PDA

Bekijk Volledige Versie : Radioreclame



AlfaHosting
12/08/06, 20:25
Ik vroeg me af of er hier hosters zijn die ooit het medium radio geprobeerd hebben voor het maken van reclame (of bedrijven kent die het gedaan hebben) ?

Zoja, welke respons kwam hierop ?

Keizer
12/08/06, 20:55
ik weet niet of ik namen mag noemen, maar ik weet wel een bedrijf die bij een van de grote radio stations reclame heeft gemaakt dmv gratis hostingpakketten als prijzen enzo... dit heeft er voor gezorgd dat dit bedrijf het totaal heeft gemaakt ;)

als je prijzen aanvraagt voor advertenties, kan er altijd wel 50% af btw

AlfaHosting
12/08/06, 21:01
ik weet niet of ik namen mag noemen, maar ik weet wel een bedrijf die bij een van de grote radio stations reclame heeft gemaakt dmv gratis hostingpakketten als prijzen enzo... dit heeft er voor gezorgd dat dit bedrijf het totaal heeft gemaakt ;)

als je prijzen aanvraagt voor advertenties, kan er altijd wel 50% af btw

Zal toch geen geheim zijn ?

Raptor
12/08/06, 21:04
ik weet niet of ik namen mag noemen, maar ik weet wel een bedrijf die bij een van de grote radio stations reclame heeft gemaakt dmv gratis hostingpakketten als prijzen enzo... dit heeft er voor gezorgd dat dit bedrijf het totaal heeft gemaakt ;)

als je prijzen aanvraagt voor advertenties, kan er altijd wel 50% af btw
sohosted.com toch? :) dat is inderdaad blijven hangen :W:

Randy
12/08/06, 21:24
Laat ik naast webhoster ook nog eens een twee omroepen runnen. Nee, ik verkoop je geen reclame, (werk in de regionale/lokale wereld) maar voor advies / vragen mag je altijd eens contact opnemen via PM/Mail/MSN. (randy@aklmedia.nl)

AlfaHosting
12/08/06, 21:44
sohosted.com toch? :) dat is inderdaad blijven hangen :W:

Maar als ik het goed begrijp ging dat over iets weggeven en niet om reclamespots ?


Laat ik naast webhoster ook nog eens een twee omroepen runnen. Nee, ik verkoop je geen reclame, (werk in de regionale/lokale wereld) maar voor advies / vragen mag je altijd eens contact opnemen via PM/Mail/MSN. (randy@aklmedia.nl)

Bedankt, ik was gewoon op zoek naar een webhoster die al eens via radiospots zijn produkt heeft gepromoot, maar blijkbaar voorlopig weinig reactie :)

WilloW
12/08/06, 21:48
http://www.eliveldnetworks.nl/commercials/eliveld_man_2.mp3

tralalalal.. Radio reclame werkt zolang je het goed aanpakt

het is leuk om op grote radio stations reclame te hebben maar vergeet niet.. die rekenen per seconden 1 seconden is snel 560 euro in de middag uren dus niet op primetime uren

Randy
12/08/06, 22:05
Bedankt, ik was gewoon op zoek naar een webhoster die al eens via radiospots zijn produkt heeft gepromoot, maar blijkbaar voorlopig weinig reactie :)

Vanzelfsprekend lopen onze commercials op een 10-tal (voornamelijk) lokale omroepen. Respons valt tegen maar het is voor de naamsbekendheid. Bij geplande campagnes / acties is de respons wel merkbaar. Zeker als je iets 'gratis' weggeeft. Daar houden Ollanders wel van.

Proxio
12/08/06, 22:32
GoldenXS hoor je de hele dag met hun reclame spotje op X FM. Al een behoorlijke tijd overigens, dus zal ze wel bevallen :).

BsHosting
13/08/06, 02:17
ook op radio 8fm horo je hun

heb het eerst nagevraagd en met korting praat je toch over een bedrag van een kleine 15000 euro ex btw per jaar zowel 8 fm als xfm

krijg je 3x pd 4 dagen pw een spotje van 15 a 20 sec. let op spotje wordt ook gemaakt voor je en dat komt er nog bij.

eMiz0r
13/08/06, 09:21
GoldenXS hoor je de hele dag met hun reclame spotje op X FM. Al een behoorlijke tijd overigens, dus zal ze wel bevallen :).

GoldenXS sponsort XFM, das de reden waarom ze mogen blijven promoten :) Reclamespotjes kosten bij XFM zo'n 50 eurocent per seconde.


het is leuk om op grote radio stations reclame te hebben maar vergeet niet.. die rekenen per seconden 1 seconden is snel 560 euro in de middag uren dus niet op primetime uren

Dan zou ik denk ik toch een ander radiostation zoeken. Radio 538 vraagt op prime time (Edwin Evers tussen 8 en 9 's ochtends) 148 euro per seconde als ik me niet vergis. Over de gehele week heb je dan ook een bereik van ruim 3 miljoen luisteraars.

Wij hebben inderdaad 2 keer in 2 weken zo'n 72 prijzenpakketten weggegeven via radio 538. Sindsdien genieten we een behoorlijke naamsbekendheid en het heeft ons maar een habbekrats gekost. Dat zal ook wel de reden zijn waarom ze met dit soort sponsoring zijn gestopt :( Barry Paf staat nu iig wel op onze voicemail, jej ;)

thrunx
13/08/06, 10:22
@eMiz0r (offtopic): Hoe heb je het voormekaar gekregen dat ze jullie webhostingpakketten aanboden? Hebben ze jullie benaderd of zijn jullie naar hen toegegaan? Gewoon nieuwsgierig ;)

eMiz0r
13/08/06, 10:46
@eMiz0r (offtopic): Hoe heb je het voormekaar gekregen dat ze jullie webhostingpakketten aanboden? Hebben ze jullie benaderd of zijn jullie naar hen toegegaan? Gewoon nieuwsgierig ;)

Ik heb ze een email op de gok gestuurd en kreeg na 3 weken, tot mijn grote verbazing, een positief antwoord.

Tegenwoordig doen ze alleen nog programmasponsoring en dat begint bij 5000 euro. Daarnaast moet de minimale waarde van het aangeboden product xxxx euro zijn :( (en je hostingpakket ineens 100x duurder maken werkt helaas niet).

Randy
13/08/06, 15:49
Inderdaad,

Gewoon barters maken. Vergeet niet dat rond deze tijd er bijna geen reclame draait (Tss, alle luisteraars zijn weg) dus je voordelig wilt adverteren. Maar neem aan dat je ook respons wilt. Cijfers, bereik meten, _respons meten_. Iedere euro die je investeert moet immers als twee euro terug komen. Een goede campagne kost veel tijd om te plannen. Geld is relatief en moet in de eerste plannen niet meetellen. Je moet toch de secondenprijs omrekenen naar demografisch bereik. Zet niet in op 1 kanaal maar meerdere en vergeet niet de productiekosten van een commercial. De bovengenoemde van Eliveld is er in 5 varianten en kost ca. 1500 euro (stuk), exclusief BUMA/SENA als je hem zou laten maken. (We hebben het dan zelf gedaan en laten inspreken door TopFormat, geen reclamebureaus ertussen).

Begin eerst eens met het bepalen van het budget en doelgroep. Zoek daar een zender bij. Mik niet op de standaard zenders in de leeftijdsvijver 15-35 maar wijk eens af. Je leverd immers goede diensten en bent beter dan je concurrentie, toch? Een beetje arrogantie ertegen aan! Ooit aan Business News Radio gedacht?

Randy ten Have
Naast parttimewerknemer bij ondergetekende ook nog omroepvoorzitter en DGA van een productiemaatschappij.

rvingen
13/08/06, 15:58
IS heeft ook op landelijke radio geadverteerd dus het is wel aantrekkelijk. Wij gaan ook binnen kort op de radio op diverse regio omroepen en misschien wel landelijk.

eMiz0r
13/08/06, 16:03
IS heeft daar ook zeker een half miljoen of meer in gestoken. Weet wel waar je aan begint :)

rvingen
13/08/06, 16:09
We maken al reclame op landelijke radio (www.kxradio.nl)

Remigius
13/08/06, 16:17
Wij hebben enkele jaren geleden een aantal weken/maanden een commercial gehad op een lokaal radiostation. Naar mijn weten heeft het alleen naamsbekendheid opgeleverd en niet direct nieuwe klanten. Maar het was wel leuk om van bekenden te horen dat ze de commercial hadden gehoord.

HBCS
13/08/06, 16:21
ik heb het een keer gedaan voor 3 maanden elke dag
bij radio 192
daar werden inderdaat een paar accounts gratis aangeboden
respons was goed
maar ik zal het door de kosten die die er waren niet zo snel weer doen

rvingen
13/08/06, 17:47
Internet radio help er niet zo veel bij.. aan promotie FM radio werkt wel goed.

eMiz0r
13/08/06, 18:11
We maken al reclame op landelijke radio (www.kxradio.nl)

KX Radio is een internetstation?


Internet radio help er niet zo veel bij.. aan promotie FM radio werkt wel goed.

Waarmee je jezelf tegenspreekt.

AlfaHosting
13/08/06, 19:02
We maken al reclame op landelijke radio (www.kxradio.nl)

Ik hoop niet dat je elke internetradio een landelijke radio noemt. Probleem met die internetstations misschien 0.0001 % van de luisteraars bereikt.

Weinig echte ervaringen blijkbaar. We zullen het in september een 14 tal dagen gaan uitproberen op een kleine landelijk radioketen in Belgie.

ProServe
14/08/06, 15:27
IS heeft daar ook zeker een half miljoen of meer in gestoken. Weet wel waar je aan begint :)

Dat zal wel meevallen, je weet waar radiodigitaal.nl e.d. draait? Juist. Laat dat nou ook van Talpa zijn, net zoals 538...

Lennard
14/08/06, 17:22
Kosten voor een radiocampagne varieren net als elke andere. Hoe meer "penetratie" hoe hoger de prijs. Populairdere zenders zullen meer rekenen. Dergelijke campagnes zijn, hoewel prijzig, overwegend de moeite waard.

eMiz0r
14/08/06, 19:11
Dat zal wel meevallen, je weet waar radiodigitaal.nl e.d. draait? Juist. Laat dat nou ook van Talpa zijn, net zoals 538...

Dan zal er inderdaad wel een dealtje achterweg zijn gekomen. Maar als je kijkt naar de normale tarieven met de omvang van de IS campagne ben je zo ontzettend uur uit dat je je beter 2x achter de oren kan krabben.

Mensen met een website en verstand van zaken zitten waarschijnlijk al bij een provider waar ze tevreden mee zijn of ze weten je zelf wel te vinden, ook zonder die reclames.

AlfaHosting
14/08/06, 20:11
Dan zal er inderdaad wel een dealtje achterweg zijn gekomen. Maar als je kijkt naar de normale tarieven met de omvang van de IS campagne ben je zo ontzettend uur uit dat je je beter 2x achter de oren kan krabben.

Mensen met een website en verstand van zaken zitten waarschijnlijk al bij een provider waar ze tevreden mee zijn of ze weten je zelf wel te vinden, ook zonder die reclames.

Het gaat dan ook eerder om naamsbekendheid uit te breiden. Trouwens, als we je logica moeten volgen moet coca cola ook geen reclame meer maken.

eMiz0r
14/08/06, 22:53
Het gaat dan ook eerder om naamsbekendheid uit te breiden. Trouwens, als we je logica moeten volgen moet coca cola ook geen reclame meer maken.

Zoveel geld voor naamsbekendheid? De colamarkt (enkele concurrenten wereldwijd) is niet met de hostingmarkt te vergelijken (duizenden concurrenten alleen al in Nederland), dus die vlieger gaat helaas niet op.

AlfaHosting
15/08/06, 16:46
Zoveel geld voor naamsbekendheid? De colamarkt (enkele concurrenten wereldwijd) is niet met de hostingmarkt te vergelijken (duizenden concurrenten alleen al in Nederland), dus die vlieger gaat helaas niet op.


Die duizenden lijkt me iets overdreven, maar het is inderdaad zo dat in Nederland er echt heel veel hosters zijn. Als ik me in Belgie zou orienteren kom ik hooguit op een 30 a 40 echte concurrenten.

En wat is duur ? Een paar advertenties in een tijdschrift kost ook heel veel geld. En dat haalt ook pas wat uit als je het regelmatig herhaalt.

Randy
15/08/06, 19:50
En wat is duur ? Een paar advertenties in een tijdschrift kost ook heel veel geld. En dat haalt ook pas wat uit als je het regelmatig herhaalt.

Een herhaalfrequentie van 9x is nodig wil de klant je naam kennen, 27x wil hij je producten ook kennen. Dit geldt overigens voor kranten en niet voor tijdschriften, maar ter indicatie...

AlfaHosting
25/08/06, 23:24
De spot is klaar, vanaf 28 augustus te beluisteren op www.radiocontact.be :)

http://www.alfahosting.be/images/alfahosting/radiospot.mp3

DutchTSE
26/08/06, 00:28
De spot is klaar, vanaf 28 augustus te beluisteren op www.radiocontact.be :)

http://www.alfahosting.be/images/alfahosting/radiospot.mp3
ik neem aan dat je voor commentaar open staat?

Vind zelf de 2e herhaling, waarin alfa wordt gespelt erg afleiden van de gehele domeinnaam.

sorry als het als flame wordt opgevat, verder moest ik tijdens het luisteren even kijken of je nou uit belgie of nederland kwam, ivm belgie stem ;)

AlfaHosting
26/08/06, 08:53
ik neem aan dat je voor commentaar open staat?

Vind zelf de 2e herhaling, waarin alfa wordt gespelt erg afleiden van de gehele domeinnaam.

sorry als het als flame wordt opgevat, verder moest ik tijdens het luisteren even kijken of je nou uit belgie of nederland kwam, ivm belgie stem ;)

Helemaal niet opgevat als flame, van meningen kan men toch zaken leren ?

De tweede herhaling is er gekomen omdat mensen vaak alfahosting spellen als alphahosting :) ... vandaar. We komen uit Belgie en de spot komt op een belgische lokale radiogroep. We hebben wel veel Nederlandse klanten, misschien bekijken we daar ook nog een optie als deze reclame iets oplevert.
Het is gewoon een probeersel, wel een duur probeersel :p

De meeste klanten komen toch van kennissen enz. die al klant zijn. Dat is eigenlijk de enige basis voor een gezonde groei denk ik.

Serve-xs
26/08/06, 13:58
Ik weet dat goldenxs.nl geregeld reclame maakt op xfm.

eMiz0r
26/08/06, 14:42
Ik weet dat goldenxs.nl geregeld reclame maakt op xfm.

Omdat ze XFM hosten. En met regelmatig bedoel je hoop ik "tot het je strot uit komt". Gemiddeld 6 spotjes per uur, bijna 24 uur per dag (en dat loopt al enkele maanden).

De spot klinkt over het algemeen leuk, maar is alles behalve informatief. Het lijkt er inderdaad op dat je enige doel is om naamsbekendheid te creeëren.

Swiftway-UK
26/08/06, 15:22
Er zijn weliswaar duizenden webhosters in Nederland, maar meer dan 50% van het marktaandeel is in handen van de top 30. Je kunt dus gerust stellen dat er ongeveer 30 hosting bedrijven zijn met een serieuze naamsbekendheid, word er daar een van, krijg een goede reputatie, lever iets waar consumenten of bedrijven behoefte aan hebben wat anderen niet leveren en je rolt in ieder geval de top 100 binnen.

Marketing, mits goed gedaan, kost veel geld maar levert binnen enkele jaren prima rendement.

AlfaHosting
26/08/06, 15:33
De spot klinkt over het algemeen leuk, maar is alles behalve informatief. Het lijkt er inderdaad op dat je enige doel is om naamsbekendheid te creeëren.

Inderdaad, is de enige reden. We verwachten geen massale stroom van bestellingen :) Is hetzelfde als met beurzen, het levert je niet meteen iets op maar soms krijg je een half jaar later wel een bestelling met de opmerking dat ze je gezien hebben op een beurs.

Herbert
27/08/06, 22:06
Een gedeelde reklame van mij draaid op een internet muziek station http://hitexplosief.nl
Zodra de je de stream rechtsboven start hoor je hem..

NWO
27/08/06, 23:45
Radio ben ik geen fan van, maar ik weet wel dat je voor hetzelfde bedrag een advertentie op Disco channel hebt :-)

Triloxigen
28/08/06, 14:08
Omdat ze XFM hosten. En met regelmatig bedoel je hoop ik "tot het je strot uit komt". Gemiddeld 6 spotjes per uur, bijna 24 uur per dag (en dat loopt al enkele maanden).

De spot klinkt over het algemeen leuk, maar is alles behalve informatief. Het lijkt er inderdaad op dat je enige doel is om naamsbekendheid te creeëren.

Ik vind het maar een vervelende reclame, een hijglijn is er niks bij :|

AlexanderOnline
05/09/06, 19:25
Wij sponsoren Kmac Radio (www.kmac.nl), een podcast, ook een soort radio ;) We worden elke aflevering genoemd. Heeft ons tot nu toe 1 klant opgeleverd (iig, die aangaf bij de bestelling bij "hoe heeft u ons gevonden?" dat hij via Kmac kwam). Maar we vinden het vooral leuk om te sponsoren en luisteren er zelf graag naar. Opzich is sponsoring/reclame op een podcast ofzo ook een idee ;)

eMiz0r
05/09/06, 20:54
Ik vind het maar een vervelende reclame, een hijglijn is er niks bij :|

De 2e alinea ging over het spotje van Mario. Als je de GoldenXS reclamespot bedoeld word ik er echt zó ziek van dat ik voor de rest van mn leven weiger daar ooit een dienst af te nemen :) (als ik dat al nodig zou hebben).