PDA

Bekijk Volledige Versie : Iemand aanwezig bij Easynet?



Linds
12/08/06, 13:41
Hey,

Ik zoek iemand die toevallig bij Easynet is die even aan een server van me kan rammelen.. deze komt niet meer terug na reboot.

Thnx.

dreamhost_nl
12/08/06, 16:01
De beveiliging is altijd wel bereid om een harde reset voor je uit te voeren.
Evt. moet je dit via je colo-provider wel kunnen regelen...

Technotop
12/08/06, 16:11
De beveiliging is altijd wel bereid om een harde reset voor je uit te voeren.
Evt. moet je dit via je colo-provider wel kunnen regelen...

Doen ze niet meer, door verscherpte regels door EasyNet. Plus het kost je geld.

Proxio
12/08/06, 16:16
Doen ze niet meer, door verscherpte regels door EasyNet. Plus het kost je geld.


Vreemd, ze hebben voor mij vandaag en gister nog reboots gedaan? :o

Geert-Jan
12/08/06, 16:43
Vreemd, ze hebben voor mij vandaag en gister nog reboots gedaan? :o

Maar jij hebt speciale connectie met die chi.....:p

indicianl
12/08/06, 16:49
Doen ze niet meer, door verscherpte regels door EasyNet. Plus het kost je geld.

Slechte service dan! :huh:

Technotop
12/08/06, 16:52
Slechte service dan! :huh:

Alleen directe klanten van EasyNet kunnen een reboot laten uitvoeren. Anders zal de security niets doen, dit uit veiligheid. Je zal dus bij EuroAccess moeten aankloppen voor een reboot.

Zenda
12/08/06, 17:00
Nou, volgens mij valt er echt wel wat te regelen hoor. Beveiliging is erg vriendelijk en kan eerlijk gezegd niet echt geloven dat ze niets meer doen.

Als je inderdaad gelijkt hebt Robbert is het erg jammer voor als er voorvallen zijn waarbij de beveiliging erg van pas kan komen.

Technotop
12/08/06, 17:11
Nou, volgens mij valt er echt wel wat te regelen hoor. Beveiliging is erg vriendelijk en kan eerlijk gezegd niet echt geloven dat ze niets meer doen.

Als je inderdaad gelijkt hebt Robbert is het erg jammer voor als er voorvallen zijn waarbij de beveiliging erg van pas kan komen.

Dus ik kan jouw server zomaar uitzetten, reboten? Dat is niet de bedoeling toch? Ben je geen klant van EasyNet dan kunnen ze niets. Heeft meer met veiligheid te maken dan dat ze het wel of niet willen doen.

De security heeft de plicht alleen commando's op te volgen van klanten, niet van klanten van klanten etc.

Hebben dit zelf al een keer mee gemaakt.

Dus Linds, even bellen met Paul van EuroAccess, of rick bellen en dan moet het vaak wel lukken.

Zenda
12/08/06, 17:30
Begrijpelijk dat klanten van klanten van klanten van klanten etc. niet de beveiliging commando kunnen geven om een server te rebooten. Daar geef ik jou, maar ook EasyNet groot gelijk in. Ik bedoelde meer dat het wel handig is als je dus klant bent van EasyNet/EuroAccess je de beveiliging kan vragen om een reboot uit te voeren.

Linds
12/08/06, 17:33
hehe thnx voor de reactie.. alleen heeft rebooten geen nut, De server hangt op een APC en hij komt dus nog steeds niet terug, er moet even een monitor aan.

MediaServe
12/08/06, 17:42
Gebruik de Remote Hands service van je provider :)

Randy
12/08/06, 17:45
Frank,

Je eerste bericht was van 13:41 uur. Onderstussen had je haast zelf naar het datacentrum kunnen geen...

Beveiliging;
Als je klat bij mij hebt en je neemt telefonisch contact op met het datacemtrum (ISP), krijg je netjes te horen om via onze reguliere telefoonnummers te bellen. Het feit dat we een eigen engineer hebben lopen die wellicht naast diegene zit doet hier geen afbreuk aan. Wij kopen groot in en resellen dat. We hebben daar leuke prijzen voor op voorwaarde dat we de gehele 1e lijns support ook doen. Dus bel je naar het datacentrum of kom je daar zonder aanmelding, zullen ze je niet helpen. En ook dit heeft met veiligheid te maken.

Technotop
12/08/06, 18:06
Begrijpelijk dat klanten van klanten van klanten van klanten etc. niet de beveiliging commando kunnen geven om een server te rebooten. Daar geef ik jou, maar ook EasyNet groot gelijk in. Ik bedoelde meer dat het wel handig is als je dus klant bent van EasyNet/EuroAccess je de beveiliging kan vragen om een reboot uit te voeren.

Als je klant bent van EasyNet is het geen enkel probleem, dan zal dit lukken. Echter ben je klant van EuroAccess dan kan je dit niet aan de security vragen. Dit is om veiligheidsredenen, plus ze weten nooit wie wie is.

Ben je klant van Euroaccess dan moet je zoals Mediaserve al zei bij je leverancier aankloppen.

Linds
12/08/06, 18:26
Frank,

Je eerste bericht was van 13:41 uur. Onderstussen had je haast zelf naar het datacentrum kunnen geen...

Beveiliging;
Als je klat bij mij hebt en je neemt telefonisch contact op met het datacemtrum (ISP), krijg je netjes te horen om via onze reguliere telefoonnummers te bellen. Het feit dat we een eigen engineer hebben lopen die wellicht naast diegene zit doet hier geen afbreuk aan. Wij kopen groot in en resellen dat. We hebben daar leuke prijzen voor op voorwaarde dat we de gehele 1e lijns support ook doen. Dus bel je naar het datacentrum of kom je daar zonder aanmelding, zullen ze je niet helpen. En ook dit heeft met veiligheid te maken.

geen tijd voor anders had ik idd zelf wel gegaan ja..

Ber|Art
12/08/06, 18:29
Geen tijd voor? een van je servers ligt plat!, jij hebt geen tijd, dus je post het hier op WHT zodat iemand anders het voor je kan doen?

Linds
12/08/06, 18:53
ja, is dat een probleem?

Glenn
12/08/06, 18:58
Berrie bedoelt dat als het een kritieke server betreft een normale sysadmin alles laat vallen, naar Easynet racet en niet langer rust totdat port 80 weer beschikbaar is.

In jouw geval zal het waarschijnlijk/hopelijk om een testserver gaan...

Ber|Art
12/08/06, 19:07
ja, is dat een probleem?Nee, hoor!
Berrie bedoelt dat als het een kritieke server betreft een normale sysadmin alles laat vallen, naar Easynet racet en niet langer rust totdat port 80 weer beschikbaar is.
Dat bedoelde ik idd :) mja, als het een test servertje was had TS geen haast neem ik aan.

D. ter Horst
12/08/06, 19:14
Waarom er zo'n probleem van maken. Het kan net zo goed een webserver zijn waar wat simpele vrienden projectjes welke geen hoge prioriteit hebben... en dan nog, wat maakt het uit? Hij vraagt netjes om iemand die het kan en wil doen voor hem. Kun je wel gaan discusieren maar het lijkt mij dat iedereen die een server heeft dit wel kan bedenken. No offence maar ik vind het geen toevoegde waarde hebben wat hierboven staat.

dreamhost_nl
12/08/06, 20:20
Ben je klant van Euroaccess dan moet je zoals Mediaserve al zei bij je leverancier aankloppen.


Evt. moet je dit via je colo-provider wel kunnen regelen...

Hmmm... had ik dat ook niet eerder al geopperd... :)

Linds
12/08/06, 22:55
Anyways, Aardige meneer van Showeb heeft me super geholpen.. hij draaide weer voordat ik met mn ogen knipperde :)

Imtek
12/08/06, 23:32
Met hulp van mij niet te vergeten ;)

Glenn
12/08/06, 23:34
Iedereen een veer in z'n hol en dan kunnen we nu lekker slapen ;)

Linds
13/08/06, 01:00
ook props voor Imtek uiteraard :)

dreamhost_nl
13/08/06, 12:51
Belangrijker...
Wat was er nu precies aan de hand dat hij niet meer reageerde na een remote reboot via APC? Harddiskscan?

Technotop
13/08/06, 12:57
Belangrijker...
Wat was er nu precies aan de hand dat hij niet meer reageerde na een remote reboot via APC? Harddiskscan?

Vaak een FSCK probleempje, apc en epc's zorgen er nog wel eens voor dat data zal worden beschadigd. *unix blijft steken op de FSCK, deze kan je automatisch laten scannen, echter op veel servers niet.

Dus he zal wel ergens in die richting zijn ;)

Linds
13/08/06, 17:37
er waren corrupte files op de 2de HDD die erin zat en daarom dus ging checkdisken..
maar dat is dus gewoon geskipped en heb D geformatteerd. Werkt weer als een zonnetje.

Shadowfox
13/08/06, 18:35
In een community helpen we elkaar toch? Waarom zou dit teveel zijn gevraagd dan? Ik kan me niet indenken dat iedereen met een server 24/7/365 beschikbaar is. Anders kan je net zo goed in het datacentrum wonen en dat gaat mij iets te ver.

De manier waarop dit is opgelost is top! Misschien een apart forum voor openen wellicht.

dreamhost_nl
13/08/06, 19:02
...Harddiskscan?


...FSCK probleempje...


...checkdisken...

:) LOL.. wat zijn er toch veel manieren om hetzelfde te zeggen...

Linds
14/08/06, 00:12
en hoort het eigenlijk chdsk te zijn :)

Glenn
14/08/06, 10:53
In een community helpen we elkaar toch? Waarom zou dit teveel zijn gevraagd dan? Ik kan me niet indenken dat iedereen met een server 24/7/365 beschikbaar is. Anders kan je net zo goed in het datacentrum wonen en dat gaat mij iets te ver.

De manier waarop dit is opgelost is top! Misschien een apart forum voor openen wellicht.Als je op professionele basis hosting aanbied dan zorg je er voor dat als jij niet beschikbaar bent, er iemand anders 24/7/365 beschikbaar is (en ga je dat niet ad-hoc regelen via bijv. een forum).

Disclaimer: we hebben het dan hier over kritieke productie servers.