PDA

Bekijk Volledige Versie : Probleem met Voip Xs4all



tazmanian
12/08/06, 17:24
Wij hebben 2 voipnummers van Xs4all in gebruik, tenminste er is er 1 geconfigureerd op onze Speedtouch 716 router/modem. Hier hangt een normale analoge telefoon aan. Deze werkt! tenminste een x aantal uren (misschien wel korter.
Als ik bijv een dag na configuratie bel naar het nummer word ik meteen door geschakeld naar de voicemail, op het moment dat ik of de router herstart of in de settings van de modem (onder telefonie) iets aanpas werkt hij ook meteen weer. Heel vaag maar niet om veel vrolijker van te worden. Mail naar XS verstuurd en ook op aanraden al de nieuw firmware in de modem zitten maar helaas. Hij werkt dus schijnbaar wel even om vervolgens na een X aantal uur meteen de boel door te schakelen naar de voicemail.

De volgende settings zitten in het modem:
Zie bijlage:

Kan het met die expire tijd te maken hebben? 3600 (sec) is maar 1 uur.

Paul Z.
14/08/06, 00:31
Zet die expire tijd maar eens op een seconde of 60. Dan ben je waarschijnlijk van je probleem af. Veel meer dataverkeer genereert dat niet, en het voorkomt problemen.

tazmanian
14/08/06, 20:06
Zet die expire tijd maar eens op een seconde of 60. Dan ben je waarschijnlijk van je probleem af. Veel meer dataverkeer genereert dat niet, en het voorkomt problemen.

Bij deze gedaan, ik laat het nog weten of dit gewerkt heeft.

Heeft het anders misschien meer zin een sip telefoon te kopen?

potver ...dit lijkt te werken :)

Nu al meer dan 3 uur bereikbaar ;)

we wachten morgen af en als het dan nog okee is dan ga ik xs mailen met een oplossing.

Paul Z.
15/08/06, 02:21
Ik gebruik zelf Sipura ATA's (SPA3000 / SPA2002) met normale toestellen. En dat werkt prima.
Maar je kan uiteraard ook SIP telefoons gaan gebruiken.
Die expire tijd is een "bekend" probleem. In heel veel situaties heeft het te maken met de NAT functie van de router. Je Speedtouch is welliswaar 1 apparaat maar waarschijnlijk is de SIP module logisch geplaatst achter de router..

tazmanian
16/08/06, 20:51
Het is duidelijk dat het aan de expire tijd lag... het probleem is nu na enkele dagen niet meer voorgekomen.... de voip zit in de modem maar zal er best achter hangen. Ik zit daanom inderdaag nog sterk te kijken naar een (tussen) oplossing voor de analoge telefoon of een voipphone.... maar goed dat komt wel goed.