PDA

Bekijk Volledige Versie : ervaringen met overname hosting klanten Belgie en advies



Hostingprovider
24/07/06, 15:38
i.v.m. een overname van hosting diensten van een belgische ondernemer zou ik graag willen informeren wat Nederlandse Hosters hebben ervaring bij een overname met belgische klanten?

Bijvoorbeeld:
1. Blijven Belgische klanten trouw aan een Nederlandse overname? En was er geen opmerkelijk verloop in korter tijd.

2. Als ik het BTW nr van de belgische klanten heb, hoef ik toch geen BTW op de factuur te rekenen?

3. Wat waren jullie voorwaarden bij de overname?

Opmerking: Het bedrijf blijft bestaan, echter de hostingdiensten worden verkocht, zodat het bedrijf zich kan focussen op hun core business: computers. Alle klanten hebben netjes een jaarcontract met stilzwijgende verlenging.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, hoor dus hopelijk snel van jullie.

dreamhost_nl
24/07/06, 16:01
Blijven Belgische klanten trouw aan een Nederlandse overname? En was er geen opmerkelijk verloop in korter tijd.


Dat is afhankelijk van of er veel "downtime" was voordat de overname een feit was.



Als ik het BTW nr van de belgische klanten heb, hoef ik toch geen BTW op de factuur te rekenen?


Klopt.



Opmerking: Het bedrijf blijft bestaan, echter de hostingdiensten worden verkocht, zodat het bedrijf zich kan focussen op hun core business: computers. Alle klanten hebben netjes een jaarcontract met stilzwijgende verlenging.


Houdt er rekening mee dat klanten geen contract hebben met jou maar met het oude bedrijf. Indien ze besluiten de verlenging niet te betalen heb je dus geen poot om op te staan. Gemakkelijkst is een verlengingsfactuur (ongeveer een maand voor het einde) toe te sturen met een nieuw contract en aan te geven dat indien dit niet wordt teruggestuurd de diensten worden stopgezet. Netjes naar de klant toe en ook naar jezelf... ;)

Succes.

Hostingprovider
24/07/06, 16:15
Bedankt Dreamhost!

Hoop snel nog wat van anderen te horen, kleine aanvulling:

Wat adviseren jullie voor het doen van een aanbod.
Stel alles kost 100 EU en alles is zoals het hoort en wij nemen alleen de belgische hosting contracten over.

AlfaHosting
25/07/06, 15:36
i.v.m. een overname van hosting diensten van een belgische ondernemer zou ik graag willen informeren wat Nederlandse Hosters hebben ervaring bij een overname met belgische klanten?

Bijvoorbeeld:
1. Blijven Belgische klanten trouw aan een Nederlandse overname? En was er geen opmerkelijk verloop in korter tijd.

2. Als ik het BTW nr van de belgische klanten heb, hoef ik toch geen BTW op de factuur te rekenen?

3. Wat waren jullie voorwaarden bij de overname?

Opmerking: Het bedrijf blijft bestaan, echter de hostingdiensten worden verkocht, zodat het bedrijf zich kan focussen op hun core business: computers. Alle klanten hebben netjes een jaarcontract met stilzwijgende verlenging.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, hoor dus hopelijk snel van jullie.

Ik denk dat je beste even bekijkt hoe tevreden klanten zijn over die provider. Tevreden klanten zullen sneller geneigd zijn te blijven, waar ook de firma gevestigd is. Ook voldoende informatie naar de klant toe is belangrijk, wijs hen zeker op het feit dat er niets zal veranderen aan kwaliteit en prijs.

Ook een Belgisch rekeningnummer zal de dingen vergemakkelijken.

1/3 van ons klantenbestand is Nederlander, toch een bewijs dat het niet uitmaakt waar je gevestigd bent.