PDA

Bekijk Volledige Versie : Kort geding om persoonsgegevens internetpiraten



WebXtrA-RĂ¡mon
14/08/06, 10:55
Daar gaan we weer, ben benieuwd hoe deze afloopt:
http://automatiseringgids.sdu.nl/ag/nieuws/nieuws/toon_nieuwsbericht.jsp?di=242045

eMiz0r
14/08/06, 11:10
Dat ze die Tim Kuik eens mogen afschieten voor het verkwisten van belastinggeld. Ze hebben een vorige zaak ook al verloren, waarom zouden ze nu wel winnen?

"Wij hebben recht op die gegevens". Waarom hebben zij daar recht op? Heb ik ook recht op de klantgegevens van Chello? Tim Kuik is niks of minder dan mij, gewoon een burger zonder enige opsporingsbevoegdheid. Wie zal de eerste zijn die een aanklacht tegen Brein opstart, doordat het zich voordoet als opsporingsambt, terwijl dit niet zo is (en dat is strafbaar). Als ik een advocaat was had ik het wel geweten..

crazycoder
14/08/06, 11:15
Zijn die vermeende uploaders al schuldig bevonden? Zo niet dan zijn het verneemde internetpiraten. Als een internetpiraat zou zou bestaan en de definitie daarvan overeen zou komen met de blijkbaar door brein gehanteerde definitie.

veenman
14/08/06, 11:34
Dat ze die Tim Kuik eens mogen afschieten voor het verkwisten van belastinggeld. Ze hebben een vorige zaak ook al verloren, waarom zouden ze nu wel winnen?
Belastinggeld? Volgens mij krijgt BREIN geen subsidie in welke vorm dan ook en komen de kosten voor de rechtzaken dan ook volledig voor rekening van BREIN zelf en indirect haar achterban. Dat is dan ook nog een van de weinige goede dingen aan BREIN. Verder wordt ik een beetje moe van BREIN en hoop ik dat het uilsKUIKen dat ze als directeur hebben, weereens nul op rekest krijgt.

systemdeveloper
14/08/06, 11:38
Belastinggeld? Volgens mij krijgt BREIN geen subsidie in welke vorm dan ook en komen de kosten voor de rechtzaken dan ook volledig voor rekening van BREIN zelf en indirect haar achterban. Dat is dan ook nog een van de weinige goede dingen aan BREIN. Verder wordt ik een beetje moe van BREIN en hoop ik dat het uilsKUIKen dat ze als directeur hebben, weereens nul op rekest krijgt.
Hmm, extern geld dat binnenstroomt dus. Als brein nu nog meer zaken verliest kunnen wij dus straks belastingverlaging verwachten ;)

BsHosting
14/08/06, 11:38
ipv dat geld te verspillen aan rechtszaken kunnen ze het dan beter aan de artiesten geven die nu geld mislopen volgens hun.

ze vergeten alleen 1 ding 9 van de 10 artiesten zijn juist wel beroemd geworden omdat hun nrs gedownload werden.

een echte fan koopt hun cd of dvd heus wel.

alleen brein moet een stichting voorstellen en ik denk dat er stiekem veel meer aan de strijkstok blijft hangen daar, dat ze dat eens aan artiesten geven maar het lijkt erop dat ze juist nog meer geld willen vangen.

alleen eind van het verhaal zal de artiest niet meer krijgen dan nu.

_arno_
14/08/06, 12:40
Denk dat de bedoeling meer bangmakerij naar de user is, dan het winnen van de rechtzaak.

Mikey
15/08/06, 12:28
Zullen we Mr. Kuik een keer uitnodigen voor een kortgeding civielrecht. Onnodig bang maken van wie weet wel potentiele klanten :)

JanSmit
15/08/06, 12:40
Dit nieuws is ook net uit.

http://www.webwereld.nl/ref/rss/42421 (Zweedse Piratenpartij lanceert dienst voor anoniem internetten)

Paulewk
15/08/06, 15:04
Belastinggeld? Volgens mij krijgt BREIN geen subsidie in welke vorm dan ook en komen de kosten voor de rechtzaken dan ook volledig voor rekening van BREIN zelf en indirect haar achterban. Dat is dan ook nog een van de weinige goede dingen aan BREIN. Verder wordt ik een beetje moe van BREIN en hoop ik dat het uilsKUIKen dat ze als directeur hebben, weereens nul op rekest krijgt.

Misschien geen belastinggeld, maar als jij een spindel cd's kost, komt daar 10 euro copieer heffing op.. en dat gaat direct naar die mongolen van brein en al die andere clubs. Dat is dus zelfs nog directer van de consument stelen.