PDA

Bekijk Volledige Versie : Kiezen tss reseller, dedicated en colocated?



Oorworm
27/07/06, 11:23
Hello

Kan iemand me zeggen wat de beste keuze is uit reseller, dedicated en colocated server? Het is de bedoeling om een bedrijfje te starten in bijberoep en zo door te groeien...

Thx!

Ber|Art
27/07/06, 11:25
Beginnen als reseller, dan evt. doorgroeien naar een eigen server :)

Oorworm
27/07/06, 11:29
Bedankt voor het snelle antwoord.
Op welke dingen moet ik zeker letten als ik een reseller pakket neem bij iemand? Welk control panel neem je best, ... ?

Ber|Art
27/07/06, 11:32
Er is niet een "beste" Controle Paneel, Direct Admin, Plesk en cPanel zijn de drie meest gebruikte. Verder zou ik bij webhosters.nl en ispgids.com kijken naar ervaringen van andere. Ook zou je voor een Hostmerk gecertificeerd bedrijf kunnen kiezen.

GlobalServe
27/07/06, 11:36
Reseller om te starten is wel een goed idee.
Uit mijn opzicht vind ik plesk het mooiste controle paneel.
Goede support - Prijs/Kwaliteit - Uitgebreid - Goede update funktie...

Oorworm
27/07/06, 11:46
Heb gezien dat verschillende hosters worden gereviewed door klanten, ... dus dat lijkt wel nice.
Ik zal wat verder onderzoek doen hieromtrent en over gameservers, want dat lijkt me ook een mooi idee.
Maar daar schijnt er wel meer werk en problemen in te zitten...

AlfaHosting
27/07/06, 14:36
Bedankt voor het snelle antwoord.
Op welke dingen moet ik zeker letten als ik een reseller pakket neem bij iemand? Welk control panel neem je best, ... ?

Neem een resellerpakket bij een firma waar je wat onderzoek naar gedaan hebt en ga niet meteen voor het goedkoopste. Handig kan zijn dat je een resellerpakket afneemt bij een hoster die ook dedicated server aanbiedt (als je technische kennis beperkt is kies je best voor een managed dedicated).

Controlepanelen: directadmin, plesk en cPanel.

Welk je kiest hangt af van je persoonlijke voorkeuren. Sommigen zweren bij het ene terwijl anderen zweren bij een ander. Het ene controlepaneel is weer wat uitgebreider en duurder enz ... Het is een keuze die je maakt. Je kan ook op een aantal plaatsen een testaccount aanvragen zodat je zelf eens kan zien wat je het meeste bevalt.


Ook zou je voor een Hostmerk gecertificeerd bedrijf kunnen kiezen.

Dan beperk je dadelijk je keuze naar 11 bedrijfjes tussen de vele honderden die ook een goede service leveren.


Reseller om te starten is wel een goed idee.
Uit mijn opzicht vind ik plesk het mooiste controle paneel.
Goede support - Prijs/Kwaliteit - Uitgebreid - Goede update funktie...

Ik vrees dat we hier weer een welles/nietes spelletje van komt. Ik denk echt dat het afhangt van de hoster. Plesk is bv. het laatste controlepaneel dat we zelf zouden kiezen :)


Heb gezien dat verschillende hosters worden gereviewed door klanten, ... dus dat lijkt wel nice.
Ik zal wat verder onderzoek doen hieromtrent en over gameservers, want dat lijkt me ook een mooi idee.
Maar daar schijnt er wel meer werk en problemen in te zitten...

Zeer goed idee om eerste grondig na te denken, wat te weinig gebeurd. Bekijk ook zeker naar welke markt en welk soort klanten je je gaat richten.