PDA

Bekijk Volledige Versie : wat doen jullie ?



Bullcat
20/07/06, 18:37
een bestaande klant besteld een extra domeinnaam via de website , dus ik maak factuur etc etc.

na 1ste herrinering ( en nee in zijn geval maak ik dus geen domeinnaam aan :) ) krijg ik een mail, ik heb je geen registratie formulier gestuurd dus betaal ik ook niet.

Uiteraard hou ik voet bij stuk en zeg dat hij wel degelijk wat besteld heeft en dat ik die naam ook onder mijn eigen gegevens kan registreren, dit gebeuren duurd ondertussen al zo'n dag of 25 dat hij te laat is met betalen.

Mijn vraag luid zetten jullie in dit geval zijn site op suspend of is het meer helaas pindakaas !
Ik ga eigenlijk voor optie 1 !
bij een nieuwe klant is het meer helaas pindakaas.

DoMMeL
20/07/06, 18:49
Als jij het domein op je eigen naam gaat registeren is dus het domein van jou, en niet van de klant.
Er is een bestelling gedaan via het internet (neem ik aan) dan heeft de klant mogelijkheid om in die 7 dagen van de bestelling af te zien.
Heb je binnen die 7 dagen een herinnering gestuurd heb je dus pech, hij gaat niet accoord met de bestelling en is geen eigenaar van het domein.

Bullcat
20/07/06, 18:56
nee herinering gaat dus 7 dagen na verval datum ( datum aanmaak ) de deur uit, en ik dacht dat iemand van 35 wel degelijk weet wat die doet, het gaat me niet om die paar centen, maar meer om het gedoe toen hij zijn pakket moest betalen ook al een maand op gewacht.

En ik dacht ergens hier gelezen te hebben dat die 7 dagen niet opgaat voor zulke kleine bedragen !

smurf
20/07/06, 19:21
Gaat niet op voor domeinnaamen, zijn nl maatwerk. Koper kan niet zomaar afzien van de bestelling.

DoMMeL
20/07/06, 20:32
? dat is de eerste keer dat ik dat hoor, graag meer info hierover of een schrijven ervan

Rick L.
20/07/06, 21:06
Daar is laatst een topic over geweest: http://www.webhostingtalk.nl/webhosting-forum/99291-30-dagen-bedenktijd.html

Keizer
20/07/06, 21:25
uhm ik zou er niet mee zitten...

ik heb zoiets van: als klanten mij niet willen dan hoef ik hun ook niet!