PDA

Bekijk Volledige Versie : [asterisk] inbound routes



hostingpower
31/07/06, 15:36
Ik heb een trixbox servertje geinstalleerd samen met VoipBuster.
Er is 1 voip phone met extention 200
Uitgaand bellen werkt perfect. Inkomend echter niet. Asterisk pakt hem wel op, en de beller krijgt te horen 'this number is not in service'.
Ga ik in de reports kijken, dan zie ik de beller wel staan, en de destination is 's'. Ik heb 1 inbound route met any DID en any CID. Destination gaat naar core, extention 200. Toch blijf ik met de melding zitten en worden telefoongesprekken niet doorgestuurd. Iemand een idee?

akke
28/08/06, 09:14
Kun je misschien je sip.conf en extensions.conf (of uw volledig dialplan) eens posten. Dat maakt het makkelijker voor ons om eens te kijken en evt. een fout op te speuren ;-)

systemdeveloper
28/08/06, 12:21
Ik heb een trixbox servertje geinstalleerd samen met VoipBuster.
Er is 1 voip phone met extention 200
Uitgaand bellen werkt perfect. Inkomend echter niet. Asterisk pakt hem wel op, en de beller krijgt te horen 'this number is not in service'.
Ga ik in de reports kijken, dan zie ik de beller wel staan, en de destination is 's'. Ik heb 1 inbound route met any DID en any CID. Destination gaat naar core, extention 200. Toch blijf ik met de melding zitten en worden telefoongesprekken niet doorgestuurd. Iemand een idee?

# asterisk -vvvvvvvvvcr
> sip debug
> exit

nu proberen in te bellen...

# cd /var/log/asterisk/
# vi full

En even door de logs lopen. Meestal zie je wel snel waarom het fout loopt. (Niet herkende prefix of zo)

bas1968
10/10/06, 04:24
Ik ben benieuwd of het gelukt is om de inkomende gesprekken via Voipbuster op het goede toestel te krijgen. Ik heb namelijk hetzelfde probleem.

E. Baptist
06/11/06, 19:39
Is er ergens te vinden hoe ik dat asterisk goed installeer. En kan ik dat gewoon aansluiten op modem 1 en dan een telefoon op modem 2 of gaat dat niet zo simpel :P