hostingdiscounter en mij, maar toen het probleem opgelost leek te zijn heb ik die verwijderd.

NetGuardian
18/08/06, 05:02
Ik heb zelf ook een probleem met Hostingdiscounter.
Gaat ook over een domeinnaam, een .biz.

2 jaar geleden heb ik bij hostingdiscounter een webhosting pakket + .biz domeinnaam geregistreerd. Na een half jaar ben ik naar een andere ISP gegaan, en heb ik mijn webhosting account opgezegd, en aangegeven het domein te willen verhuizen.

De verhuizing zou geen probleem zijn en ik moest volgens hostingdiscounter bij mijn huidige ISP aangeven het domein te willen verhuizen. Dus ik aanvraag gedaan bij mijn ISP, deze bleek een EPP Code nodig te hebben voor verhuizing van een .biz domein. Ik mailen naar Hostingdiscounter voor een EPP code, geen antwoord. 2de mail kreeg ik het antwoord dat de EPP Code naar mij verzonden zou worden, geen code gezien. Ik heb het toen eigenlijk laten rusten.

Een half jaar later wordt ik opgebeld door hostingdiscounter met de vraag of ik het domein wil verlengen, dus ik antwoord dat ik het wil verhuizen en graag een EPP Code zou willen, Dit was goed en zou naar mij opgestuurd worden. Een kwartier later wordt er weer opgebeld en vertellen ze dat het te laat is voor verhuizen en dat ik het domein moet verlengen. Dat heb ik toen maar gedaan. Nu krijg ik geen antwoord meer, op emails.

Fijne boel daar.

WenS Int. Dnstn
18/08/06, 08:37
Ik heb het toen eigenlijk laten rusten.

Ja, da's dom...Eigen schuld dan hè...

veenman
18/08/06, 09:08
Je staat in dit geval zeer sterk. Vorig jaar hebben ze per e-mail aangegeven dat je gelijk had en hebben ze zelfs je betaling teruggestort. Vooral het feit dat de betaling is teruggestort, bewijst de legitimiteit van de e-mail bevestiging die je van ze hebt gekregen.

De factureren zijn dus onterecht, die kunnen dus rechtstreeks de prullenbak in.

Geert-Jan
18/08/06, 09:48
....daarom sturen wij zelf onze ex-klanten een bevestiging van de opzegging, per post...

Een foutje in de administratie is immers zou gemaakt.

t.bloo
18/08/06, 10:46
Ik snap ook nooit zo goed waarom de bedrijven zelf niet wat beter omgaan met hun opzeggingen. Dit kost ze lijkt me ook geld en goede naam. Beetje naief om te denken dat ze zelf geen fouten maken natuurlijk.

NetGuardian
18/08/06, 23:13
Ja, da's dom...Eigen schuld dan hè...

Kheb wel wat meer te doen dan achter hun gat aanzitten.

izdesign
19/08/06, 12:13
Kheb wel wat meer te doen dan achter hun gat aanzitten.

Lijkt mij ook wel, bel ze de volgende keer gewoon meteen dat je er de volgende niet eens meer op reageerd, oid.

Geoffrey
19/08/06, 14:18
Ja, da's dom...Eigen schuld dan hè...

Eigen schuld? Waar komt dat nou weer vandaan? TS heeft naar mijn inziens alles gedaan wat hij voor een opzegging moet doen, dus kap effe met die zinloze reacties wil je?

In ieder geval is het zoals Skunkah ook al zei, je staat heel sterk, zelfs als je nog maar alleen het emailtje hebt waarin staat dat hostingdiscounter je gelijk heeft over de kwestie. Verder kan je ook gelijk aankaarten dat je naar de hand van die email een jaar niks hebt moeten betalen en dat je nu plots wel wordt gedwongen geld op tafel te gooien voor een dienst die je twee jaar geleden hebt opgezegd.

Het is hier al gezegd geweest, als een bedrijf een opzegging ontvangt dienen ze het wel zo netjes te spelen dat ze een bevestiging uitsturen via post / mail, zo heeft de klant ook een vorm van zekerheid, want met een aangetekende zending krijg je nog geen 100% zekerheid dat het bedrijf in kwestie er effectief om gaat naar de post (als het niet wordt afgeleverd).

In ieder geval zou ik die factuur niet betalen, en als ze zeuren zou ik hun die mail onder hun neus duwen. Lijkt me niet dat ze er voor dat bedrag verder op in zullen gaan.

Succes. :)

xserve
19/08/06, 14:32
Eigen schuld? Waar komt dat nou weer vandaan? TS heeft naar mijn inziens alles gedaan wat hij voor een opzegging moet doen, dus kap effe met die zinloze reacties wil je?
Misschien iets beter het topic lezen Geoffrey, het was namelijk geen reactie op de TS...

crazycoder
19/08/06, 15:04
Het is hier al gezegd geweest, als een bedrijf een opzegging ontvangt dienen ze het wel zo netjes te spelen dat ze een bevestiging uitsturen via post / mail, zo heeft de klant ook een vorm van zekerheid, want met een aangetekende zending krijg je nog geen 100% zekerheid dat het bedrijf in kwestie er effectief om gaat naar de post (als het niet wordt afgeleverd).

Hoe dat in België gaat weet ik niet, maar voor zover ik weet komt een niet afgehaalde aangetekend stuk na x weken retour.