PDA

Bekijk Volledige Versie : Website bemiddeling adverteerder



cemtex
16/08/06, 22:57
Op dit moment heb ik een website in beheer waar de klant er op een bepaalde manier geld uit wilt zien. Maar het liefst niet zo maar reclame, maar wel iets wat aansluit op de inhoud van de site.
Nou heb ik begrepen dat bv. webads.nl zon bedrijf is, maar die ziet er geen brood in.
Weet iemand bedrijven die daarin bemiddelen? Of anderzijds adverteerders waarin je keuze hebt voor bepaalde advertetentie's ?

Jenga
17/08/06, 01:02
Dat ligt heel erg aan de omvang, de doelgroep en de kwaliteit van de site. Kun je daar iets over zeggen?

Bemiddelaars zijn er niet, omdat er weinig te bemiddelen valt. Er zijn maar een handjevol partijen die banners op websites exploiteren (o.a. WebAds, AdLINK, AttentionMedia, Semilo) en daarnaast niet al te veel partijen die als interactief mediabureau opereren (dus banners voor hun opdrachtgevers weg moeten zetten op websites). Die laatsten werken vrijwel uitsluitend via gevestigde bannerexploitanten of zeer grote sites.

Je zou overigens wel affiliate marketing kunnen overwegen. Via bedrijven als TradeDoubler, Testnet en Zanox kun je zelf de advertenties uitkiezen die op je site komen te staan. Helaas leveren die programma's leveren in veel gevallen weinig op, tenzij je je hele site speciaal op die advertenties inricht.

NetGuardian
17/08/06, 05:40
Google Ads bied de mogelijkheid om de advertenties aan te passen aan de content van uw website.

Het enige probleem met Google Ads is dat Google de reclame uitkiest, en u daar geen tot weinig controle over heeft.

cemtex
17/08/06, 13:34
In principe wil ik google ads/adbrite als laatste mogelijkheid houden. in principe kan dat altijd nog.

De site zit tussen de 300/ 500 unieke bezoekers.
Tussen de 4000/5500 pageviews.
Qua verkeer is het dan ook niet bepaald enorm, maar voor diverse bedrijven zou het interessant kunnen zijn om erop te adverteren.
Om even de sitenaam buiten beschouwing te laten gaat het om een modellensite/bureau. Daar zou op kunnen aansluiten iets in de kleding, lingerie, makeup, etc...
De doelgroep is vrouw, tussen de 12 en 24 als ik zo moet schatten.

3j3ct
17/08/06, 14:13
mischien een idee om abo's te verkopen voor bladen met mode en derg?

NetGuardian
18/08/06, 20:05
Mischien is Kliks.nl (http://kliks.nl/) wat.
U heeft dan een ruime keuze uit banners, en een mogelijkheid tot pay-per-click.

Mark17
18/08/06, 23:22
sevbo.nl of zanox.nl is misschien iets voor u (zeer veel mogelijkheden).

stoney
20/08/06, 23:17
waarom maak je geen account aan bij tradetracker?
Wel 20 categorieen waar je uit kunt zoeken, vast wel iets waar jouw klant zich in kan vinden.

Succes