PDA

Bekijk Volledige Versie : 64A per footprint



Apoc
14/08/06, 03:54
Ik heb recentelijk vernomen dat er een datacenter in Amsterdam *schijnt* te zijn waar men tot 64A per footprint toelaat. Weet iemand om welk datacentrum dit gaat?

JayvD
14/08/06, 04:12
Denk dat je deze bedoelt: http://moredatacenters.nl bedoelt. Weet alleen niet of dat al bestaat etc.

ErikKosters
14/08/06, 10:06
Volgens mij he is die foto gewoon van ander bedrijf en hebben ze dat logo erop gekloot met een programma.. Ik geloof er niet zo in.

santema
14/08/06, 10:52
Dat logo stond in elk geval niet op dat pand toen de foto genomen werd.

Komto
14/08/06, 10:56
Dat betwijfel ik, ik heb een informatiepakket aangevraagd..
Onderaan kan je de echte foto zien en een pakket aanvragen..

ErikKosters
14/08/06, 11:01
Echte foto? Die onderstaande welke je met een popup opent is ook zo nep als het maar kan.

santema
14/08/06, 11:01
Onderaan is dezelfde foto ;)

De scherpte van het logo komt niet overeen met de rest. Ook de schaduwen lopen niet goed door en je ziet de lijnen door het oranje deel heen :).

veenman
14/08/06, 11:03
Volgens de KvK zitten er op dat adres een stuk of 8 BV's waarvan de naam begint met 'more', waaronder moreEconomy Nederland B.V., moreFiber B.V., moreTelecom B.V..

Ondanks dat de foto van het pand geshopt is, denk ik dat het hier niet om een grap gaat. Wie daarover uitsluitsel wil hebben, kan met het volgende nummer bellen +31 (0)20 4107850 .

Komto
14/08/06, 11:03
Ja, nou je het zegt inderdaad..
Ben benieuwd naar het pakket ;)

veenman
14/08/06, 11:23
Zojuist ook even met Google Maps, de lokatie zelf vergeleken met de geshopte foto, op het eerste gezicht lijkt dat ook overeen te komen.

NIS3
14/08/06, 11:24
Volgens de KvK zitten er op dat adres een stuk of 8 BV's waarvan de naam begint met 'more', waaronder moreEconomy Nederland B.V., moreFiber B.V., moreTelecom B.V..

Ondanks dat de foto van het pand geshopt is, denk ik dat het hier niet om een grap gaat. Wie daarover uitsluitsel wil hebben, kan met het volgende nummer bellen +31 (0)20 4107850 .

Klopt, is allemaal van HIDS(.nl)/moreEconomy. Dat pand hebben ze overigens wel, of er ook dat logo op staat weet ik niet. Evenals of het ook daadwerkelijk (al) als datacenter is ingericht.

DutchTSE
14/08/06, 11:32
Onderaan is dezelfde foto ;)

De scherpte van het logo komt niet overeen met de rest. Ook de schaduwen lopen niet goed door en je ziet de lijnen door het oranje deel heen :).
tis ook geen 'kunstof' logo maar een plakplaatje ;) aangezien de zijkant uit golfplaat bestaat zie je dat er idd doorheen ;)

Mastje
14/08/06, 12:08
zoals ik weet en overal hoor is dat datacenters in amsterdam afgekapt worden op zoveel Ampere, omdat de energiebedrijven de vraag niet aankunnen.

Hoe kan dit bedrijf dan 2000 footprints leveren met 64/96A per stuk ? Ik vertrouw dit niet echt, omdat de energiecapaciteit die nodig is echt enorm zal zijn.

Paulewk
14/08/06, 12:24
tís van erik de vlieger, zegt al genoeg...

Wij (Eweka) hebben dit pand ook bezichtigd als mogelijke optie voor ons DC, maar het was veel te groot voor ons.

Tevens is het van binnen 1 grote puinbende en gaat het echt nog wel lang duren voor ze hier uberhaupt iets van de grond krijgen.

De foto van het pand met foto = 100% nep.

ivs
14/08/06, 12:37
Er was volgens mij al een thread hier over dat data center maar ik kan hem zelf ook niet vinden.

Een van de vermoedens in die thread was geloof ik dat het hier om een reken foutje ging omdat ze als voorbeeld/referentie een US datacenter hadden genomen en die werken op 110 volt ofzo en dan zijn de Amperes 2x zo hoog, 32a zou dus meer voor de hand liggen.

MediaServe
14/08/06, 12:40
Het heeft niets met de energiebedrijven te maken hoor. Ik heb bij een bedrijf gewerkt dat 80 megawatt nodig had in een testopstelling, dat zijn omgerekend 4000 racks met 96A. Nog ietsje meer dus ;)

Ik vind het een raar concept. Ik kan mij niet voorstellen dat het goedkoper is om 96A in een rack te stoppen, dan om gewoon wat meer racks af te nemen. Bovendien is het aantal servers in bladecenter het dubbele van conventionele servers (een bladeserver neemt een halve unit in beslag). Dus een rack gevuld met bladerservers neemt een keer 30 tot 40 Ampere in beslag. Waarom zou je dan op 96A gaan koelen? Lijkt me dat 48A meer dan zat is :)

DutchTSE
14/08/06, 12:52
Het heeft niets met de energiebedrijven te maken hoor. Ik heb bij een bedrijf gewerkt dat 80 megawatt nodig had in een testopstelling, dat zijn omgerekend 4000 racks met 96A. Nog ietsje meer dus ;)

Ik vind het een raar concept. Ik kan mij niet voorstellen dat het goedkoper is om 96A in een rack te stoppen, dan om gewoon wat meer racks af te nemen. Bovendien is het aantal servers in bladecenter het dubbele van conventionele servers (een bladeserver neemt een halve unit in beslag). Dus een rack gevuld met bladerservers neemt een keer 30 tot 40 Ampere in beslag. Waarom zou je dan op 96A gaan koelen? Lijkt me dat 48A meer dan zat is :)
met oog op de toekomst? Misschien is het goedkoper om nu meteen 96A aan te schaffen dan eerst 48 en over 4 jaar 96?

joriz
14/08/06, 13:06
Volgensmij laat elk datacenter wel meer dan 8A per rack toe zolang je er maar voor betaald.
Maar misschien is er wel een reden dat er zo veel stroom door sommige partijen nodig is. Voor een XTC lab bijvoorbeeld of een wiet plantage ;-)

Randy
14/08/06, 13:32
Maar misschien is er wel een reden dat er zo veel stroom door sommige partijen nodig is. Voor een XTC lab bijvoorbeeld of een wiet plantage ;-)

Stt, straks weet iedereen van mijn plannen in de geheime cage 3 bij DCA. Waarom denk je dat het adres niet genoemd mag worden ;-) (Spon.Zor.In, geef je ze vandaag nog even water met Pokon?)

Als je bladeservers wilt plaatsen, kunnen we bij uitzondering zelf racks leveren met 2x 32 (3f) ampere, dat volledig gebruikt mag worden. De prijs hiervoor gedraagt echter wel (los van de setup) ~2500 euro per maand, omdat en een duct gemaakt moet worden voor de airco en enkele andere kleine technische aanpassingen.
Wil je echt twee bladeservers in een rack stoppen, kies je niet voor cheap-ass ruimte maar voor bijvoorbeeld redundacy. Dat zou de enigste reden kunnen zijn om er twee in een rack te stoppen. (fallover), waarbij je eenzelfde setup ook nog eens in een ander datacentrum stopt.

Het is niet alleen de stroom, ook de koeling speelt natuurlijk mee. Maar de gelukkige bezitters van een wat oudere stapel dual Xeons zal dit weten. Je gaat het met 8 ampere dan niet redden. Ja, een 1/2 rack. Zelf ook dit probleem met een rack. Ding is iets meer dan halfvol en door zijn stroom heen.

veenman
14/08/06, 17:49
Net heb ik even gebeld met moreEconomy (moreDatacenters). De verantwoordelijke was op dat moment niet aanwezig, echter wist de persoon die ik sprak me wel te vertellen dat er op dit moment in iedergeval nog geen apparatuur staat in het datacentrum.

Offtopic: Overigens wel grappig dat er gemeld wordt dat het adres van DCA niet genoemd mag worden, terwijl ze wel gewoon in het telefoonboek staan ;)