PDA

Bekijk Volledige Versie : Cpanel Licentie



ispi
25/07/06, 16:19
Ik ben op zoek naar een cpanel licentie te betalen per jaar of lifetime. ik plaats de post omdat ik overal andere prijzen vind en cpanel = cpanel denk ik :).

Dit zijn de laagste prijzen die ik heb gevonden:
Lifetime: $1079
One year: $424

Ik ben geen bedrijf dus prijzen incl btw aub.

ispi

Proxio
25/07/06, 16:49
Persoonlijk zou ik geen lifetime nemen maar jaar. Bij lifetime heb je maar 2 jaar updates en 1 jaar support als ik me niet vergis, wij hebben ook nog 1 lifetime licentie lopen. Zo ben je na de twee jaar nog geld kwijt voor updates, want die wil je ook neem ik aan.

LeaseWeb is volgens mij redelijk goedkoop met cPanel licenties, kunnen je vast en zeker een jaar-licentie verkopen.

®on
25/07/06, 16:53
One Year License
One year licenses are currently priced at USD $425.00 This license includes one year of standard support and updates. Unlike the one time license, which never expires, this license is only good for one year.
http://www.cpanel.net/dist.cgi

Let er even op dat support verloopt via de reseller waar je de licentie van afneemt. Dat maakt nogal wat verschil.

digi
25/07/06, 16:54
Persoonlijk zou ik geen lifetime nemen maar jaar. Bij lifetime heb je maar 2 jaar updates en 1 jaar support als ik me niet vergis, wij hebben ook nog 1 lifetime licentie lopen. Zo ben je na de twee jaar nog geld kwijt voor updates, want die wil je ook neem ik aan.

LeaseWeb is volgens mij redelijk goedkoop met cPanel licenties, kunnen je vast en zeker een jaar-licentie verkopen.

Moet ie daarvoor ook bij leaseweb hangen??

Proxio
25/07/06, 17:13
Moet ie daarvoor ook bij leaseweb hangen??

Normaal wel volgens mij, maar had vernomen dat ze ze ook external aanbieden. Ze staan ook alleen maar onder het gedeelte: The following partners are authorized to sell dedicated servers that include cPanel/WHM.

Maar zoals ik al zei, ken mensen die ze ook in andere netwerken hebben draaien en via LeaseWeb hebben lopen, of het geheel conform cPanel regels is weet ik niet.

Geoffrey
28/07/06, 14:53
Normaal wel volgens mij, maar had vernomen dat ze ze ook external aanbieden. Ze staan ook alleen maar onder het gedeelte: The following partners are authorized to sell dedicated servers that include cPanel/WHM.

Maar zoals ik al zei, ken mensen die ze ook in andere netwerken hebben draaien en via LeaseWeb hebben lopen, of het geheel conform cPanel regels is weet ik niet.

Volgens mij was een Cpanel licentie niet netwerkgebonden of vergis ik me nu? Naar wat ik vernomen heb mag je de Cpanel licentie gewoon gebruiken waar je wilt als je er netjes voor betaaldt.

Proxio
28/07/06, 15:13
Volgens mij was een Cpanel licentie niet netwerkgebonden of vergis ik me nu? Naar wat ik vernomen heb mag je de Cpanel licentie gewoon gebruiken waar je wilt als je er netjes voor betaaldt.

Je hebt naar mijn weten bij cPanel internal en external licenties. Volgens mij mag je die internal licenties niet overal zomaar gebruiken, de bedrijven die deze verkopen staan dan ook onder: The following partners are authorized to sell dedicated servers that include cPanel/WHM. En niet onder: cPanel Authorized Resellers.

Maar kan het mis hebben hoor :).

Geoffrey
28/07/06, 15:39
Je hebt naar mijn weten bij cPanel internal en external licenties. Volgens mij mag je die internal licenties niet overal zomaar gebruiken, de bedrijven die deze verkopen staan dan ook onder: The following partners are authorized to sell dedicated servers that include cPanel/WHM. En niet onder: cPanel Authorized Resellers.

Maar kan het mis hebben hoor :).

Hm inderdaad, heb er ook even de website van Cpanel op nagekeken en het blijkt te kloppen. Weer een beetje slimmer geworden vandaag :)

XFX
30/07/06, 23:21
Leaseweb mag die dingen niet buiten haar eigen netwerk aanbieden. Wil je external licenses, kom je toch rond de $50 per maand per licentie. Kun je per jaar betalen, raad ik je aan direct via cPanel een yearly license te nemen, dat is het goedkoopst. Ook kun je kijken of je ISP internal cPanel licenties aanbiedt.

digi
31/07/06, 08:25
Doet Leaseweb dus wel he. € 29,00 p/m ex., ook buiten het LW netwerk.
Heb je dus een Internal License voor buiten haar netwerk.

Geoffrey
31/07/06, 14:35
Doet Leaseweb dus wel he. € 29,00 p/m ex., ook buiten het LW netwerk.
Heb je dus een Internal License voor buiten haar netwerk.

Een "internal" license voor "buiten" hun netwerk? Hoezo dat? Volgens mij zijn de regels toch echt zo dat je een internal license alleen maar aan mag bieden als netwerk binnen je eigen netwerk en niet anders.

dreamhost_nl
31/07/06, 21:46
Een "internal" license voor "buiten" hun netwerk? Hoezo dat? Volgens mij zijn de regels toch echt zo dat je een internal license alleen maar aan mag bieden als netwerk binnen je eigen netwerk en niet anders.

Klopt... Trustix deed dit vroeger ook en dat is toen spontaan teruggedraaid. cPanel ging aan de hand van de IP-adressen externe licenties ineens correct factureren, waardoor de prijs steeg van $ 30/mnd naar $ 55/mnd. Ik zie dat ook gaan gebeuren bij de LW licenties als het de spuigaten gaat uitlopen.