PDA

Bekijk Volledige Versie : Oscommerce en php5



mordor
26/07/06, 15:52
Ik heb een hoster en die gebruikt PHP5 en MySQL 5.
Ik heb een oscommerce shop en dan moet er dus het een en ander veranderd worden alleen ik weet niet wat. Want nu werkt het niet want er komen foutmeldingen.

Weet iemand van jullie dat?
Of kan een van jullie dat (voor klein bedrag)
Op het oscommerce forum staat ook geen stappenplan wat er zoal moet veranderd worden.

Triloxigen
26/07/06, 16:05
De server moet veranderd worden van PHP5 naar PHP4, dit kan alleen de serverbeheerder doen :)

jouwnaam
26/07/06, 16:11
PHP 5 moet geen probleem zijn. Wij hebben een klant die op PHP5/MySQL 4.1 OScommerce draait. MySQL 5 schijnt wel lastig te zijn. Persoonlijk geen ervaringen mee echter.

frajaweb
26/07/06, 17:02
Het probleem zit hem voornamelijk in MySQL5 en zeker niet in PHP5. De reden hiervoor is dat een aantal queries sinds MySQL5 worden geinterpreteerd zoals beschreven in een van de laatste SQL standaarden. Hieronder valt ook de JOIN constructie.

Deze JOIN constructie wordt door OSCommerce regelmatig gebruikt. Effe googlen op de volgende woorden "oscommerce join mysql5" zal snel een oplossing geven voor het probleem.

In bijna alle gevallen komt het erop neer dat je de queries iets moet herschrijven. Daarna werkt alles weer. Dus de combinatie van PHP5/MySQL5 is verder zeer zeker mogelijk.

mordor
27/07/06, 11:36
De oplossing is:

een .htaccess bestandje met daarin:

php_value register_globals on
php_value register_long_arrays on

jouwnaam
27/07/06, 11:45
De oplossing voor het PHP "probleem" wel ja, maar niet voor het MySQL5 probleem neem ik aan.

mordor
27/07/06, 11:50
De oplossing voor het PHP "probleem" wel ja, maar niet voor het MySQL5 probleem neem ik aan.

Ja klopt 1 ding is dat en dat is op te lossen en dat staat op:

http://forums.oscommerce.nl/index.php?showtopic=6565

Wido
27/07/06, 12:34
De server moet veranderd worden van PHP5 naar PHP4, dit kan alleen de serverbeheerder doen :)Lijkt me niet zo handig om de aankomende jaren nog steeds PHP4 en MySQL4 te draaien.

Met je tijd meegaan mag best wel :) Of draai jij ook nog steeds de 2.2 kernel op je systemen? ;)

WebXtrA-Rámon
27/07/06, 13:15
Lijkt me niet zo handig om de aankomende jaren nog steeds PHP4 en MySQL4 te draaien.

Met je tijd meegaan mag best wel :) Of draai jij ook nog steeds de 2.2 kernel op je systemen? ;)

Dat is zo, maar wij lopen hier tegen het zelfde probleem aan dat mensen scripts gebruiken (de grote meerderheid) welke niet compatible zijn met PHP5 of MySQL 5 of een combinatie van beide. Anders was ik al gaan hobbiën met MySQL 5 in HA ;)