PDA

Bekijk Volledige Versie : Info/Oplossing voor dedicated server



TyGo
09/08/06, 20:29
Hallo,

Ik ben een free lance PHP programmeur en heb mijzelf een leuk project gegeven.

Hiervoor heb ik een dedicated server nodig met minimale software, omdat deze zo snel als mogelijk moet draaien.
Op dit moment heb ik een dedicated draaien met plesk software, maar ben hier niet tevreden over omdat men pas PHP5 er op kunnen zetten bij hun volgende release. Verder vind ik die domain lecenties echt niet relaxed.

Ik ben dus op zoek naar een snel software systeem voor linux, waarmee ik :
domeinen kan beheren( inclusief domain name server instellingen zoals Plesk )
emails kan aanmaken
emails kan ophalen
horde webmail
mysql
phpmyadmin
backup te maken van de server

Ik ben geen ervaren webhoster, en heb geen kennis van linux / apache instellingen etc.
Uiteraard als het een paar commando's zijn om domeinnamen toe te voegen, dan is het geen probleem.

Heeft iemand wat informatie/leesvoor voor mij?

jinxedworld
09/08/06, 20:48
Ik heb PHP4 én PHP5 prima draaien op dezelfde server icm Plesk, dit mag dus geen struikelblok zijn. De domeinlicenties zijn inderdaad wat minder.

Je zou eens kunnen kijken naar een platform icm DirectAdmin. Deze heeft ehcter geen Horde als webmailsysteem, maar dit kan je er zelf wel in fröbelen. Ook kan je hier PHP5 eenvoudig op uitrollen (wat bij Plesk nog wel eens een probleem vormt :)). Hier heb je in ieder geval geen problemen met domeinlicenties, aangezien dit altijd ongelimiteerd is bij DirectAdmin.

http://www.directadmin.com/

Mark17
09/08/06, 21:24
PHP4 naast PHP5 werkt tegenwoordig ook goed icm DirectAdmin. DirectAdmin geeft de systeembeheerder wel vrij veel vrijheid vind ik zelf (alleen maar goed!).

djalken
09/08/06, 21:49
je kan ook eens naar cpanel kijken, werkt erg fijn en php5 draait dr gewoon goed onder, ook in combinatie met php4, en t gehele systeem is zeer stabiel en goed te onderhouden :)

santema
10/08/06, 01:09
DirectAdmin moet inderdaad geen probleem zijn icm andere software (horde, php5 etc).

stiller
14/08/06, 23:33
Nog goedkoper: een opensource panel zoals VHCS. Hier http://vhcs.net/new/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=5985 een howto om het hele zooitje op Debian Sarge met PHP5 aan de pruttel te krijgen.

Zelf geen uitgebreide ervaring mee. Nadeel: Verwacht veel 'gepruts' om alles precies zo te krijgen als je zelf wil, support bijkopen of via forum. Voordeel: goedkoop (want gratis). Als je niet een productieserver (veel hostingklanten) draait, dan lijkt me dit een prima oplossing.