PDA

Bekijk Volledige Versie : Veilig files overzetten van Windows naar Linux (of andersom)



tompoes
28/07/06, 09:32
Kan iemand mij helpen? Of een goede kant op wijzen? Ik ben niet zo'n expert met Linux, maar ik probeer het volgende te doen.

Ieder uur moet er een file worden ge - upload van een Windows machine naar een Linux machine. Ik had dit eerst heel simpel gedaan via ftp, maar men wil het liever via encryptie doen. Of de "tunnel" moet worden beschermd of de file.

Kan iemand mij helpen met het opzetten van dit?

gjtje
28/07/06, 10:04
Bij putty zit psftp.exe waarmee je ftp'd over ssh. Ik neem aan dat dit net zo te scripten is als ftp.exe.

crazycoder
28/07/06, 10:06
pscp
Verder zijn er diverse ftp clients die tls ondersteunen.

Curry
28/07/06, 10:44
Kan iemand mij helpen? Of een goede kant op wijzen? Ik ben niet zo'n expert met Linux, maar ik probeer het volgende te doen.

Ieder uur moet er een file worden ge - upload van een Windows machine naar een Linux machine. Ik had dit eerst heel simpel gedaan via ftp, maar men wil het liever via encryptie doen. Of de "tunnel" moet worden beschermd of de file.

Kan iemand mij helpen met het opzetten van dit?
RSSH (http://www.pizzashack.org/rssh/) (apt-get install rssh als je Debian hebt) staat je toe users aan te maken die enkel files kunnen transferen via een tunnel over een reguliere ssh verbinding, dus met alle securitymeasures en encryptie die je op je sshd. Vanuit een willekeurige andere machine kun je vervolgens met PSCP (http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html) secure transferen.

Let wel: als je PSCP gaat scripten zul je logischerwijs je password in je script moeten zetten. Gebruik hier dus enkel een account voor met *VERY* limited security, tot op het punt dat ie niets anders mag dan die file transferen! Je kunt sowieso dus in je rssh policies configureren dat de betreffende user niet feitelijk mag inloggen op de shell, maar je wil ook niet dat ie half /etc kan deleten.

tompoes
28/07/06, 17:46
@gjtje,crazycoder,curry

Hartelijk dank allen, met PSCP gaat het als een trein. Moet alleen nog even RSSH installen maar daar zie ik geen problemen mee.

GlobalServe
28/07/06, 17:48
WINSCP is een goede tool hiervoor ...