PDA

Bekijk Volledige Versie : Voor het eerst colocate, maar heb rails nodig. Welke?



Plez
29/07/06, 09:43
Hallo,

Voor het eerst ga ik mijn server colocaten. Ik zit te denken aan Leaseweb. Het gaat om een 1u server met het kasttype Chieftec UNC-110S-W 19" http://www.chieftec.de/?page=products_big&id=90&k_id=3&language=de.

Nu heb ik begrepen dat de kasten van Leaseweb 100cm zijn, dus de rails moet 90cm zijn. Echter kan ik geen rails vinden van 90cm alleen deze:
http://www.chieftec.de/?page=products_big&id=231&k_id=3&language=de

Voldoet dit? Of moet ik toch andere hebben?
Wie weet waar ik zou moeten zijn voor de juiste rails? Of is er een andere oplossing mogelijk?

Alvast bedankt!

WebXtrA-Rámon
29/07/06, 14:54
Bij vele bedrijven die colocatie aanbieden hoef je geen sliding rails te hebben.
Dit kun je bij die bedrijven navragen.

Plez
29/07/06, 16:04
Ik heb al contact met Leaseweb gehad en zij meldde mij dat het verplicht was om rails toe te passen. Ik heb doorgekregen 100cm diepte racks, 90cm rails. Vandaar mijn vraag of bovengenoemde combinatie dan past. Ik heb de vraag gesteld aan Leaseweb, echter een algemeen antwoord teruggekregen.

WebXtrA-Rámon
29/07/06, 16:35
Ik weet niet of er rails zijn voor die Chieftec case (tenminste die je kunt kopen in NL).
We hebben ook een aantal van de zelfde chieftec cases, echter zonder rails.

Sander-
29/07/06, 16:55
Ik weet niet of er rails zijn voor die Chieftec case (tenminste die je kunt kopen in NL).
We hebben ook een aantal van de zelfde chieftec cases, echter zonder rails.

Leggen jullie alles los op elkaar dan? of legplanken ertussen? want die servers hangen zwaar door als je ze zonder rails monteerd.

WebXtrA-Rámon
29/07/06, 17:03
Hele of halve legplanken (halve enkel voor de achterkant, kosten rond de +/- EUR 20).

Verder ligt het er aan waar de server in het rack geplaatst wordt.
Een Supermicro 512L case kun je met gemak op een andere case leggen met sliding rails, het ligt er maar net aan hoe het rack is ingericht.

Sander-
29/07/06, 17:39
Ja, maar als je dan ooit die serer die eronder ligt nodig hebt verbuigen de oortjes van de servs erboven... persoonlijk vind ik dat als je je rack netjes inricht dat slidingrails een must zijn. Heerlijk voor snel onderhoud of vervangen van onderdelen.

Ontopic:
Je hebt ook universele railkits... Je kunt het beste even Ahead-IT een mail sturen of even op hun website kijken. Ook 4launch heeft volgens mij Chieftec spul. De meeste rails van 80cm of langer passen prima. Bij LW is het per rack verschillend wat de rackdiepte is, omdat die stijlen met de hand gesteld worden door gebruikers. Het kan dus soms een paar CM schelen.

WebXtrA-Rámon
29/07/06, 17:46
Jup, dat klopt.
Maar dat neemt niet weg dat vele coloaanbieders dit toestaan.
Uiteindelijk is dit natuurlijk ook het risico van de colo afnemer, of ie wel of niet gebogen oortjes wilt hebben.

Een legplank of zo'n halve is een goed(koop) alternatief en je krijgt er geen gebogen oortjes van.
Bij ons zijn (Halve) legplanken toegestaan, het liefst natuurlijk slidingrails.

tompoes
29/07/06, 18:54
@Ramon,

En waar koop je die legplanken dan? Ik heb ze namelijk ook nodig, maar helaas....
En Ahead heeft alleen rails voor SuperMicro. Tenminste dat vertelde hij me over de live chat.

WebXtrA-Rámon
29/07/06, 18:59
De halve legplanken, die kopen we bij de lokale muziekwinkel in.
Ik kan wel even kijken hoeveel ze kosten en of ik ergens een foto van heb.

host3000
29/07/06, 19:03
Dan neem je contact op met Progress of 4Launch en vraag of deze rails in een kast van 100cm passen, als de profielen 90cm uit elkaar staan.

Plankjes koop je meestal via een kastenleverancier, of een coloprovider (zoals wij). Overigens moet je bij ons wel extra betalen voor de extra ruimte die een plankje inneemt, maar het voordeel is wel dat er niemand op jouw server komt te liggen (elke klant heeft een eigen plankje). Een plankje neem 1/3U in.

Overigens is een plankje meestal duurder dan rails als het om maar 1 server gaat. Dan kan je beter gewoon rails kopen.

Trouwens, als jouw server op andere servers zou liggen (want bij ons niet zo is), en de server eronder wordt weggehaald, kan je dat gemakkelijk doen zonder dat de oortjes van de bovenste server verbuigen of onder spanning komen te staan.

tompoes
29/07/06, 19:27
En waar kan ik dan die universele rails kopen?

En als dat niet lukt, kan iemand mij dan een plankje voor dinsdag avond leveren?

WebXtrA-Rámon
29/07/06, 22:00
De halve plankjes die wij gebruiken nemen geen ruimte in, ze zitten als het ware om de server heen, oortjes kun je er op de server laten zitten. Ben op zoek naar een foto..... nog niets gevonden....

Sander-
29/07/06, 22:35
De halve plankjes die wij gebruiken nemen geen ruimte in, ze zitten als het ware om de server heen, oortjes kun je er op de server laten zitten. Ben op zoek naar een foto..... nog niets gevonden....

Ben ook wel geintresseerd.

MediaServe
30/07/06, 00:24
Die Chieftec kasten vallen nog wel mee, die zijn wel redelijk sterk. Wij hebben er een paar hangen die geen slidingrails hebben, geen problemen mee :)

Plez
30/07/06, 01:17
Heeft iemand nog links naar partijen die eventueel die rails kunnen leveren? Of is er iemand die gebruik maakt van de cabinets van Leasweb in Easynet en kan vertellen hoe ze hier mee omgaan?

Bedankt.

swedendedicated
30/07/06, 01:30
Is die foto al gelukt? Ben er erg benieuwd naar. :D

Bullcat
30/07/06, 02:31
Als je eenmaal rails hebt gehad wil je niet anders meer, stekkertjes even losmaken aan de achterkant en hopla je trekt zo de server eruit. wel eens geprobeerd om met 1 hand je server omhoog te houden en met je andere hand de oortjes proberen vast te draaien ? doe mij maar rails :)

Geoffrey
30/07/06, 02:47
Heeft iemand nog links naar partijen die eventueel die rails kunnen leveren? Of is er iemand die gebruik maakt van de cabinets van Leasweb in Easynet en kan vertellen hoe ze hier mee omgaan?

Bedankt.

Heb je MCDOS al geprobeerd? Zij zijn zowel in Nederland als Belgie te contacteren en hebben toch vrij veel keuze (vind ik dan :p).

Zoals hier al een paar keer gezegd is raad ook ik de topicstarter aan om zeker rails te gebruiken, ze zijn verrekte handig en lang niet zo duur.

crazycoder
30/07/06, 09:25
Zoals hier al een paar keer gezegd is raad ook ik de topicstarter aan om zeker rails te gebruiken, ze zijn verrekte handig en lang niet zo duur.
Sommige coloboeren verplichten rails.

En terecht.

noescom
10/08/06, 11:48
Ik heb mijn Dell server ook bij leaseweb hangen. Ik heb '4-post Dell rails'. Weet niet of je er wat aan hebt. 4-post schijnt een Dell term te zijn.

MediaServe
10/08/06, 12:12
Ik heb mijn Dell server ook bij leaseweb hangen. Ik heb '4-post Dell rails'. Weet niet of je er wat aan hebt. 4-post schijnt een Dell term te zijn.Een post is een verticale strip in een rack met gaten voor kooimoeren (meestal M6). De term 4-post betekent dat de rails bevestigd worden aan vier posts in het rack. Dell heeft helaas rails met een zeer kleine marge, de afstand tussen de posts moet dus op een paar centimeter na kloppen volgens de Dell standaard, anders zijn die rails onbruikbaar.

Toppe
10/08/06, 14:11
Heej,

MCDOS is een leverancier betreft mp3 spelers etc, echt geen server leverancier.

Waarom als een rails verplicht is levert LeaseWeb die dan niet? Gewoon gaan bellen met ze!

NIS3
10/08/06, 14:14
Heej,

MCDOS is een leverancier betreft mp3 spelers etc, echt geen server leverancier.

Waarom als een rails verplicht is levert LeaseWeb die dan niet? Gewoon gaan bellen met ze!

Omdat:

- Ze misschien niet voor elke server zo even aan rails kunnen komen?
- Omdat er niet voor elke server case fatsoenlijke rails zijn?

Wellicht dat als je de server bij hun koopt, dat ze er wel gewoon rails bij leveren :).

blaaat
10/08/06, 16:59
Laatst kreeg ik bij een server van rackserver.nl 'rails'. was eigenlijk gewoon een leglatje aan beide zeide van het rack (rechter en linker dus, niet voor en achter). Dit soort rails zou je voor elke server kunnen gebruiken, indien de server niet te diep is, misschien kan rackserver ze dus voor je leveren. Voordeel tov. legplaatje is dat het geen extra ruimte kost.

WouterG
10/08/06, 20:11
Wij hadden van onze coloboer een plaats opgekregen die in gebruik geweest was en er ware dus servers boven geplaatst. Al die servers waren niet voorzien van oortjes en hingen dus allemaal flink door. Zodoende konden wij er geen server meer tussenkrijgen en hebben we hem bovenin gemonteerd. Een goede coloprovider verplicht het gebruik van rails.

Wij hebben een verkeerd type rails gekregen (een bezoeker hier had een hele stapel rails liggen, gewoon even langsgegaan) en deze met behulp van een ijzerzaag, accutolletje en vijlen omgevormd tot een passende rails.

JanSmit
11/08/06, 09:20
Hoi,

Ik had laast ook contact met leaseweb over het zelfde, en heb al wel rails gekocht. Ze vertelde me dat ze indien je geen rails hebt bij leaseweb ook wel een soort van hoek plaatjes kunt kopen. Deze ondersteunen je server in de hoeken en dus hangt de server stabiel.

Zou je eens kunnen vragen aan hun.

Gr

JAn