PDA

Bekijk Volledige Versie : Meerdere asterisk vragen



rembrand
10/08/06, 12:50
Hallo WTH'ers,

Ik ben nu al een tijdje aan het stoeien met asterisk@home maar krijg het nogn iet helemaal zoals ik zou willen, misschien dat hier iemand is die me verder op weg kan helpen.

Het eerste probleem is dat als ik naar asterisk bel en de voicemail aan de lijn krijg deze bijna niet te verstaan is. Hij kraakt heel erg.

En het 2de probleem is, is dat ik geen telefoon nummer mee kan zenden. Althans er wordt een nummer mee gezonden maar dat is een 080 nummer ipv ons eigen nummer.

Al vast bedankt,

Rehman

Erikcreative
10/08/06, 14:11
Post eens je "routings"/"trunks"

Hoeveel bandbreedte heb je beschikbaar ivm krakende lijn?

rembrand
10/08/06, 14:40
De lijn verbinding is gewoon een 100Mbit lijn dus dat mag het probleem niet zijn. Nou moet ik toegeven dat het in een virtual omgeving draait. En de lijn opzich kraakt niet alleen als ik een "bandje" aan de lijn krijg.

Nummer weergave is ondertussen opgelost, waarschijnlijk dat er iets is blijven hangen wat na een reboot werkte dat. Nu alleen de krakende "bandjes" nog.

Erikcreative
10/08/06, 16:09
Het krakende geluid heb ik ook als er een bandje afspeeld. Of bij muziek, dat is ook niet altijd zuiver. Stem is daarintegen wel weer goed. Volgens mij heeft dat gewoon met voip te maken.

rembrand
10/08/06, 16:31
mmm okay, dat klinkt niet echt hoopvol. Als ik een mp3tje afspeel met de on hold functie dan klinkt het wel goed. Het is puur de bandjes die ingebakken zitten die niet goed werken... Jammer dat daar weinig aan te doen is.

Maar toch bedankt voor de moeite.

Kenneth
10/08/06, 16:33
mss A@H update naar trixbox? :D

rembrand
10/08/06, 17:07
Thanx voor de tip. Draai jammer genoeg al op trixbox.