PDA

Bekijk Volledige Versie : Beste NL Netwerk voor buitenlandse gamers.



McG_NL
26/07/06, 18:57
Hallo,

Wij hebben opdit moment een server hangen in LW/esy. We hebben voor LW gekozen omdat dit na meerdere tests het beste netwerk was wat we konden vinden, alleen konden we terecht in het nieuwe DC esy.

Zeker voor mijn Zweedse vrienden loopt het op dit moment niet helemaal lekker, de packetloss is op dit moment zo erg dat het onspeelbaar word.

Ik blijf toch de voorkeur houden voor een NL netwerk, omdat ik alles voor ons regel, en NL communiseert nou eenmaal makkelijker dan Duits of Engels (of Zweeds :S)

Ik ben niet op zoek naar een andere aanbieding (mag altijd natuurlijk) maar ben op zoek naar ervaringen.

Wido
26/07/06, 19:01
Zelf heb ik een aantal klanten die in het Reasonnet netwerk gameservers hebben hangen (een paar kasten vol), die zijn helemaal tevreden over de pingtijden e.d.

Verder denk ik dat Pro en True ook zullen voldoen.

localh
26/07/06, 19:03
Misschien best dat je je Zweedse vrienden is een trace laat doen naar servers op verschillende netwerken in NL en op basis daarvan gaat afwegen of je iets beter kan vinden. Veel zal ook afhangen bij welke ISP je vrienden zitten (cfr. peering enzo)

Merlijn
26/07/06, 19:08
Ik zou eerst eens contact met LW opnemen over de packetloss. Lijkt me niet normaal (en voor zover ik weet is ESY netwerk zelfde als TC2).

Stewie
26/07/06, 19:15
Ervaring: WeDare, uitzonderlijk goed netwerk, stabiel, lage latencies en perfecte support :)
Kost wat meer, maar het geld dubbel en dwars waard. Vooral als je ook graag buitenlandse gamers op je servers wilt hebben.

McG_NL
26/07/06, 19:19
@ wido tnx voor de reply


Misschien best dat je je Zweedse vrienden is een trace laat doen naar servers op verschillende netwerken in NL en op basis daarvan gaat afwegen of je iets beter kan vinden. Veel zal ook afhangen bij welke ISP je vrienden zitten (cfr. peering enzo)

Klopt maar ik wilde het wiel niet opnieuw uitvinden :P


Ik zou eerst eens contact met LW opnemen over de packetloss. Lijkt me niet normaal (en voor zover ik weet is ESY netwerk zelfde als TC2).

Vergelijk:
http://smokeping.clanhost.nl/cgi-bin/smokeping.cgi?target=Netherlands.LeasewebESY

Met:

http://smokeping.clanhost.nl/cgi-bin/smokeping.cgi?target=Netherlands.LeasewebTC2


Ervaring: WeDare, uitzonderlijk goed netwerk, stabiel, lage latencies en perfecte support :)
Kost wat meer, maar het geld dubbel en dwars waard. Vooral als je ook graag buitenlandse gamers op je servers wilt hebben.

Wedare waren we eigenlijk niet zo van onder de indruk, maar stabiel is het zeker.

Randy
26/07/06, 19:21
Ervaring: WeDare, uitzonderlijk goed netwerk, stabiel, lage latencies en perfecte support :)
Kost wat meer, maar het geld dubbel en dwars waard. Vooral als je ook graag buitenlandse gamers op je servers wilt hebben.

Inderdaad. Zelf altijd een groep Finse gamerts op onze servert. (Geen geld voor een eigen server?)
Hebben een ping van ~50, dus prima te doen! De gemiddelde kaaskoppert doet ook al 12~18 dus valt nog wel mee.

MikeN
26/07/06, 19:29
Kan hier vanalles roepen natuurlijk, maar handigste is als je gewoon even een ping loslaat op diverse ip's in een paar netwerken.
Hier roept iedereen toch alleen z'n eigen netwerk namelijk.

Mocht je overigens een gameserver in het ProServe netwerk willen testen moet je het maar even laten weten (in PM ofzo) :)

JayvD
26/07/06, 19:48
Ikzelf zit in TransIP en in ProServe.

Beide netwerken zijn goed voor buitenlandse gamers, proserve is alleen net ietsje sneller maar daar betaal je behoorlijk meer voor.

gjtje
26/07/06, 19:49
Ervaring: LeaseWeb, SBP.

Zo heeft iedereen de beste ervaring met de netwerken waar hij zit, daarom zit je er ook en niet ergens anders.

Ligt ook aan de regio waar je op doelt. Neoworld heeft(had) als een van de weinige een speelbare ping voor Polen door een bepaalde directe connectie daar naar toe. Level3 verbint een stuk beter met NTL (uk) dan netwerken die Abovenet gebruiken.

Je kan niet iedereen te vreden stellen, zolang het maar acceptabel is. Spelen met 20% loss kan ook prima, ligt aan welk spel natuurlijk en wat voor huilbaby de gebruiker is.

Wido
26/07/06, 21:05
Je kan niet iedereen te vreden stellen, zolang het maar acceptabel is. Spelen met 20% loss kan ook prima, ligt aan welk spel natuurlijk en wat voor huilbaby de gebruiker is.Veel gamers zeiken over lag als hun KDR niet zo goed is :)

Jim_Terminator
29/07/06, 21:52
Zelf heb ik een aantal klanten die in het Reasonnet netwerk gameservers hebben hangen (een paar kasten vol), die zijn helemaal tevreden over de pingtijden e.d.

Verder denk ik dat Pro en True ook zullen voldoen.

Ja en daar ben ik er één van ik colocatie een gameserver en ben er zeker zeer tevreden over.

Mvg,

Jim

swedendedicated
30/07/06, 02:26
Euroaccess doet het ook goed voor gameservers, ik heb nog nooit mijn klanten horen klagen over laggggg... :P

Bento
30/07/06, 12:04
Idd, Reasonnet en EuroAccess ben ik zeer tevreden over.

D. ter Horst
30/07/06, 12:32
...

Je kan niet iedereen te vreden stellen, zolang het maar acceptabel is. Spelen met 20% loss kan ook prima, ligt aan welk spel natuurlijk en wat voor huilbaby de gebruiker is.

Je bedoeld misschien choke? Ik weet niet of je wel eens Counter-Strike gespeeld hebt o.i.d, geloof me, daar wil je ook niet 'een beetje' loss, want dan schokt het meteen als een dolle :)

Choke kun je wel wat van hebben, ik weet niet of het percentages of packets zijn, maar als we over CS praten hier, en je hebt je net graph aan, dan kun je toch ongeveer choke 30-50 hebben zonder dat je het echt merkt. Loss merk direct :)

Niet om je af te kraken, maar ik denk dat het per spel verschillend is.

Edit: En ja dat zei je ook, maar ik denk ik verduidelijk 't ff :)

ErikKosters
31/07/06, 13:27
Wij hosten in het Proxio netwerk en dit bevalt ons tot op heden super. Voor gamehosting heb ik nog geen klant horen klagen, en heb paar klanten uit frankrijk/duitsland/spanje/hongarije/finland en 1 uit pensylvenia (or however u spell it) deze zijn alleen maar tevreden.

JayvD
31/07/06, 20:33
Wij hosten in het Proxio netwerk en dit bevalt ons tot op heden super. Voor gamehosting heb ik nog geen klant horen klagen, en heb paar klanten uit frankrijk/duitsland/spanje/hongarije/finland en 1 uit pensylvenia (or however u spell it) deze zijn alleen maar tevreden.
Kan me haast niet voorstellen dat een klant uit de USA (pennsylvania, hoor je te weten als je dat ding verhuurd ivm klantengegevens waardoor ik sterk betwijfel of jouw verhaal klopt) geen last heeft van hogere ping.

Afstand NL-USA is gewoon te groot.

ErikKosters
01/08/06, 00:18
Die heeft wel hogere ping dat zeg ik niet. Maar hij heeft er verder geen last van, hij speelt met zon ~100 a ~110 qua ping (in Wolfenstein: Enemy Territory).

santema
01/08/06, 13:17
Hoe kan iemand nu oordelen welk netwerk het beste is? Ik denk niet dat er ook maar iemand is die in alle netwerken een gameserver heeft hangen?

Stewie
01/08/06, 13:24
Hoe kan iemand nu oordelen welk netwerk het beste is? Ik denk niet dat er ook maar iemand is die in alle netwerken een gameserver heeft hangen?
Toch wordt het lijstje snel korter als je alle partijen met packet loss/regelmatig uitval/slechte (transit) connecties wegstreept.
In Nederland heeft iedereen dankzij de ams-ix bij elke partij wel een goede verbinding. Zodra er echter buitenlandse spelers op de servers moeten komen zal je een heel groot verschil zien.

Wido
02/08/06, 22:12
Toch wordt het lijstje snel korter als je alle partijen met packet loss/regelmatig uitval/slechte (transit) connecties wegstreept.
In Nederland heeft iedereen dankzij de ams-ix bij elke partij wel een goede verbinding. Zodra er echter buitenlandse spelers op de servers moeten komen zal je een heel groot verschil zien.Dat is inderdaad helemaal waar, wij zijn hier in NL best wel verwend met de AMS-IX en NL-IX, ik meende ook dat de netwerken in NL een van de beste ter wereld zijn. (Ooit ergens gelezen)

JayvD
02/08/06, 22:39
Dat is inderdaad helemaal waar, wij zijn hier in NL best wel verwend met de AMS-IX en NL-IX, ik meende ook dat de netwerken in NL een van de beste ter wereld zijn. (Ooit ergens gelezen)
Enkel voor AMS-IX ;)

Schijnt de beste internet exchance te wereld te zijn (best geregeld, minste downtime, aantal peers, etc).

Zal morgen ff googlen kijken of ik link ervan kan vinden. :)

gjtje
03/08/06, 00:44
Zweden heeft beste infrastructuur zover ik weet.

Danger
03/08/06, 01:30
Euroaccess doet het ook goed voor gameservers, ik heb nog nooit mijn klanten horen klagen over laggggg... :P

Inderdaad, maar je kunt beter over ping dan lag spreken. Die heeft EA zo ver ik weet niet vaak.

Wido
03/08/06, 01:52
Zweden heeft beste infrastructuur zover ik weet.Ik meende dat ze wel allemaal dikke pijpen hadden, maar dat de redundantie en latency een beetje te wensen over laat?

rensariens
03/08/06, 02:28
Ik meende dat ze wel allemaal dikke pijpen hadden, maar dat de redundantie en latency een beetje te wensen over laat?

idd, zover ik weet is qua latency UK het best.

Stewie
03/08/06, 12:54
idd, zover ik weet is qua latency UK het best.
:huh::huh:

JayvD
03/08/06, 12:57
idd, zover ik weet is qua latency UK het best.
Ik weet niet waar je dit vandaan haalt maar het internet in de UK en de connecties naar het buitenland zijn gewoonweg schandalig slecht te noemen!

Waar haal jij je info vandaan?

rensariens
03/08/06, 23:19
Ik weet niet waar je dit vandaan haalt maar het internet in de UK en de connecties naar het buitenland zijn gewoonweg schandalig slecht te noemen!

Waar haal jij je info vandaan?

Uit 4 jaar gamen op professioneel niveau
Misschien hebben ze niet de allerlaagste pings maar zeker de meest geballanceerde (als je met spelers uit verschillende landen op een gameserver speelt)

Wido
03/08/06, 23:22
Uit 4 jaar gamen op professioneel niveau
Misschien hebben ze niet de allerlaagste pings maar zeker de meest geballanceerde (als je met spelers uit verschillende landen op een gameserver speelt)Tja, laat nou net elke gamer zichzelf professioneel en überl33t noemen.

JayvD
03/08/06, 23:36
Uit 4 jaar gamen op professioneel niveau
Misschien hebben ze niet de allerlaagste pings maar zeker de meest geballanceerde (als je met spelers uit verschillende landen op een gameserver speelt)
Ik deel de mening van Wido maar even buiten dat.

De pings kunnen weliswaar redelijk zijn maar een netwerk bestaat niet alleen maar uit pings. Je hebt packetloss etc en dat is gewoonweg matig.

Verdiep je in netwerken, bekijk de engelse internet markt en oordeel opnieuw of je het zo goed vindt.

Bento
04/08/06, 00:42
Tja, laat nou net elke gamer zichzelf professioneel en überl33t noemen.
:W: :W:

DSLink
04/08/06, 02:25
Ervaring: ProServe
Kan er maar een ding over kwijt: "Zéér lage ping tijden!"
Maar dat komt natuurlijk ook omdat ProServe een absolute koploper op het gebied van hoge kwaliteit netwerken.
EDIT: Maar inderdaad als je gewoon even een ping loslaat op diverse ip's in een paar netwerken. Kom je er ook wel uit.

gjtje
04/08/06, 09:57
En als je ms/euro uitzet? Beste is voor iedereen anders. Als 1 ms meer lag de helft aan kosten scheelt kan dat ook de beste zijn voor iemand.

rensariens
04/08/06, 12:44
Tja, laat nou net elke gamer zichzelf professioneel en überl33t noemen.
Weet ik, echter heb ik met mijn team alle lans in NL gewonnen en zijn we ook in zweden ed. geweest. Ik vind dat ik mag zeggen dat we op professioneel niveau speelde. Als jullie gelijk zonodig denigrerend tegen iedereen moeten doen, moeten jullie dat lekker zelf weten!

JayvD
04/08/06, 13:18
Weet ik, echter heb ik met mijn team alle lans in NL gewonnen en zijn we ook in zweden ed. geweest. Ik vind dat ik mag zeggen dat we op professioneel niveau speelde. Als jullie gelijk zonodig denigrerend tegen iedereen moeten doen, moeten jullie dat lekker zelf weten!
Dit topic gaat over beste buitenlandse netwerken en is wellicht meer bedoelt voor gamehosters dan voor gamers omdat die niet vaak beseffen waar een netwerk allemaal uit bestaat. - Hou je svp aan dit onderwerp en ga niet off-topic.

gjtje
04/08/06, 13:19
Zouden we niet doen als je niet zulke onzin zou uitkramen. ;)
Internet in de UK, en dan vooral de verbinding naar buiten, is gewoon bagger, een gemiddeld derde wereld land doet het beter.

Alleen het feit dat ze overal transparante proxy's tussen mikken is al een hint dat ze zoveel mogelijk extern verkeer willen voorkomen.

rensariens
04/08/06, 19:43
Dit topic gaat over beste buitenlandse netwerken en is wellicht meer bedoelt voor gamehosters dan voor gamers omdat die niet vaak beseffen waar een netwerk allemaal uit bestaat. - Hou je svp aan dit onderwerp en ga niet off-topic.
Ik verhuur ook gameservers en begon hier niet mee (met het offtopic geblaat).

ontopic: Ondanks dat misschien UK adsl users ed. geen goede pings hebben naar het buitenland zijn de pings op gameservers van verhurende partijen in de UK zeer geschikt. Dit omdat professionele teams vaak uit spelers bestaan uit verschillende landen, de UK bied voor iedereen ongeveer een evenhoge ping of in ieder geval een ping die onderling niet te veel verschild. Zo hebben portugezen, spanjaarden, fransen vaak een server in de UK. Dit zorgt er bijvoorbeeld in COD2 voor dat Nederlanders met ping 48 tegen Portugezen met ping 70-80 kunnen spelen. Dit is een stuk beter dan een Nederlandse server waar wij ping 20 hebben en de portugezen 80-100. Het gaat hier slechts om een voorbeeld natuurlijk.

JayvD
05/08/06, 00:09
Zucht...
Rensariens als je echt daadwerkelijk ervaring hebt in de gamehosting wereld weet je dat ping niet het enige wat een netwerk heeft. Je kan ook te maken met packetloss etc.

In de UK is het begrip oversellen heel groot genomen, veel lijnen zijn compleet vol waardoor er vee packetloss optreed. Als je 9/15 pakketen binnenkrijgt speelt het niet fijn, je kan evengoed een ping van 2 hebben met zoveel loss.

UK is daarom redelijk KUT om je servers in te hosten, Nederland daarentegen heeft dat velen malen minder (scheelt nogal per afnemer). Overigens hebben mijn portugese klanten vanuit ProServe netwerk geen ping van 80-100.

dutchcrazytiger
05/08/06, 20:35
- Ik heb al mijn gameservers bij eweka hangen in zowel Eweka DC als Redbus.
Ik ben enorm blij met die jongens die me de ruimte verhuren. Nooit moeilijk doen enzo. Nou zit ik dan niet direct maar eweka maar bij een in mijn mening value added reseller bwv.

Zijn er problemen... dan zorgt hij er wel voor dat het gefixxed word. Communicatie naar eweka toe is perfect. Gaat een van mijn polen verkeerd? Ik hoef het maar te vragen, men kijkt of er iets aan gedaan kan worden en zo ja dan gebeurt dat ook. Wat wil je nog meer! ( heb in nederland een ping van +/- 9 ms

jan post
05/08/06, 22:30
- Ik heb al mijn gameservers bij eweka hangen in zowel Eweka DC als Redbus.
Ik ben enorm blij met die jongens die me de ruimte verhuren. Nooit moeilijk doen enzo. Nou zit ik dan niet direct maar eweka maar bij een in mijn mening value added reseller bwv.

Zijn er problemen... dan zorgt hij er wel voor dat het gefixxed word. Communicatie naar eweka toe is perfect. Gaat een van mijn polen verkeerd? Ik hoef het maar te vragen, men kijkt of er iets aan gedaan kan worden en zo ja dan gebeurt dat ook. Wat wil je nog meer! ( heb in nederland een ping van +/- 9 ms

Eweka lijkt mij niet de beste partij voor buitenlandse spelers ;). Ik zou eerder voor true of proserve gaan.

KHC
06/08/06, 00:27
Ik verhuur ook gameservers en begon hier niet mee (met het offtopic geblaat).

ontopic: Ondanks dat misschien UK adsl users ed. geen goede pings hebben naar het buitenland zijn de pings op gameservers van verhurende partijen in de UK zeer geschikt. Dit omdat professionele teams vaak uit spelers bestaan uit verschillende landen, de UK bied voor iedereen ongeveer een evenhoge ping of in ieder geval een ping die onderling niet te veel verschild. Zo hebben portugezen, spanjaarden, fransen vaak een server in de UK. Dit zorgt er bijvoorbeeld in COD2 voor dat Nederlanders met ping 48 tegen Portugezen met ping 70-80 kunnen spelen. Dit is een stuk beter dan een Nederlandse server waar wij ping 20 hebben en de portugezen 80-100. Het gaat hier slechts om een voorbeeld natuurlijk.

Hier ben ik eigenlijk wel mee eens, ik game al 4 jaar online en zit in een UK clan. Aangezien wij via CB matches spelen, spelen we ook tegen portugezen, spanjaarden, hongarije, denemarken etc.
Die hebben betere ping op UK servers dan op NL servers, dat zie ik wekelijks. (We hadden ook een enkele portugeze spelers)
En je hebt gelijk, ze pingen inderdaad rond de 70-80.

Wat ik ook hebt gemerkt is dat portugezen 'klagen' over packet loss op nederlandse servers en dat ze 'geen' krijgen op UK servers.

Mensen uit zweden, noorwegen, frankrijk, belgie, duitsland zie/hoor ik niet klagen over nederlandse servers. Wel een enkele van frankrijk.

Ik zie trouwens meer fransen met een server in frankrijk dan in uk.

rensariens
06/08/06, 18:14
Hier ben ik eigenlijk wel mee eens, ik game al 4 jaar online en zit in een UK clan. Aangezien wij via CB matches spelen, spelen we ook tegen portugezen, spanjaarden, hongarije, denemarken etc.
Die hebben betere ping op UK servers dan op NL servers, dat zie ik wekelijks. (We hadden ook een enkele portugeze spelers)
En je hebt gelijk, ze pingen inderdaad rond de 70-80.

Wat ik ook hebt gemerkt is dat portugezen 'klagen' over packet loss op nederlandse servers en dat ze 'geen' krijgen op UK servers.

Mensen uit zweden, noorwegen, frankrijk, belgie, duitsland zie/hoor ik niet klagen over nederlandse servers. Wel een enkele van frankrijk.

Ik zie trouwens meer fransen met een server in frankrijk dan in uk.

Gelukkig zijn er ook nog mensen die wel ervaring hebben met pings ingame / PL in game. Blijkbaar hebben de gameserver providers in de UK de niet overbelaste lijnen in bezit ?! JavyD, waarom is die houding nodig? (zucht.. etc.) Je kan ook op een normale manier praten, dan zijn mijn replies ook weer met meer respect en uitleg. Heeft iedereen een stuk meer aan!

JayvD
06/08/06, 21:08
Ik word gek van mensen die enkel denken dat er een ping is. Een netwerk bestaat uit veel meer en jammergenoeg hebben veel meer gamehosters niet de netwerk kennis die ze zouden moeten hebben voor het hosten van gameservers.

Lijkt wel of iedereen even gamehosting aanbiedt, terwijl de hosters van websites en dedicated/colocated servers wel degelijk het effect van packetloss en dergelijk begrijpen is de nieuwe generatie voor een groot deel onbekend met hun werk.

En dan willen ze andere mensen nog wijsmaken dat zij gelijk hebben, zelf als er veel bewijs is dat ze ongelijk hebben (zie smokepings).

Daarom mijn houding. :)

Stewie
06/08/06, 21:23
Een van onze colocatie klanten doet veel in gameservers in Portugal, lagere pingtijden dan hier in dit topic worden genoemd naar de UK.

Hier merk je dan ook direct het verschil tussen de netwerken:
- Nederland kunnen ze allemaal goed bedienen
- Buitenland merk je grote verschillen
- Hoe verder, des te groter de verschillen kunnen worden.

Zit je in een netwerk dat bagger transit levert naar het buitenland, dan heb je vrij weinig buitenlandse gamers in je servers en dus vrij weinig kans van slagen op de gameserver markt. Gameservers zijn internationaal, markt voor 'Nederland ony' is allang verzadigd.

En de gouden regel:
Een volle gameserver is een tevreden klant, een lege gameserver is een klant die snel bij je weg gaat.

rensariens
06/08/06, 21:39
Ik word gek van mensen die enkel denken dat er een ping is. Een netwerk bestaat uit veel meer en jammergenoeg hebben veel meer gamehosters niet de netwerk kennis die ze zouden moeten hebben voor het hosten van gameservers.

Lijkt wel of iedereen even gamehosting aanbiedt, terwijl de hosters van websites en dedicated/colocated servers wel degelijk het effect van packetloss en dergelijk begrijpen is de nieuwe generatie voor een groot deel onbekend met hun werk.

En dan willen ze andere mensen nog wijsmaken dat zij gelijk hebben, zelf als er veel bewijs is dat ze ongelijk hebben (zie smokepings).

Daarom mijn houding. :)

Ik weet dus prima wat PL doet ingame, juist omdat ik zoveel gegamed heb. Maar laten we er maar over ophouden, geen zin in gezeur tegen elkaar. Hoop dat je misschien volgende keer wat vriendelijker en met wat meer respect op iemand kan reageren, kom je een stuk verder mee.

edit: en idd, een volle server is een tevreden klant :)