PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat nodig voor een Asterisk Demo Telefonie Netwerk



groenleer
31/07/06, 11:46
In na volging van mijn vraag VoIP Hardwarematige oplossingen gezocht (http://www.webhostingtalk.nl/voip/98721-voip-hardwarematige-oplossingen-gezocht.html) heb ik de volgende vraag:

Wat zou ik nodig hebben als ik een klein Asterisk VoIP netwerk wil opzetten voor een demo?

Ik zat te denken aan een 3 toestellen demo netwerk.

Uiteraard 3 toestellen.
Een Asterisk server.

Mar komt er nog meer hardware bij kijken buiten de utp kabels en een switch om de voip-telefoons op aan te sluiten?

bluesign
31/07/06, 14:41
Een internetlijn of een dik modem voor koppeling naar buiten.

luser
31/07/06, 15:18
Voor een demo opstelling zou ik zeker met PoE werken, zit gewoon netjes uit voor de (toekomstige) klant :)

groenleer
01/08/06, 13:54
Een internetlijn of een dik modem voor koppeling naar buiten.


Dat is wel leuk, maar de demo opstelling is bedoeld om mee naar klanten toe te gaan eventueel of een demo hier te geven.

Het naar buiten toe bellen of externe gesprekken opvangen is niet nodig voor een demo netwerk lijkt mij.

Daarvoor zou namelijk anders ook een set nummers aangeschaft moeten worden, terwijl dat onnodige kosten mee brengt voor een demo netwerk dat stand-alone moet kunnen werken.


Verder is het toch ook goed mogelijk om aan een toestel een extensie van bijvoorbeeld 020-1234567 toe te kennen? en aan een andere 010-7654321`.

Hier door krijgt de persoon voor wie de demo is toch het gevoel dat hij interlokaal belt. Zeker als het remote-nummer aan een voice-menu is gekoppeld.

Voys.nl
01/08/06, 14:16
Wij hebben nog nooit een volledige demo opstelling inc. Asterisk server meegnomen naar een klant. Wel nemen we hardware mee om aan te geven wat een klant aanschaft, maar die sluiten we zelfden aan.
Je bent namelijk afhankelijk van de klant en de netwerk configuratie.

Inhouse heb je geen demo opstelling nodig. Je kantoor is je demo opstelling, eventueel met wat extra telefoonnummers, die je voor demo doeleinden gebruikt.

Geef je een demo aan een klant (bijvoorbeeld van leuke doorschakelmogelijkheden of IVR menu's), dan gebruik je daarvoor de nummers/IVR promts van de klant. Dat maakt het het meest tastbaar.

Mocht je ooit een demo opstelling bij de klant neerzetten, zorg dan voor QoS op het netwerk. Zeker als men de internetlijn van de klant voor bellen, emailen en internetten gebruikt.