PDA

Bekijk Volledige Versie : Compleet bedrijf te koop



Anoniem
24/07/06, 19:25
Hierbij biedt ik mijn webhosting bedrijf te koop aan. Het betreft budgetwebhosting.

Het is een VOF en we zijn met zijn tweeën.

Stats:

Officieel begonnen: 09/05
Begin stijging klanten trend: 01/06
Klanten nu: +/- 750
Domeinen : +/- 1000
Omzet: +/- 32.000
ControlPanel: Directadmin
Administratie: ModernBill

Maandelijkse kosten:

Lidmaatschap SIDN: 50 p/m
Servers: +/- 600 p/m
Licentie ModernBill: +/- 18 p/m
Voip telnrs: +/- 10 p/m


We zijn dus zo'n 10 maanden bezig, en de klanten betalen hun pakket allemaal per jaar, en ik schat dat 2-3% hun domein voor 5 jaar vooruit heeft betaald (pakket dus niet).

We beschikken over 1 reseller met zo'n 40 domeinen, en nog twee gewone klanten met uitzonderlijk veel domeinen en pakketten. (Geen reseller prijzen dus). Gemiddeld 1.33 domein per klant.

Alle klanten zijn uitermate tevreden, er zijn een vijftal klanten vertrokken, wat niet aan ons lag. Onze support is uitmuntend geweest (per telefoon en email) en deze (de mail) is allemaal ook na te lezen (imap boxen). We ontvangen zeer veel complimenten etc.

We hebben nu een viertal dedicated servers (P4 3,2 2 gig ram 2x250 gb) met een remote backup oplossing, Waarvan drie en halve server vol zitten (allocated dan).


Via PM is eventueel informatie te verkrijgen over overname inclusief het hele concept, plus een aantal domeinen en onze website etc. Alles werkt geautomatiseerd (behalve .nl domeinen atm) en makkelijk.

Misschien vanzelfsprekend is dat ik wel het aanspreekpunt kan blijven voor de vaste klanten en bekenden etc, die ik dan ook kan blijven helpen. Natuurlijk zullen we ook niet de beroerdste zijn om u na de overname in de steek te laten.


Het bedrijf staat (nog) nergens anders te koop, mocht de respons mij tegenvallen dan ga ik het alsnog ergens anders te koop zetten.

Graag ontvang ik de vragen en biedingen als reaktie op deze thread.

Alle info onder voorbehoud van typo's etc!

Randy
24/07/06, 20:13
Indien jullie een bod van ~18.000 reeel vinden mag je contact opnemen. Ik ga daarbij uit van 1 jaar winst en de tijd die erin gaat zitten om een VOF over te nemen, niet de makkelijkste. Vanzelfsprekend is contante betaling mogelijk, alsmede een bewijs van kredietwaardigheid.
Eventuele ondersteuning / uren die jullie maken worden uiteraard gewoon vergoed conform een standard uurloon á 30 euro bruto of op projectbasis.

Edit: randy@aklmedia.nl

Hostingprovider
25/07/06, 11:18
Ik ben bereid een bod te doen van +/- 19.000,-
Eveneens om eventuele werkzaamheden te vergoeden.
Onder voorbehoud dat alles administratief in orde is uiteraard. De definitieve hoogte moet uiteraard blijken uit de officiele cijfers.

Ons bedrijf is van plan om op korte termijn hostingactiviteiten uit te breiden en dus dergelijke investeringen te doen.

Kunnen jullie wat aanvullende informatie sturen en/of contact opnemen. Dan kan ik ook wat aanvullende informatie geven over ons bedrijf. Ik stel voor om geheimhouding te tekenen, zodat we weten waar we met elkaar over praten.

Ik hoor graag van je.

s.huisman@grafia.nl

Anoniem
25/07/06, 14:11
Omdat 30.000 omzet behaald is in goed half jaar, gaan we uit van een omzet tussen de 50.000 en 70.000 voor dit kalender jaar. Daarom zijn de biedingen van 18.000 19.000 veel te laag.

Normaliter wordt er twee keer de jaaromzet als vraagprijs gevraagd.

Omdat wij 60.000 in 2006 denken te behalen en dit een verwachting is gaan we zelf uit van anderhalf keer de jaaromzet, dus 90.000.

U moet er rekening mee houden dat we een zeer goede naam hebben en dat het klantenaantal met een stijgende toeneming groeit.

wonko
25/07/06, 14:27
@tekoophost: Ikzelf breng geen bod uit, maar hou er rekening mee dat:
- het bedrijf een half jaar bestaat, en de trouw van de klanten dus nog niet bekend is
- het bedrijf budgethosting doet, wat een markt is die veel verloop heeft
- jullie klanten misschien wel bij jullie zijn, omdat jullie nu nog de persoonlijke support kunnen geven. Na een eind wordt dit moeilijker en moeilijker
...

Verder lijkt het me vreemd dat je reeds na een half jaar er de brui aan geeft...

En van waar komt de "Normaliter wordt er twee keer de jaaromzet als vraagprijs gevraagd." Dit lijkt me wat overdreven...

Randy
25/07/06, 14:31
Geld is geen probleem, tenminste, tot bedragen van ~150.000 heb ik geen moeite om deze met enkele dagen op te hoesten. Ik ga echter nooit verder dan 1 jaar winst (accountantsverklaring noodzakelijk!), zeker omdat het hier een startende VOF betreft. Indien er nog interesse is, ontvang ik graag wat meer informatie.

Hostingprovider
25/07/06, 14:41
Uitgaan van een prognose is inderdaad wel makkelijk, maar niet altijd zo eenvoudig en correct. Dan zal er idd een accountantsverklaring moeten komen. In de hostingwereld wordt meestal 1x de winst betaald, omdat dit meestal de duur van een contract is met een klant.

Omzet zegt niets, als je 60.000 omzet hebt tegenover 50.000 kosten (inkoop + arbeid) is je winst feitelijk maar 10.000!

Voorts geef je aan dat het merendeel van de omzet wordt gegenereerd door twee klanten. Wat als die hun zaakje elders brengen?! dan heb je niets meer en is het bedrijf enorm in waarde gedaald, misschien zelfs nog erger?

Kun je aangeven wat de reden van verkoop is?

Nogmaals zonder echte gegevens kan ik niet veel verder kijken. Ik ben wel degelijk geïnteresseerd. Je weet ons dan te vinden.

BsHosting
25/07/06, 18:04
als je sowieso de kosten er al afrekent globaal gezien zonder extra kosten bv boekhouder etc zit je al op bijna 15.000 euro aan kosten per jaar.

dan ben ik uitgegaan van wat ts verteld kwijt te zijn pm en heb ik domeinen gerekent op nl tarief van 4,35.

dus meer informatie zou best op zijn plek zijn lijkt me

AlfaHosting
25/07/06, 19:12
Omdat 30.000 omzet behaald is in goed half jaar, gaan we uit van een omzet tussen de 50.000 en 70.000 voor dit kalender jaar. Daarom zijn de biedingen van 18.000 19.000 veel te laag.

Normaliter wordt er twee keer de jaaromzet als vraagprijs gevraagd.

Omdat wij 60.000 in 2006 denken te behalen en dit een verwachting is gaan we zelf uit van anderhalf keer de jaaromzet, dus 90.000.

U moet er rekening mee houden dat we een zeer goede naam hebben en dat het klantenaantal met een stijgende toeneming groeit.

2 keer de jaaromzet is erg hoog in de hostingwereld, zeker voor budget hosting. Eénmaal de jaaromzet of tweemaal de netto jaarwinst is al een goede deal.

snaaps
27/07/06, 00:01
pm naar mij met je actuele verkoop prijs!

p.s ik ga geen 60.000 betalen, je omzet is nu 32.000 euro wat je denkt te verdienen ben ik niet in geintreseerd.
en belangrijk punt: het bedrag bestaat nog maar 10 maanden, je kan daar geen hoofdprijs voor vragen.

Willen misschien het klantenbestand overnemen!

shaun
27/07/06, 15:29
We hebben intresse om jouw bedrijf over te nemen en zijn bereid te bieden. Welk additionele informatie heb je beschikbaar om een waardebepaling mogelijk te maken?

Naquada
27/07/06, 16:47
Meer informatie graag per PM.

Anoniem
27/07/06, 20:47
Gezien de reakties hebben wij besloten om af te zien van de verkoop op dit moment.

Slotje is OK.

shaun
28/07/06, 11:49
Wij hebben begrip voor deze keuze en zijn alsnog geintresserd om met jullie te praten.
We kunnen jullie helpen het bedrijf beter verkoopbaar te maken.
Neem gerust contact met ons op via PM.

markbruin
29/07/06, 13:01
Geld is geen probleem, tenminste, tot bedragen van ~150.000 heb ik geen moeite om deze met enkele dagen op te hoesten.

Als of je het in je portemonnee hebt zitten ;-).

knippin
29/07/06, 14:34
is er iets van link zodat we ook een indruk kunnen krijgen

want wij hebben geen moeite met uwe richt prijs

snaaps
29/07/06, 20:24
Als of je het in je portemonnee hebt zitten ;-).

Wat is daar nou zo gek aan?

P.S Nog steeds geen PM ontvangen met meer informatie over het bedrijf.

Anoniem
29/07/06, 20:29
Gezien de reakties hebben wij besloten om af te zien van de verkoop op dit moment.

Slotje is OK.

Vandaar snaaps.

ronaldvanhoeven
02/08/06, 08:40
L.S.,

Met belangstelling heb ik uw advertentie gelezen en ben geintresseerd geraakt in een eventuele overname van uw bedrijf.

Ons hosting bedrijf beweegt zich ongeveer in dezelfde markt als uw bedrijf. Afgelopen jaar hebben wij al eens een bedrijf overgenomen. Wij hebben dus ervaring met het overnemen.

Graag wil ik met u persoonlijk contact om een en ander rustig door te spreken.
U kunt mij bereiken op 0628 52 01 58 of mij mailen naar ronaldvanhoeven@gmail.com .

Ik hoop spoedig iets van u te horen.

Met vriendelijke groet,

Ronald van Hoeven

marijn79
08/08/06, 00:26
Ronald van Hoeven kan niet lezen... 1 berichtje typen en dat blind onder elk topic zetten. Deze persoon ziet af van verkoop, het andere bedrijf was al 2x verkocht en hij blijft lekker vragen om info...

Sterk...