PDA

Bekijk Volledige Versie : Colocation Leaseweb?



marcel5
14/08/06, 15:56
Ik huur nu een dedicated server bij Layered Tech, maar ik zit te denken om over te stappen naar een Colocated server van LeaseWeb. De aanschaf van een eigen server is prijzig, maar de maandelijkse kosten voor colocation met 1TB aan verkeer is weer een stuk goedkoper (vanaf 15 Euro per maand).

Wat voor verborgen kosten komen daar nog bij? Ik neem aan iets van 50 euro eenmalige setup kosten?

Mijn gebruikers komen grotendeels uit Europa (+/- 70%), hoe is de verbinding naar de rest van de wereld, met name de VS en Canada?

Wat zijn de ervaringen met support? Ik hoor dat je overal voor moet betalen? (logisch met zulke prijzen). Komt het er op neer dat ik per maand nog 80 euro aan support kosten kwijt ben voor ditjes en datjes, ondanks dat ik zelf mijn server beheer?

wdv
14/08/06, 16:13
Voorzover ik weet zijn er verder geen verborgen kosten. Verbindingen naar buitenland zijn volgens mij wel OK. Voor normale vragen e.d. hoef je echt niet te betalen hoor, alleen als je wilt dat ze dingen voor je gaan doen (zoals naar de server kijken als hij niet meer opstart bijvoorbeeld).

Randy
14/08/06, 16:35
Zal zo even zoeken in de cache naar een post van een 2-tal weken terug. Stond een heel (duidelijk) verhaal van een van de mods. Helaas is het draadje zomaar verwijderd.

joriz
14/08/06, 16:44
Inderdaad.

Goede afspraken zijn zeer belangrijk. Als je opeens meer stroom gebruikt, meer dataverkeer nodig hebt etc.. dat de kosten niet de pan uit reizen.

Komto
14/08/06, 16:44
Ik zit er zelf en heb er geen problemen mee gehad en nog niet..
Prima snelheid + support, remote hands e.d. is duur, maar moet je ook zelf kunnen?

Randy
14/08/06, 16:51
Leaseweb heeft een zeer duidelijk (40-pagina's tellend) contract waar alles in staat. Dus als je achteraf met ditjes en datjes komt, moet je dit bij jezelf zoeken en niet op Leaseweb afschuiven. Vraag ze gewoon naar een concept-overeenkomst en lees deze een paar keer rustig door.

marcel5
15/08/06, 17:03
Bedankt voor de reacties, ik ga contact met ze opnemen en op mijn gemak de algemene voorwaarden doorlezen!

wdv
15/08/06, 17:59
Bedankt voor de reacties, ik ga contact met ze opnemen en op mijn gemak de algemene voorwaarden doorlezen!

IMHO is het enige waar je rekening mee moet houden bij hen is dat ze nooit en te nimmer af zullen wijken van contracten. Speciale dealtjes bij upgraden e.d. moet je niet op rekenen, je betaalt gewoon wat is afgesproken in het contract. Sommige mensen zijn dit niet gewend en kunnen er dan soms een groot drama van maken hier op WHT.