PDA

Bekijk Volledige Versie : Games online via website



Meganic
14/08/06, 19:28
Hey,

het is mij nog iets te onduidelijk maar als dit een dubbelpost is sorry.

wat mijn vraag was.
is het mogenlijk via een website script. een server online te gooien voor games ?

zo ja welke ?
zo niet ? jammer :P

zo niet. zijn er mensen die mij willen helpen met windows server 2003 als het niet te veel tijd kost (linux mag ook als het niet te lang duurt)

3j3ct
14/08/06, 20:20
watversta je onder games?

B3rt
14/08/06, 21:17
Beetje onduidelijke vraag.
Stel de vraag nog eens maar dan duidelijk zodat we ook weten wat je bedoeld.
- Wat bedoel je met server, een game of een machine?
- op wat voor soort server moet dat script draaien? (webserver of de game server zelf, welk OS is deze server en wat voor scripttaal is geinstalleerd?)
etc.

ErikKosters
15/08/06, 00:32
Op unsecure webservers is het zeker mogelijk (ooit zelf eens gedaan, paar jaar geleden en heeft toen gewoon 3 weken gedraaid. Totdat hoster erachter kwam waar die hoge load wegkwam).

Meganic
15/08/06, 06:04
ik probeer heel duidenlijk te zijn,
1: ik heb een server (amd athlon x2 3800) game server
2: ik heb een webserver
3: ik wil via die webserver op de game server games instaleren via een scripted site.
4: alle scripts kunnen geinstaleerd worden

dus zonder commands op linux te kunnen invoeren maar gewoon via de site

_arno_
15/08/06, 10:08
Wat voor webserver?

Mits je php als script taal gebruikt en je kunt iets scripten zou je kunnen kijken naar exec()

Kijk anders hier eens, heb zelf die vraag ook gesteld hoe ik dit ongeveer kon doen ( wel linux ):
http://www.webhostingtalk.nl/scripting-techniek-beveiliging/86465-maken-van-game-panel-centos.html?highlight=game

ispi
15/08/06, 11:27
Mits je php als script taal gebruikt en je kunt iets scripten zou je kunnen kijken naar exec()


Ik gebruik momenteel ook deze manier, maar ik heb mij laten vertellen dit geen veilige manier is. Klopt dit?

Meganic
15/08/06, 14:24
Hey kan kloppen dat het niet zo'n veilige manier is ja maar er zijn aantal manieren om het wel veilig te maken,
ik bedoel. hoevaak word een webserver gehacked ?
sinds al die tijd dat ik al een beetje hosting draai kan niemand op die server komen.

ispi: zou u dat script ook met mij willen delen ?

Savvas
16/08/06, 12:42
Hey kan kloppen dat het niet zo'n veilige manier is ja maar er zijn aantal manieren om het wel veilig te maken,
ik bedoel. hoevaak word een webserver gehacked ?
sinds al die tijd dat ik al een beetje hosting draai kan niemand op die server komen.

ispi: zou u dat script ook met mij willen delen ?


je bent ook pas een potentieel target wanneer ze je het hardst kunnen treffen, ik zou er niet te licht over denken want er worden bergen aan servers dagelijks binnengedrongen.

Meganic
16/08/06, 17:07
oke,

weten jullie dan wel een OS systeem waar je super makkenlijk games of webhost op kunt instaleren ?

Danger
16/08/06, 17:46
dus via een knopje op een website een game installeren? *Denkt aan webmin*

3j3ct
16/08/06, 18:36
Kan je niet gewoon beter bij een gamehost een gameserver huren?

Maico
17/08/06, 20:21
Als je even google had gebruikt had je zeker op deze gekome :
www.gamecreate.com , denk dat vele hem nog niet zullen kennen.

Ik vind het zelf gewoon *** werken, maar ik zou zegge, ga er eens mee stoeien.

B3rt
17/08/06, 23:22
Ziet er goed uit alleen veel te duur zoals vele andere pakketten.

Prijzen van 34 dollar (bij 21+ servers) per maand is veel te duur, ik vind zo wie zo maand prijzen niet kloppen.
Het moet een eenmalige aanschaf zijn en niet maandelijkse terug kerende kosten zijn, de game host branche staat zo wie zo al sterk onder prijs druk.
Met de huidige prijzen is het bijna onmogelijk om nog dit soort huur prijzen te betalen.

Wat ik reeel zou vinden is bv een prijs van maximaal 50~75 euro per server(machine of te wel host) als eenmalige aanschaf met recht op bv 1 jaar lang gratis updates en algemeen support(forum en eerste maand installatie support). Dan kun je bv nog een support pakket erbij aanbieden, je koopt dus fysieke support erbij als je dat nodig acht of vind.

Zo'n panel is mooi en handig alleen als je het moet kopen/huren wordt het een duur grapje zeker als je meerdere servers hebt.

Maico
22/08/06, 12:19
Of je betaald een mannetje die je server installed etc, kost ook aardig wat geld,
Of je gebruikt zo een pannel.

Dat ze het niet verkopen in '1x' zegmaar kan ik inkomen. Je blijft immers gebruik maken van hun traffic ook (niet alles gaat van hun servers, maar een deel wel (wel uber traag maarja...)). Maar zelf zou ik het inderdaad ook te duur vinden, kan je beter een mannetje inhuren voor 50euro per maand oid :).

B3rt
22/08/06, 18:14
Hoe kom je daar nu bij of is dat geen reactie op mijn post?

Je koopt het panel voor 1 server voor bv 50 euro, dan krijg je alleen de software, je deze ZELF op je EIGEN game of web server installeren.
Alle data verkeer etc is voor je zelf, de software ontwikkelaar heeft zelf geen kosten meer, die zijn allemaal voor jezelf.

Dat die licenties per maand moeten zijn vind ik persoonlijk onzin, je koopt het product en daarmee moet het klaar zijn.
Als je dan ook nog updates of uitgebreidere support wilt dan kan ik me voorstellen dat je extra gaat betalen maar puur voor een stukje software wat op je eigen server wordt geinstalleerd vind ik het onzin om per maand te gaan betalen. De kosten worden op deze manier veel te hoog.

pietermx
22/08/06, 18:34
Op unsecure webservers is het zeker mogelijk (ooit zelf eens gedaan, paar jaar geleden en heeft toen gewoon 3 weken gedraaid. Totdat hoster erachter kwam waar die hoge load wegkwam).

Hehe, wel een mooie stunt :)

Maico
23/08/06, 00:45
Hoe kom je daar nu bij of is dat geen reactie op mijn post?

Je koopt het panel voor 1 server voor bv 50 euro, dan krijg je alleen de software, je deze ZELF op je EIGEN game of web server installeren.
Alle data verkeer etc is voor je zelf, de software ontwikkelaar heeft zelf geen kosten meer, die zijn allemaal voor jezelf.

Dat die licenties per maand moeten zijn vind ik persoonlijk onzin, je koopt het product en daarmee moet het klaar zijn.
Als je dan ook nog updates of uitgebreidere support wilt dan kan ik me voorstellen dat je extra gaat betalen maar puur voor een stukje software wat op je eigen server wordt geinstalleerd vind ik het onzin om per maand te gaan betalen. De kosten worden op deze manier veel te hoog.

Uhm ?
Quote van TS :

3: ik wil via die webserver op de game server games instaleren via een scripted site.

Ik weet niet of jij wilt dat de maker ALLE software van de gameservers voor je meegeeft als je hemt koopt ? Krijg je aardig wat dvd'tjes neem ik aan. En ik geloof niet dat jij meteen alles games wilt installeren op 1 server, dus is de beste uitweg dat deze gewoon gedownload worden. En tja dat kan niet altijd via een 'gratis' server, maar deze moet door hun zelf gehost worden. En ik geloof niet echt dat je hier onder uitkan. Anders moet je deze files allemaal zelf gaan hosten (en daar word je nu ook weer niet zo blij van, moet ze zelf updaten etc). Dus eenmalig lijkt me ondoenelijk voor dit. En al het verkeer is dan dus niet alleen van jezelf, dus is het toch gegrijpelijk dat je hiervoor moet betalen. Tuurlijk blijft het duur, maar het is wel een al-in-one oplossing.