PDA

Bekijk Volledige Versie : Lange factuur?



Scr33x0r
31/07/06, 18:50
Ik ben nu bezig met een administratiesysteem en daarbij worden uiteraard facturen gemaakt. Echter passen er maar 24 regels op de betreffende factuur.

Geen probleem natuurlijk gaan we vrolijk verder op de tweede pagina,maar wat moet ik nu als totaal/subtotaal op de eerste pagina zetten? Het totaal bedrag van alle regels op de eerste pagina(tussentotaal), gewoon het totaal van de factuur of helemaal geen totaalbedrag?

Wat doen jullie?

Michel2k
31/07/06, 18:51
tussentotaal?

Ryan Kalkhoven
31/07/06, 18:55
subtotaal excl. btw

santema
31/07/06, 19:02
Heb je niet genoeg aan 24 regels? anders misschien een bijlage erbij plakken (doet sidn ook).

Phu
31/07/06, 19:02
gewoon 1e blad alle bedragen en voor omschrijvingen etc
2e blad als bijlage gebruiken

Scr33x0r
31/07/06, 19:09
Heb je niet genoeg aan 24 regels? anders misschien een bijlage erbij plakken (doet sidn ook).
Niet als de klant meer dan 24 domeinen heeft, elke regel heeft een aantal,omschrijving,stukprijs,prijs.
Zie bijlage

Bullcat
31/07/06, 19:12
Transporteren , en op volgende pagina transport plaatsen met bedrag erachter.

ErikKosters
31/07/06, 19:31
Denk niet dat 24 producten op 1 factuur veel voorkomt maar het is inderdaad iets om over na te denken.

crazycoder
31/07/06, 20:00
Niet als de klant meer dan 24 domeinen heeft, elke regel heeft een aantal,omschrijving,stukprijs,prijs.
Zie bijlage
Kleiner lettertype gebruiken kan ook helpen ;-)

Weet niet welke grootte jij gebruik maar het lijkt op formaat veel te groot.

Overigens denk ik wel dat het goed is om over facturen van meerdere pagina's na te denken. Het is immers heel goed mogelijk dat je 1 product op 2 regels ga beschrijven..

santema
31/07/06, 20:00
In ons DRS is een overzicht per jaar/maand/week te downloaden. Facturen staat alleen maand/weeknummer op, en bedrag.

Niet te moeilijk doen :)

crazycoder
31/07/06, 20:06
In ons DRS is een overzicht per jaar/maand/week te downloaden. Facturen staat alleen maand/weeknummer op, en bedrag.

Niet te moeilijk doen :)
Dus verlang je van de klant dat deze online gaat om e.e.a. te controleren. Vind dat niet klantvriendelijk. Doe er dan tenminste een bijlage bij..

Mogelijk voldoe je zonder bijlage niet aan de eisen van de belastingdienst..
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_btw/ondernemen_btw-13.html
OF zet je er gewoon op: hosting en domeinnamen..

Keenondots
31/07/06, 20:15
Ons facturatiesysteem (fpdf en fpdi based) zet onderaan de 1e pagina 'Transport <€ subtotaal>' en bovenaan de volgende pagina 'Transport <€ totaal vorige pagina>' en zo verder.

Scr33x0r
31/07/06, 22:02
De factuur is bij mij ook in PDF, er staat nu een subtotaal op de eerste pagina('s) en op de laatste het totaal. Oftewel het tussentotaal. Ik kan op de pagina die crazycoder gaf niet vinden hoe het zit met facturen van meerdere bladzijden.

Waarom ik alles op de factuur doe? Ik denk dat het zo duidelijker is naar de klant, op de bon bij de supermarkt wil je toch ook niet: Gekochte boodschappen 112,32 EUR?

crazycoder
31/07/06, 22:19
De factuur is bij mij ook in PDF, er staat nu een subtotaal op de eerste pagina('s) en op de laatste het totaal. Oftewel het tussentotaal. Ik kan op de pagina die crazycoder gaf niet vinden hoe het zit met facturen van meerdere bladzijden.

Meerdere pagina's? Dat is door Bullcat correct beantwoord.

Je mag daar overigens ook iets zetten als:
naar volgende blad bedrag

van vorige blad(en) bedrag

Officiele naam is transport.. maar jij mag het in principe ook anders noemen. Zolang het maar duidelijk is...

Pinocchi
31/07/06, 22:47
Wij doen het inderdaad ook zo, met duidelijk aangeven op de volgende pagina wat het transport was van de vorige pagina. En natuurlijk duidelijk vermelden dat het pagina x van y is zodat ook direct duidelijk is dat er geen pagina's missen. We hebben hier soms namelijk facturen van zo'n 5 pagina's, dan is het makkelijk om overzicht te houden op welke pagina je zit van de hoeveel.

Scr33x0r
31/07/06, 23:02
Ok, dat transport kan neem ik aan op de tweede bladzijde gewoon als een factuurregel zijn, zoals in onderstaande bijlage? En daarmee nog een vraagje, moeten de factuurregels inclusief of exclusief btw, of maakt dat niet uit? :)

Mark17
31/07/06, 23:23
Ok, dat transport kan neem ik aan op de tweede bladzijde gewoon als een factuurregel zijn, zoals in onderstaande bijlage? En daarmee nog een vraagje, moeten de factuurregels inclusief of exclusief btw, of maakt dat niet uit? :)

Zolang het duidelijk vermeld is maakt het niet uit meende ik.

onlineproduct
01/08/06, 00:02
De officiële methode is inderdaad met transporteren onderaan de de pagina en transport bovenaan de volgende pagina. In het voorbeeld is dat inderdaad goed.

Wat betreft de BTW is het gebruikelijk dat de hele factuur exclusief BTW is en pas aan het einde wordt er een totaalbedrag exclusief neergezet, dan de BTW berekening en het totaalbedrag inclusief.

Dus:
Totaal exclusief BTW = € 1.000,-
BTW 19% over € 1.000,- = € 190,- +
Totaal inclusief BTW = € 1.190,-

santema
01/08/06, 01:10
Dus verlang je van de klant dat deze online gaat om e.e.a. te controleren. Vind dat niet klantvriendelijk. Doe er dan tenminste een bijlage bij..

Mogelijk voldoe je zonder bijlage niet aan de eisen van de belastingdienst..
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_btw/ondernemen_btw-13.html
OF zet je er gewoon op: hosting en domeinnamen..

Klant registreerd ook via dit DRS en haalt facturen ook uit een online panel of krijgt deze per mail.

Er staat gewoon het aantal de omschrijving (.nl domeinnaam bijvoorbeeld) en het totaal bedrag. Niks mis mee lijkt me.

Bullcat
01/08/06, 01:17
ik mag toch hopen dat er wel een omschrijving bij zit welke domein namen gereistreerd zijn, van een factuur waar alleen 20 x .NL en 10 x .com opstaat word ik niet echt vrolijk, en dan ga ik vragen om enige uitleg ervan !

Geoffrey
01/08/06, 03:57
Klant registreerd ook via dit DRS en haalt facturen ook uit een online panel of krijgt deze per mail.

Er staat gewoon het aantal de omschrijving (.nl domeinnaam bijvoorbeeld) en het totaal bedrag. Niks mis mee lijkt me.

Hier moet ik Bullcat voor één keer toch gelijk in geven. Als er op een factuur staat registratie .nl domein dan is de klant er lekker vet mee... Bij ons komt het regelmatig voor dat we factuurtjes maken van meer dan één pagina, er zijn zat mensen die heel wat domeinnamen aan hun pakket koppelen en het lijkt me dan toch zo netjes dat je er telkens even bijzet voor welke domeinen ze betalen, is ook gelijk ook een stuk duidelijker voor eigen administratie. Of zie ik dit mis?

bvankuik
01/08/06, 08:49
Echter passen er maar 24 regels op de betreffende factuur.[...] Wat doen jullie?

Eén woord: MATRIXPRINTER.

:D :D :D

WenS Int. Dnstn
01/08/06, 09:35
Ik vind het als klant altijd prettig dat ik in één oogopslag op de eerste pagina kan zien hoe hoog de factuur is. Ik krijg wel facturen waarbij de eerste 2 pagina's alleen maar omschrijvingen zijn en de laatste pagina staan dan de totalen. Vind ik erg irritant :(.

Als ondernemer heb ik (nog) geen ervaring met facturen die langer zijn dan 24 regels, maar als het wel gaat voorkomen zorg ik zeker dat op het eerste blad te totalen staan en daarna pas de omschrijvingen.

crazycoder
01/08/06, 09:43
Ik vind het als klant altijd prettig dat ik in één oogopslag op de eerste pagina kan zien hoe hoog de factuur is. Ik krijg wel facturen waarbij de eerste 2 pagina's alleen maar omschrijvingen zijn en de laatste pagina staan dan de totalen. Vind ik erg irritant :(.

Als ondernemer heb ik (nog) geen ervaring met facturen die langer zijn dan 24 regels, maar als het wel gaat voorkomen zorg ik zeker dat op het eerste blad te totalen staan en daarna pas de omschrijvingen.
Traditioneel staat het totaal onderaan opgeteld. Een andere manier heb ik nog nooit gezien.

Voor wat jij wil zie ik 2 opties:
- zet op de eerste pagina iets als:
het totaalbedrag van deze factuur is: eur xxxxxxx gelieve voor xxxxx te betalen. oid..

- maak een factuur waar je op blad 1 alleen bedragen vermeld en totale aantallen per product en in de bijlage specificeer. Niets mis mee.

Keenondots
01/08/06, 09:48
Een andere manier heb ik nog nooit gezien.
Vodafone doet het: op de 1e pagina in een block het totaalbedrag incl BTW en de betalingstermijn. Wel duidelijk gescheiden van de opsomming en tussentotalen dus.

crazycoder
01/08/06, 09:55
Vodafone doet het: op de 1e pagina in een block het totaalbedrag incl BTW en de betalingstermijn. Wel duidelijk gescheiden van de opsomming en tussentotalen dus.
Wat vodafone doet is exact wat ik in de alinea daar onder beschrijf: een totaalbedrag op het eerste vel.

Je kom ook aan het eind nog een keer dat totaalbedrag tegen.

XFX
01/08/06, 10:41
Mijn Orange rekeningen zijn altijd een aantal pagina's. Op elke pagina is de header met bedrijfsinfo etc. en op pagina 1 staat het totaalbedrag en waar dit uit opgebouwd is (bellen: € xxx,xx, sms: € xx,xx). Op de pagina's erna staat alles gespecificeerd en onder elke pagina 'Vervolg op volgende pagina'. Er staan op die pagina's geen totaalbedragen.

santema
01/08/06, 11:04
ik mag toch hopen dat er wel een omschrijving bij zit welke domein namen gereistreerd zijn, van een factuur waar alleen 20 x .NL en 10 x .com opstaat word ik niet echt vrolijk, en dan ga ik vragen om enige uitleg ervan !

Lezen? Wat zei ik nou dan:


In ons DRS is een overzicht per jaar/maand/week te downloaden. Facturen staat alleen maand/weeknummer op, en bedrag.

Tuneboy
01/08/06, 19:01
Transport van vorige pagina, lijkt mij de enige reele oplossing. Bij facturen over de 5 pagina's moet je misschien eens gaan nadenken over een bijlage.

eMiz0r
02/08/06, 12:57
Lezen? Wat zei ik nou dan:

Voor een achttien jarig knulletje heb je wel een grote mond :D Dat even terzijde, Bullcat vraagt zich af of op de FACTUUR vermeld staat welke domeinen er gefactureerd worden. Niet of je in jullie DRS ergens een linkje kan vinden waar specificaties te downloaden zijn.

Bullcat
02/08/06, 13:12
Je weet toch wel hoe je die moet behandelen , geen aandacht aan schenken , heeft hij geen stof om door te gaan er mee :)

Zelfs mijn jongste is al ouder als hij is, dus weet wel het 1 en ander van dat soort mannekes.

WieCom
02/08/06, 16:07
Als het op de ene factuur niet past, gewoon een nieuwe factuur maken, dus krijgt de persoon als het ware twee facturen. Tenminste, zo doe ik het

Tuneboy
02/08/06, 16:24
dat lijkt mij dus de meest belachelijke manier :s

WieCom
02/08/06, 16:27
dat lijkt mij dus de meest belachelijke manier :s

als je nou ook eens zou onderbouwen waarom dat je dat vind kunnen we er misschien met z'n allen wat van leren, anders kun je beter niet reageren..

Tuneboy
02/08/06, 16:30
als je nou ook eens zou onderbouwen waarom dat je dat vind kunnen we er misschien met z'n allen wat van leren, anders kun je beter niet reageren..

het is toch voor jezelf en voor de klant alleen maar lastig om een dubbele factuur te moeten betalen? Wat is het voordeel hier van? Zoals ik al aangaf, transport lijkt me makkelijk, wat maakt het nou uit dat een factuur niet op 1 pagina kan, een extra factuur kost veel meer tijd en veel meer werk en is onoverzichtelijk in je eigen administratie!

En jij hoeft me niet te vertellen of ik wel of niet moet reageren, met je slechts 2e geplaatste bericht :)

Scr33x0r
02/08/06, 18:45
Stel dat je nou per factuur administratie kosten gaat rekenen? Dan heb je bij 2 facturen al een probleem, en ik denk niet dat de klant dat op prijs zou stellen.

Ik denk dat de enige goede manier transport is en dus heb ik dat ook zo aangepast :)