PDA

Bekijk Volledige Versie : Gratis doorschakel nummer (084 of 087)



snaaps
17/08/06, 12:14
Voor onze 2 24/7 noodnummers zijn wij op zoek naar 2 gratis doorscakel nummers. Deze nummers moeten worden door geschakeld naar 2 06 nummers.

Omdat wij de laatste tijd nogal worden lastig gevallen op onze 06 nummers met vragen als: kunt u mijn pakket upgraden?
Willen wij de drempel naar onze 24/7 noodnummers verhogen naar een beltarief van 0,30 a 50 cent per minuut. (indien iets hoger geen bezwaar)

Omdat wij niet zo vaak worden gebeld op deze nummers willen wij hier zelf geen extra maandelijkse kosten aan hebben.
Dit heb je wel bij 0900 nummers.
084 en 087 nummers zijn over het algeem gratis te gebruiken.

Echter lopen wij tegen de volgende problemen:
nummer vervalt wanneer met 45 dagen niet gebeldt wordt.
Nummers mogen niet zakelijk worden gebruikt.


Graag informernen wij naar de goedkoopste oplossing voor onze door schakeling.
Uiteraard staat betrouwbaarheid ook hoog in het vaandel.

NIS3
17/08/06, 12:23
Fixs?

Keenondots
17/08/06, 12:41
Fix is alleen bedoeld voor persoonlijk gebruik en werkte destijds* niet optimaal. Iets wat je niet wilt bij noodnummers.
*) paar jaar geleden.

Klanten opvoeden is ook een optie..

jouwnaam
17/08/06, 12:44
Als je een FIXS-nummer aanvraagt, hoef je nog maar één nummer door te geven aan je vrienden, familie, zakenrelaties en collega’s. Je kunt FIXS eerst gratis een week lang op proef nemen.

Blijkbaar dus zakelijk ook toegestaan?

snaaps
17/08/06, 13:02
Momenteel een nummer aangevraagd via extranummer.nl
Dankzij een tip in mijn PM, bedankt...

Fixs ziet er wel aardig uit veel instellingen.
Ik denk dat het fixs.nl gaat worden...

Edit:
extranummer.nl kost 0,30 cent per minuut.
Fixs.nl kost 0,80 cent per minuut, wel erg veel....

maartenb
17/08/06, 13:14
Jammergenoeg is extranummer alleen voor persoonlijke doeleinden.


2.4 Het recht om de Extra Nummer dienst te gebruiken geldt alleen voor de Klant persoonlijk. De Klant is een natuurlijke persoon en geen onderneming of een zakelijke entiteit.

snaaps
17/08/06, 13:25
Klopt, echter fixs doet hier niet moeilijk over.

Echter heb ik zojuist een onverwacht probleem ontdekt.
Mensen met digitale telefonie kunnen geen 084 en 087 nummers bellen.
Dus heel mijn idee met de 084 en 087 nummers komt te vervallen.

Vragen we toch maar een 0900 nummer aan..

maartenb
17/08/06, 13:56
Ik weet niet of deze vraag dan in dit topic kan, maar waar kan je het beste een 0900 nummer aanvragen? Ervaringen? Ik ben er namelijk ook naar aan het kijken.

joriz
17/08/06, 13:59
Gebruik even de zoekfunctie op dit forum. Volgensmij was een van deze bedrijven een raar/spook/apart bedrijf.

Zijn er ook nog betrouwbare bedrijven die dit soort diensten aanbieden?

Proxio
17/08/06, 14:02
Ik weet niet of deze vraag dan in dit topic kan, maar waar kan je het beste een 0900 nummer aanvragen? Ervaringen? Ik ben er namelijk ook naar aan het kijken.

Wij hebben goede ervaringen met BelFabriek.nl :).

eMiz0r
17/08/06, 14:16
Wij hebben goede ervaringen met BelFabriek.nl :).

Same here, mooie uitgebreide stats en gewoon duidelijk. Betalingen worden ook netjes op tijd uitgevoerd.

maartenb
17/08/06, 14:36
bedankt voor de tip!

jinxedworld
17/08/06, 15:07
Ik had hetzelfde probleem, maar heb het anders opgelost.

Ik heb een asterisk bak draaien waar één nummer van SpeakUp aanhangt. Tijdens openingstijden gaat de telefoon gewoon over (na doorlopen IVR).
Buiten openingstijden word je doorgesluist naar een closed-context, waar je je moet authenticeren dmv een pincode. Deze pincode's zitten gekoppeld aan een telefoonnummer van de klant (klant kan meerdere nummers opgeven) en worden realtime uit een MySQL database geplukt. Ik merk dat de drempel hiermee wat hoger ligt waardoor mijn avonden wat rustiger verlopen.

De closed context laat eerst mijn gewone telefoon overgaan, mocht deze binnen 30 seconden niet worden beantwoord dan word mijn mobiel gebeld. Klanten hebben zo toch nog optimale service.

Alle calls worden gelogged in een database, zodat ik ook kan zien wie er gebeld hebben, maar zich niet geauthenticeerd hebben, wie zich wel geauthenticeerd hebben, en zo kan ik de onzingesprekken een beetje buiten de deur houden.

Werkt prima! Is dat anders geen optie voor jullie? Scheelt weer de kosten van een 0900-nummer (49,- in de maand dacht ik via belfabriek).

GlobalServe
17/08/06, 15:35
Ik ben opzoek voor dezelfde service, maar dan voor belgie...
Weet hier iemand raad over.

Mark17
17/08/06, 20:07
Ik zoek dan ook een 0900 nummer zonder maandelijkse kosten. Doorschakelen naar mobiel en vast(voip en tijdens kantooruren) met max. enkele minuten tijd daartussen.

Peuk
17/08/06, 20:11
Ik zoek dan ook een 0900 nummer zonder maandelijkse kosten. Doorschakelen naar mobiel en vast(voip en tijdens kantooruren) met max. enkele minuten tijd daartussen.
Die bestaan niet, zover ik weet. Een 0900 nummer kost je ongeveer een 40 euro per maand. Als iemand goedkoper weet dan hou ik mij aanbevolen ;)

jinxedworld
17/08/06, 21:03
Ze zijn er vast wel die het gratis aanbieden, maar dan moet je waarschijnlijk een minimum aan belminuten verstoken in de maand...

snaaps
17/08/06, 21:06
Ja wordt dan toch 40 euro per maand.
De bedoeling is dat het noodnummer zo min mogelijk gebeld gaat worden.

GlobalServe
18/08/06, 00:56
www.0900.be maar je moet minimum 300 minuten per maand gebeld worden...
Dat is voor een support lijn bijna niet haalbaar.

Is wel gratis zolang je de 300 minuten haalt.

yton
18/08/06, 11:50
Kortom: De 0900 nummers zijn niet gratis, maar voor nederland zo ongeveer 40 euro / maand

Als je het tarief van 35 cent per minuut aanhoud, en daarvoor bij een redelijke maatschappij 20 cent per minuut voor krijgt, heb je het goed voor elkaar. Dan hoefen er in totaal maar 200 minuten per maand naar het nummer gebelt te worden. En het muziekje ;) kost ook geld!

GlobalServe
18/08/06, 12:18
Heb dus meer info...

Je kan een gratis 0900 nummer hebben, maar dan verdien je er niks op als het is doorgeschakeld naar een GSM, word het doorgeschakeld naar een vast toestel dan krijg je 0.15 Cent/Minuut.

Alsook, je belt niet naar een eigen nummer maar je komt uit op een centrale waar je dan een toestelcode moet ingeven. Is die correct, dan word je doorverbonden.

Hier is er meer info, en werkt ook perfect voor nederland
http://www.telonline.be/0900/

MediaServe
18/08/06, 21:44
Kortom: De 0900 nummers zijn niet gratis, maar voor nederland zo ongeveer 40 euro / maandDie bestaan wel, maar dan krijg je een extentie van een bestaand nummer en kun je dus zelf geen nummer kiezen.

Wat betreft 084-nummers...
Bah, ik negeer ze altijd. Je weet van tevoren niet wat je moet betalen. Bovendien is deze prefix vaak geblokkeerd bij bedrijven. Neem gewoon een VOIP nummer of ISDN op kantoor, desnoods een mobieltje :)

tazmanian
19/08/06, 14:48
gratis 0900 bestaat niet idd of je moet het eens proberen via beldienst.nl (krijg je alleen wel een boxnummer)

skigek
16/02/11, 10:14
<knip>
Topic is pas 4 en een half jaar oud......