PDA

Bekijk Volledige Versie : Klanten te koop



Anoniem
28/07/06, 10:39
Omdat ik mijn reseller activiteiten ga staken, zoek ik een goed onderdak voor ca. 125 redelijk in de watten gelegde budgetklanten. Bij elkaar hebben ze ca. 165 domeinen, en nemen ze ca. 8 Gb space en 250 Gb traffic af (dit is maximaal verbruik - geen actueel verbruik).

Deze klanten zoeken een up-to-date en stabiele CPanel omgeving zonder geldklopperige restricties op aantallen subdomeinen, databases, POP3 accounts, etc.

Ik bied alleen email support en daaraan ben ik nog geen mailtje per dag kwijt. M.a.w. dit zijn bijna allemaal ervaren klanten die echt zonder uitzondering bijzonder tevreden zijn.

Ze zijn dan ook niet gewend om veel te moeten betalen (gemiddelde omzet per klant is ca. 45 Euro) en dat wil ik graag zo houden.

Als je interesse hebt, en onderstaande prijs geen probleem is, hoor ik graag van je hoe je mijn klanten tevreden denkt te kunnen houden.

Richtprijs: minimaal 4000 Euro.

___
Rob

AlfaHosting
28/07/06, 10:44
Omdat ik mijn reseller activiteiten ga staken, zoek ik een goed onderdak voor ca. 125 redelijk in de watten gelegde budgetklanten. Bij elkaar hebben ze ca. 165 domeinen, en nemen ze ca. 8 Gb space en 250 Gb traffic af (dit is maximaal verbruik - geen actueel verbruik).

Deze klanten zoeken een up-to-date en stabiele CPanel omgeving zonder geldklopperige restricties op aantallen subdomeinen, databases, POP3 accounts, etc.

Ik bied alleen email support en daaraan ben ik nog geen mailtje per dag kwijt. M.a.w. dit zijn bijna allemaal ervaren klanten die echt zonder uitzondering bijzonder tevreden zijn.

Ze zijn dan ook niet gewend om veel te moeten betalen (gemiddelde omzet per klant is ca. 45 Euro) en dat wil ik graag zo houden.

Als je interesse hebt, en onderstaande prijs geen probleem is, hoor ik graag van je hoe je mijn klanten tevreden denkt te kunnen houden.

Richtprijs: minimaal 4000 Euro.

___
Rob


Aangezien wij zelf ook aan cPanel hosting doen hebben we mogelijk interesse. graag had ik wel nog wat meer info vernomen. Dit mag je doormailen aan contact@alfanet.be of via PB of via hier natuurlijk.

Grootte van de pakketten ?
Prijs per pakket ?
Prijzen van domeinnamen ?
Hoe lang ben je bezig ?
Wanneer zijn de hernieuwingen ?
Is er een correcte administratie ?
Hoe lang loopt je resellercontract nog ?
Winstmarges ?
Is de overgang van je domein en site inbegrepen ?

Anoniem
28/07/06, 11:12
Goede vragen, dank je. Laat ik maar in het algemeen reageren - dan heeft iedereen de antwoorden gelijk.

Grootte en prijs van pakketten en domeinnamen
50 Mb / 1 Gb: 1.95 Euro per maand
100 Mb / 5 Gb: 4.95 Euro per maand
250 Mb / 12,5 Gb: 8.95 Euro per maand
Dit is inclusief .nl domeinnaam. Een .com of .net kost 5 Euro per jaar extra en een .eu 10 Euro per jaar extra.

Hoe lang ben je bezig
Lijkt me minder relevant, maar ik ben bezig sinds 2003. Heb echter nooit aan acquisitie gedaan (mijn hosting activiteiten zijn mij min of meer overkomen).

Wanneer zijn de hernieuwingen
Die vraag begrijp ik niet goed. Ik heb alles consequent geregistreerd op het moment van bestelling, waarbij de hosting in principe gelijk loopt met de registratietermijnen (en vooraf per jaar gefactureerd is).

Is er een correcte administratie
Ja, maar pas sinds begin 2005... :o

Hoe lang loopt je resellercontract nog
Dat wordt niet aangeboden: alleen de klanten worden aangeboden. Ik hou mijn resellercontract aan t.b.v. andere activiteiten.

Winstmarges
Ik weet niet of je daar iets aan hebt, omdat dat afhankelijk is van mijn kosten, maar mijn winstmarge is momenteel ca. 75%. Ik doe echter consequent aan overselling en zal op een gegeven moment dus nog wel moeten bijkopen om aan mijn verplichtingen te kunnen voldoen.

Is de overgang van je domein en site inbegrepen
Nee.

AlfaHosting
28/07/06, 11:19
Goede vragen, dank je. Laat ik maar in het algemeen reageren - dan heeft iedereen de antwoorden gelijk.

Grootte en prijs van pakketten en domeinnamen
50 Mb / 1 Gb: 1.95 Euro per maand
100 Mb / 5 Gb: 4.95 Euro per maand
250 Mb / 12,5 Gb: 8.95 Euro per maand
Dit is inclusief .nl domeinnaam. Een .com of .net kost 5 Euro per jaar extra en een .eu 10 Euro per jaar extra.

Hoe lang ben je bezig
Lijkt me minder relevant, maar ik ben bezig sinds 2003. Heb echter nooit aan acquisitie gedaan (mijn hosting activiteiten zijn mij min of meer overkomen).

Wanneer zijn de hernieuwingen
Die vraag begrijp ik niet goed. Ik heb alles consequent geregistreerd op het moment van bestelling, waarbij de hosting in principe gelijk loopt met de registratietermijnen (en vooraf per jaar gefactureerd is).

Is er een correcte administratie
Ja, maar pas sinds begin 2005... :o

Hoe lang loopt je resellercontract nog
Dat wordt niet aangeboden: alleen de klanten worden aangeboden. Ik hou mijn resellercontract aan t.b.v. andere activiteiten.

Winstmarges
Ik weet niet of je daar iets aan hebt, omdat dat afhankelijk is van mijn kosten, maar mijn winstmarge is momenteel ca. 75%. Ik doe echter consequent aan overselling en zal op een gegeven moment dus nog wel moeten bijkopen om aan mijn verplichtingen te kunnen voldoen.

Is de overgang van je domein en site inbegrepen
Nee.

Bedankt voor de antwoorden. De prijzen zijn vrij gelijklopend met wat we zelf aanrekenen. Nog één vraag wat betreft de vergang van domein en site, is dit een hostinggericht domein ? Want het kan toch niet de bedoeling zijn dat dit nog afzonderlijk verkocht wordt of jij de activeiten opnieuw opstart ?

Anoniem
28/07/06, 11:29
Het is inderdaad een hostinggerichte domeinnaam. Maar voor de momenteel gangbare prijzen voor domeinnamen heb ik totaal geen interesse om die naam te verkopen. Dus voorlopig (en dan heb ik het echt over een jaar of wat) parkeer ik de domeinnaam gewoon. Ik verwacht er in de toekomst veel meer voor te kunnen krijgen dan wat die paar jaar registratie mij zal kosten.

AlfaHosting
02/08/06, 09:05
Het is inderdaad een hostinggerichte domeinnaam. Maar voor de momenteel gangbare prijzen voor domeinnamen heb ik totaal geen interesse om die naam te verkopen. Dus voorlopig (en dan heb ik het echt over een jaar of wat) parkeer ik de domeinnaam gewoon. Ik verwacht er in de toekomst veel meer voor te kunnen krijgen dan wat die paar jaar registratie mij zal kosten.

Is dit verkocht ?

Anoniem
02/08/06, 13:54
Nee, dit is nog niet verkocht, maar ik ben momenteel wel in onderhandeling met een geïnteresseerde partij. Zodra dat rond is, zal ik het hier melden zodat dit draadje gesloten kan worden.

dreamhost_nl
02/08/06, 16:48
In principe zijn wij ook wel geïnteresseerd.
Gezien het feit dat 125 klanten van een reseller account (handmatig) overgebracht moeten worden naar een andere server, is de richtprijs van 4000 euro een vrij pittig bedrag. Daarnaast hebben de cliënten geen contract met de overnemende partij en zijn zij dus vrij om het contract te verbreken, zodra hun huidige contract om is. Is dat bedrag je laatste aanbieding?

ronaldvanhoeven
02/08/06, 21:18
Beste,

Graag wil ik direct persoonlijk contact met u over een eventuele overname van uw hostingactiviteiten.

Wij hebben reeds eerder een bedrijf overgenomen, dus weten waar we over praten.

U kunt mij mailen op ronaldvanhoeven@gmail.com of bellen op 0628 52 01 58.

Met vriendelijke groet,

Ronald van Hoeven

AlfaHosting
02/08/06, 23:16
We hebben een bod gedaan, als er een hoger bod is mag je me altijd opnieuw contacteren.

snaaps
04/08/06, 19:06
Edit:

Bericht verwijderd i.v.m met Cpanel.

Mijn excuses..

Anoniem
18/08/06, 15:30
Ik ben per gisteren rond met een koper. Sorry dat het even duurde, maar er werden tussen de onderhandelingen door gewoon vakanties gevierd...

Draadje kan op slot - iedereen bedankt voor de interesse.