PDA

Bekijk Volledige Versie : Verkoop internet bedrijf



Anoniem
11/08/06, 21:10
Verkoop internet bedrijf

Start: 01 jan 2005 – ingeschreven in België
Accounts: 55 – meer dan 90% zijn accounts van 25 MB
Domeinen: 86 – meeste zijn .be
Kosten: kost domeinnaam + 54 excl BTW per kwartaal (reseller account)
Verbruik: 1,5 GB schijfruimte – 8 GB dataverkeer
cPanel controlepaneel
reden verkoop: tijdsgebrek wegens nieuwe job
Omzet 2005 : 1586 €
Omzet 2006 : 1710 € (01 jan – 10 aug) (schatting volledig jaar: 2300 excl BTW)
Gewenste Verkoopprijs: 1650 excl BTW

Bedoeling : alles in 1 koop. Bedrijvigheid wordt niet door ons verdergezet. Alles komt dus in uw beheer.

Wij werken heel nauw samen met een webdesigner die heel veel bij ons afneemt. Daarbuiten is er ook 1 gesponsord account, welke het meeste dataverkeer afneemt. Indien gewenst neem ik deze over persoonlijk, daar het van een persoonlijke vriend is (verbruikt meer als de helft van het verbruikte dataverkeer)

Voor vragen :
Contact: enkel via mail - udklnae@telenet.be

Randy
11/08/06, 21:29
Beste,

Heb je nu een resellerpakket of een server en dient deze ook overgenomen te worden? Heb zeerzeker interesse! Wil de sponsoraccount eventueel ook wel overnemen in de vorm van een gentlemans-agreement.
Het liefst neem ik de eventuele server of reselleraccount ook over om de klanten niet direct te moeten verhuizen met alle ellende van dien. Daar zit niemand op te wachten.

Neem maar even contact met me op; randy@aklmedia.nl of +31 543 712 001 / +31 6 50550559
N.b; Ik zoek geen 'snelle' verkoop. De klanten mogen geen hinder ondervinden, vinden wij.

Randy

AlfaHosting
11/08/06, 23:34
Verkoop internet bedrijf

Start: 01 jan 2005 – ingeschreven in België
Accounts: 55 – meer dan 90% zijn accounts van 25 MB
Domeinen: 86 – meeste zijn .be
Kosten: kost domeinnaam + 54 excl BTW per kwartaal (reseller account)
Verbruik: 1,5 GB schijfruimte – 8 GB dataverkeer
cPanel controlepaneel
reden verkoop: tijdsgebrek wegens nieuwe job
Omzet 2005 : 1586 €
Omzet 2006 : 1710 € (01 jan – 10 aug) (schatting volledig jaar: 2300 excl BTW)
Gewenste Verkoopprijs: 1650 excl BTW

Bedoeling : alles in 1 koop. Bedrijvigheid wordt niet door ons verdergezet. Alles komt dus in uw beheer.

Wij werken heel nauw samen met een webdesigner die heel veel bij ons afneemt. Daarbuiten is er ook 1 gesponsord account, welke het meeste dataverkeer afneemt. Indien gewenst neem ik deze over persoonlijk, daar het van een persoonlijke vriend is (verbruikt meer als de helft van het verbruikte dataverkeer)

Voor vragen :
Contact: enkel via mail - udklnae@telenet.be

Ik heb enkele vragen via mail gesteld, zoals de topicstarter vroeg.

Bullcat
11/08/06, 23:47
Ik bied bij deze 350 euro, en dan alleen voor de klanten hoef geen reseller account erbij te hebben ! zeker nadat ik vernomen heb dat de meeste trafic opgaat aan een gratis account ! Welke ik dan voor de rest van de tijd overneem !

Randy
12/08/06, 02:33
Is 350 euro nu niet een beetje beledigend? Ik snap dat Hollanders veel voor weinig willen hebben, maar als TS 1650,- vraagt, lijkt 350,- me zeer onredelijk.
Inmiddels een eerste contact gehad met TS en en goede aanbieding gedaan voor gehele overname. En op een manier waarbij de klanten niet de dupe worden, dus incluis resellerpakket.

AlfaHosting
12/08/06, 10:01
Is 350 euro nu niet een beetje beledigend? Ik snap dat Hollanders veel voor weinig willen hebben, maar als TS 1650,- vraagt, lijkt 350,- me zeer onredelijk.
Inmiddels een eerste contact gehad met TS en en goede aanbieding gedaan voor gehele overname. En op een manier waarbij de klanten niet de dupe worden, dus incluis resellerpakket.

Ik vond het ook een raar bedrag ook al is het bedrag van de topic starter misschien te hoog aangezien zijn zwakke positie met 1 zeer grote klant.


Is 350 euro nu niet een beetje beledigend? Ik snap dat Hollanders veel voor weinig willen hebben, maar als TS 1650,- vraagt, lijkt 350,- me zeer onredelijk.
Inmiddels een eerste contact gehad met TS en en goede aanbieding gedaan voor gehele overname. En op een manier waarbij de klanten niet de dupe worden, dus incluis resellerpakket.


Na wat meer info gevraagd te hebben begrijp ik het bod van 350 euro.

Jammer genoeg neemt 1 klant 3/4 van alles af, is dus wel een risico.

FSCJasper
12/08/06, 23:55
Geachte TS,

Kunt u met ons contact opnemen via info [at] easy-is.nl AUB? Wij hebben mogelijk interesse in overname van uw bedrijf.

Bullcat
13/08/06, 00:12
Ik vond het ook een raar bedrag ook al is het bedrag van de topic starter misschien te hoog aangezien zijn zwakke positie met 1 zeer grote klant.




Na wat meer info gevraagd te hebben begrijp ik het bod van 350 euro.

Jammer genoeg neemt 1 klant 3/4 van alles af, is dus wel een risico.

Daarom, dadelijk koop je het, en gaat die grote klant na een paar maanden weg en dan ?

crazycoder
13/08/06, 00:24
Daarom, dadelijk koop je het, en gaat die grote klant na een paar maanden weg en dan ?
OT hoor, maar laat ik dan uitleggen dat je bij een dergelijke overname een gesprek hebt met de grote klant. Verder lijkt het mij dat je niet zonder enige condities zomaar geld over ga boeken.

Die grote klant heeft alleen maar baat bij een stabiele hoster.

AlfaHosting
13/08/06, 00:29
Wij hebben een bod gedaan van 600 euro.

Erik H.
13/08/06, 00:59
720 geboden

4Design
13/08/06, 01:29
800 hier

Randy
13/08/06, 15:54
Inmiddels staat er een bod gelijk aan de vraagprijs. Dit onder voorbehoud van een 10-tal voorwaarden die makkelijk in te passen zijn. (w.o. inderdaad een overleg met het ontwerpbureau en op voorwaarde dat 90% is blijven hangen na 3 maanden en de overname niet aangrijpt als reden om verhuizing).

Voor ons gaat het primair niet om de klanten. Als ik eerlijk ben is alleen de resller / designer interessant maar biedt dit perspectieven om strategische redenen die passen binnen het marketingplan van ons. En nee, we gaan geen (niet actief) webhosting aanbieden op de Vlaamse markt, maar komen binnenkort wel met enkele nieuwe (managed) services.

Dus ook een bod van 800 lijkt me te laag, bij een (verwachte jaar)omzet van ~2300 waarvan de kosten zeer laag zijn (<30%). De aangeleverde cijfers bevestigen dit. Misschien dat TS hier even een aanvulling op kan geven.

Anoniem
14/08/06, 10:49
Een aanvulling is niet nodig. De mensen die een serieus bod geboden hebben hebben dit via email gedaan, en daar zijn we in bespreking, zoals per mail gemeld. Binnen enkele dagen gaan we beslissen.

Randy
21/08/06, 17:56
En? Wie is het geworden...

quicknl
10/09/06, 21:12
en dat blijft een vraag voor ons allen.....