PDA

Bekijk Volledige Versie : Ligt dit aan mij?



ferry_
16/08/06, 13:26
Na al vele jaren klant te zijn geweest bij een host, waar ik een stuk of 6 kleinere hostpakketjes had, ben ik er toe over gegaan om wat anders te gaan proberen.

Een paar maanden geleden had de host iets niets, vps genaamd. Ik ben daar mee proef gaan draaien met 1 domeinnaam. En dat beviel goed. Het was even wennen met plesk, maar dat werkt best ok.

Nu heb ik vorige week het vps-pakket upgedate naar een dds.

Vanaf dat moment ging alles fout met de snelheid.
Het opvragen van 1 pagina van een phpbb forum duurde tussen de 10 seconde en over een minuut:(

Nu bel ik al bijna een week met de helpdesk en iedere keer wordt er gezegd dat de systeembeheerders er naar zullen kijken.

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en mijn indruk is dat er hier wel het één en ander aan kennis anwezig is:)

Dat iets niet goed werkt, kan ik goed begrijpen. Daar heb ik zelf vaak genoeg ervaring mee:)

Maar.... is zoiets van te weinig snelheid zo moeilijk te verhelpen?

Naquada
16/08/06, 13:31
technische specs?

ferry_
16/08/06, 13:35
Ik weet niet veel meer dan op de site vermeld staat.
Dat is:

Schijfruimte 20 GB
Dataverkeer 250 GB
Processor 500 Mhz
Geheugen 265 MB

Of is dat niet wat je bedoelt?

AlfaHosting
16/08/06, 13:55
Misschien is de beste oplossing als het blijft aanslepen hen vragen je terug te verhuizen naar een VPS, misschien dat ze dan sneller in actie schieten.

ferry_
16/08/06, 14:05
Ergens begrijp ik het niet want het ip-adres is gewoon onveranderd gebleven.

Dat heeft met teruggaan naar vps toch niets te maken?

almar
16/08/06, 14:13
Ik denk dat Mario doelt op een snelle oplossing van je probleem.

AlfaHosting
16/08/06, 14:18
Ergens begrijp ik het niet want het ip-adres is gewoon onveranderd gebleven.

Dat heeft met teruggaan naar vps toch niets te maken?

Als je zeker ben dat je account niet van server gewisseld zou ik het niet dadelijk weten. Ik had een vermoeden dat met de overschakeling van je pakket op een server terecht gekomen was die zwaarder belast is. De ongebruikte capaciteit wordt namelijk gedeeld met andere gebruikers.

Luuc
16/08/06, 14:18
Ergens begrijp ik het niet want het ip-adres is gewoon onveranderd gebleven.

Dat heeft met teruggaan naar vps toch niets te maken?Als je "dreigt" met overzetting dan verdienen ze dus minder aan je, misschien geeft dat extra motivatie om je probleem te verhelpen :)

AlfaHosting
16/08/06, 14:22
Als je "dreigt" met overzetting dan verdienen ze dus minder aan je, misschien geeft dat extra motivatie om je probleem te verhelpen :)


Dat was zo een beetje de redenering :)

ferry_
16/08/06, 14:32
Ik hou niet zo van dreigen:)

Heb ze zojuist nog een keer gebeld en gezegd dat ik nu toch wel een beetje begin te balen.

Binnen een uur zouden ze van alles gaan proberen om het weer goed te krijgen.

Ik wacht af....

AlfaHosting
16/08/06, 14:37
Ik hou niet zo van dreigen:)

Heb ze zojuist nog een keer gebeld en gezegd dat ik nu toch wel een beetje begin te balen.

Binnen een uur zouden ze van alles gaan proberen om het weer goed te krijgen.

Ik wacht af....

Het heeft eigenlijk niks te maken met dreigen ... je kan aan hen vriendelijk stellen dat dit je de enige uitweg lijkt. Komt netjes over.

ferry_
16/08/06, 14:45
Het is toch bijna niet te geloven...
Ben nu al terug gebeld. Het bleek iets simpels te zijn met instellingen cpu en berekenen of zoiets.

De diverse sites zijn nu wel behoorlijk sneller. Echter nog niet zoals het hoort te zijn.

Dus ik heb ze nog maar een keer laten rekenen. Ondertussen wacht ik weer even af...:)

AlfaHosting
16/08/06, 17:32
Dan gaat het nog in orde komen :)