PDA

Bekijk Volledige Versie : Aangifte(s) inzien



Luuc
16/08/06, 23:49
Hoi,

Ik heb een vrij korte vraag waar ik steeds verschillende antwoorden op krijg. Kan ik op een politiebureau in de buurt laten checken of er aangifte is gedaan tegen één of meerdere personen?

Vergeet steeds het politiebureau te bellen (:)) en anders ga ik morgenochtend gelijk even langs.

systemdeveloper
16/08/06, 23:55
Nee. Tenzij het tegen jezelf is natuurlijk. Zelfs als de derde persoon al veroordeeld is, mogen ze je dat niet vertellen.

Zor.in
16/08/06, 23:55
Ga maar uit van niet. Pas als je zelf aangifte doet misschien wel. Maar uit privacy-redenen kunnen ze je geen lijst geven van alle personen in je straat waar aangifte tegen is gedaan ;).

Luuc
17/08/06, 00:01
Ga maar uit van niet. Pas als je zelf aangifte doet misschien wel. Maar uit privacy-redenen kunnen ze je geen lijst geven van alle personen in je straat waar aangifte tegen is gedaan ;).hehe, heb slechts 3 namen die ik wil nachecken ;) Ben zelf al eens door defensie gescreend dus ben wel clean (zover ik weet).

Gaat om een klant die waarschijnlijk meerdere namen gebruikt om zo particulieren en bedrijven op de lichten. 't is een aanzienlijk bedrag en wel de moeite waard om aangifte te doen.

hmm... ga er morgen maar eens achteraan. Thank you!

Bob2
17/08/06, 00:02
Kan via een advocaat, hangt er natuurlijk wel vanaf in wat voor relatie die één of meerdere personen tegenover/ naast je staan.

veenman
17/08/06, 00:10
Je kan een verklaring van goed gedrag aanvragen wanneer het om (nieuwe) medewerkers gaat, dat moet je dan als werkgever aanvragen en dat loopt dan via BuZa (AIVD).

aartvg
17/08/06, 00:12
kan je op het gemeenten huis laten doen,

je hebt wel een handtekening van die persoon nodig...
en de informatie word naar hem per post opgestuurt.

(verklaaring van goed gedrag)

groeten Aart

Luuc
17/08/06, 00:45
Er circuleerd een verhaal dat de betreffende persoon (klant, dus geen nieuwe medewerker) is opgepakt door de politie. Dit wil ik graag bevestigd zien en/of checken of er daadwerkelijk (meerdere malen) aangifte tegen hem is gedaan.

Liggen al allerlei papieren bij een advocaat, heb hem al een paar weken niet gesproken dus zal inderdaad daar ook even informeren.

@Aart; De klant kan ik niet meer bereiken, handtekening wordt dus moeilijk :)

veenman
17/08/06, 00:47
Onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Zolang deze persoon puur als verdachte vastzit, lijkt het mij sterk dat er mededelingen worden gedaan aan derden.

Luuc
17/08/06, 00:48
Oké, bedankt allemaal voor de info. Ga morgen maar eens langs de politie en informeer bij de advocaat. Mijn bevindingen zal ik dan hier posten, misschien wel handig :)

systemdeveloper
17/08/06, 00:49
Schrijf je in bij Intrum en laat hun een creditcheck doen. Simpel toch ?

Directhosten
17/08/06, 00:55
Kan via een advocaat, hangt er natuurlijk wel vanaf in wat voor relatie die één of meerdere personen tegenover/ naast je staan.

Zelfs een advocaat kan en mag dit niet voor je doen.

Luuc
17/08/06, 23:17
Ben niets wijzer geworden en gewoon aangifte gedaan. Ze zullen me bellen als ze "meer weten".. deden ze verrekte vaag over gehehe. Gaat nu gewoon via de advocaat!


Schrijf je in bij Intrum en laat hun een creditcheck doen. Simpel toch ?Wil graag dat m'n klanten een beetje normaal behandeld worden, Intrum ga ik niet mee in zee (slechte ervaring mee) en aan een creditcheck heb ik niet zoveel :)

Jantjedeman
17/08/06, 23:28
Denk niet dat je gescreened bent luuc.

1. Je moet 18 jaar of ouder zijn wil je gescreened woorden door Biza (Binnenlandse zaken.)
2. Je moet voor een bedrijf werken dat levert aan de overheid.
3. Classificatie A is nog veel moeilijker en wordt alleen gedaan in noodzaak.

Hoe weet ik dit ?
Ik heb ervaring met het leveren van producten aan de overheid en heb dus zelf ook classificatie A

Shadowfox
17/08/06, 23:36
Screening zegt niet zoveel :) Je moest eens weten hoeveel niveau's van screening zijn ;)

Luuc
17/08/06, 23:56
Denk niet dat je gescreened bent luuc.

1. Je moet 18 jaar of ouder zijn wil je gescreened woorden door Biza (Binnenlandse zaken.)
2. Je moet voor een bedrijf werken dat levert aan de overheid.
3. Classificatie A is nog veel moeilijker en wordt alleen gedaan in noodzaak.

Hoe weet ik dit ?
Ik heb ervaring met het leveren van producten aan de overheid en heb dus zelf ook classificatie AMisschien domme vraag maar wat heeft het voor nut om gescreend te worden? Heb ik dan een bepaalde bevoegdheid?

ICTRecht
18/08/06, 01:19
De politie zal geen informatie verstrekken over eventuele aangiftes.

Alleen een verdachte die de verwachting heeft dat tegen hem, wegens een bepaald feit, vervolging zal worden ingesteld, kan een verzoek indienen bij de rechter-commissaris.

Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) kan je aanvragen bij de afdeling
burger-/publiekszaken van de betreffende gemeente. Dat moet je gewoon zelf doen, dus niet je werkgever. Je werkgever dient wel een deel van het aanvraagformulier in te vullen. Het aanvraagformulier is als bijlage toegevoegd.

Luuc
18/08/06, 01:39
Stel, mijn aanvraag wordt goedbevonden.. wat heb ik er dan aan in mijn geval? Heb ik dan een bepaalde bevoegdheid?

Overal wordt de situatie omschreven in het geval van solliciteren, daar heb ik alleen niets aan :)