PDA

Bekijk Volledige Versie : Nummering facturen



IFW
20/07/06, 15:59
Hoi,

Facturen moeten uniek en opvolgend genummerd worden.

Dus 1, 2,3 enz.

Is het een probleem als dit wel opvolgend is maar er een nr mist?

Bv 1,2, 3, 5,6,8. 4 en 7 missen...

Gaat de belastingdienst dan moeilijk doen?

Frangkje
20/07/06, 16:15
Ja natuurlijk, nu is het net alsof je 2 facturen wel uitgeschreven hebt en niet aan de belastingdienst doorgegeven hebt.
Waarom zou je getallen willen overslaan? Dat is toch ook helemaal niet handig voor je eigen boekhouding?

crazycoder
20/07/06, 16:46
Hoi,

Facturen moeten uniek en opvolgend genummerd worden.

Dus 1, 2,3 enz.

Is het een probleem als dit wel opvolgend is maar er een nr mist?

Bv 1,2, 3, 5,6,8. 4 en 7 missen...

Gaat de belastingdienst dan moeilijk doen?
Sambal bij?

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob02/ob02-41.html

Eisen die de belastingdienst aan een factuur meent te moeten stellen.

En meer specifiek:
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob02/ob02-61.html#P626_69778
over de nummering.

Shadowfox
20/07/06, 17:29
En toch vind ik de regel van nummering fout.


chro·no·lo·gisch (bn.)
1 naar de opeenvolging van de tijd
2 tijdrekenkundig


Dit is dus ook goed:
200601001
200603001
200603002
200607001

yyyymm###

Het is en blijft opvolgend, het is maar hoe je het interpreteert.

gjtje
20/07/06, 17:31
Dat is ook goed, zolang er maar enige logica in de nummering zit.

IFW
20/07/06, 17:34
Bedankt voor de reacties.


Het komt dus allemaal erg strikt.

De volgende opbouw kan dat?
jaar | maand | opvolgende nummering

2006071
2006072
2006073 enz.

Shadowfox
20/07/06, 17:38
Bedankt voor de reacties.


Het komt dus allemaal erg strikt.

De volgende opbouw kan dat?
jaar | maand | opvolgende nummering

2006071
2006072
2006073 enz.

Yep dat mag! Artikel 35a van de wet als dus de BD :)

Zolang er maar geen nummer op het eind mist ;)

2006071
2006073

Kan niet want je mist 2006072.

David-Andrew
20/07/06, 17:42
Een factuur annuleren kan natuurlijk wel gewoon he!

crazycoder
20/07/06, 17:47
En toch vind ik de regel van nummering fout.


chro·no·lo·gisch (bn.)
1 naar de opeenvolging van de tijd
2 tijdrekenkundig


Dit is dus ook goed:
200601001
200603001
200603002
200607001

yyyymm###

Het is en blijft opvolgend, het is maar hoe je het interpreteert.
Je kan inderdaad per jaar en maand ophogen, dat schijnt ook geaccepteerd te worden.

Wil je het zeker weten leg e.e.a. dan schriftelijk voor aan de belastingdienst en vraag om een schriftelijke reactie. Mocht men later aangeven dat het toch niet toegestaan is dan kan je er een brief tegenover zetten en sta je sterker.


Een factuur annuleren kan natuurlijk wel gewoon he!
Ja en nee. Als deze nog in een buffer oid zit dan kan het. Valt er dan een gat in je nummering dan moet je deze crediteren.

AlfaHosting
20/07/06, 18:07
Een factuur annuleren kan natuurlijk wel gewoon he!

Crediteren kan, annuleren niet.

MediaServe
20/07/06, 18:39
wij doen simpelweg: YYYY MM DD XX
Dus bijvoorbeeld: 2006072001

Staat zo flauw om te beginnen met "factuurnummer: 1" :D

almar
20/07/06, 19:00
Beginnen met 1 is echt ballen tonen :D

jouwnaam
20/07/06, 19:48
Dan hebben wij ballen getoond want we zijn begonnen met 1 :p

IFW
20/07/06, 20:09
Mooi dat er ook nog serieuze reacties komen :cool:

wonko
20/07/06, 20:25
Wij doen gewoon per jaar, met een getal erachteraan... 2006xxxx. De xxxx is natuurlijk wel perfect oplopend (dus, 1 januari, eerste factuur is 0001, en zo verder)...

AlfaHosting
20/07/06, 21:35
Dan hebben wij ballen getoond want we zijn begonnen met 1 :p

Wij beginnen ook elk jaar met 1. Ik ken het principe van de wat grotere getallen om mee te starten ... ik zie het nut er eigenlijk niet van in.

jouwnaam
20/07/06, 21:52
Wij zien daar het nut ook niet zo van in. of je nu 2006010001 doet of 1... lekker belangrijk...

X-Hosted
21/07/06, 00:36
Crediteren kan, annuleren niet.

Aankopen op afstand mogen binnen 7 dagen geanuleerd worden, komt af en toe voor...

crazycoder
21/07/06, 00:38
Aankopen op afstand mogen binnen 7 dagen geanuleerd worden, komt af en toe voor...
En dan crediteer je de factuur.


Wij zien daar het nut ook niet zo van in. of je nu 2006010001 doet of 1... lekker belangrijk...
Zolang je maar niet ieder jaar met 1 begin maar iets van een jaartal erin zet is er niets mis met op bijv. met 20060000001 beginnen.

WenS Int. Dnstn
21/07/06, 00:46
Wij maken gebruik van het klantnummer...Kan je meteen zien voor welke klant de factuur is uitgeschreven:

014-01
148-44
etc.etc.

eweps
21/07/06, 10:27
Een factuur is eventueel nog wel te annuleren dmv het factuurbedrag en de omschrijving aanpassen

wbakker-letsgoonline
21/07/06, 10:31
Wij hebben onze nummering als volgt:

Afkorting bedrijfsnaam | Jaar - xxxxx

Bijv:
DN2006-00001
DN2006-00002
DN2006-00003

Wij beginnen ook elk jaar met 1

eMiz0r
21/07/06, 10:47
Een factuur is eventueel nog wel te annuleren dmv het factuurbedrag en de omschrijving aanpassen

En zo frauderen met de BTW? Nee dat pikt de Belastingdienst óók niet. Gewoon crediteren.

Henky!
21/07/06, 13:00
De belastingsdienst doet niet moeilijk als er eens een nummertje wegvalt. Kan altijd gebeuren zoiets, snappen ze ook wel. Pas als het vaak voorkomt of als er een systematische fraude wordt vermoed gaat met dit soort dingen onderzoeken.

Verder, wij nummeren gewoon door. Anders geef je ook zoveel prijs. Als ik in februari van een leverancier een factuur ontvang met 20060003 dan weet ik dat ik pas zijn derde klant ben en dan vind ik dat zo zielig.

Tuneboy
21/07/06, 14:02
Dit soort interpretaties slaan nergens op, misschien heeft hij in december 2005 wel 600 facturen verstuurd met een jaar abonnement. Wij beginnen elk jaar opnieuw dus 2006.0001 2007.0001 who cares? ik zit nu trowuens op 2006.0208 :p

Henky!
21/07/06, 14:18
Nee hoor, van sommige leveranciers weet ik ongeveer precies hoeveel facturen ze per jaar versturen.

eMiz0r
21/07/06, 15:52
Nee hoor, van sommige leveranciers weet ik ongeveer precies hoeveel facturen ze per jaar versturen.

Same here :D Heeft weinig zin om rare constructies te gaan bedenken, maar misschien heb je iets te verbergen. We zijn gewoon bij 1 begonnen. Die klant is er zelfs trots op 1 te hebben.

ErikKosters
21/07/06, 17:50
Hier ook bij 1 begonnen, waarom niet? Mogen ze best weten toch :) Vinden klanten vaak nog leuker ook.

Scr33x0r
22/07/06, 01:15
Hmm, als je een constructie bedenkt, bijvoorbeeld: 2006.0001 etc. Wat doe je dan als je meer dan 10.000 facturen hebt? :)

Ik zou gewoon bij 1 beginnen, en zoals emizor al zegt, de eerste klant is vaak trots om klant/factuurnummer 1 te hebben :)

snaaps
22/07/06, 01:21
Een factuur annuleren kan natuurlijk wel gewoon he!

Gewoon een - factuur aanmaken.
dus een nieuw factuurnummer, product x, -20,00 euro

crazycoder
22/07/06, 09:38
Zo te zien heeft menig hoster nog een cursusje boekhouden nodig.


De belastingsdienst doet niet moeilijk als er eens een nummertje wegvalt. Kan altijd gebeuren zoiets, snappen ze ook wel. Pas als het vaak voorkomt of als er een systematische fraude wordt vermoed gaat met dit soort dingen onderzoeken.

Kan jij een link geven naar de site van de belastingdienst waar dit staat, of een scan tonen van een brief waarin dit door de inspecteur wordt verklaard?

Zo niet moet je er vanuit gaan dat er geen nummertje(s) weg mogen vallen. Als je hoop dat ze jou op je blauwe ogen vertrouwen zit je er namelijk naast. Doordat er 1 of 2 nummers niet in de boekhouding voorkomen wek je de indruk dat je heb zitten rommelen. Daar houd de belastingdienst niet van, hou er dus rekening mee dat jij hierdoor meer de aandacht trek dan je zelf wil.

Een factuur voor een order die geannuleerd is wordt gewoon gecrediteerd. Als je met een normaal boekhoudpakket werk kan je een eenmaal verzonden factuur alleen nog maar crediteren. Heb je zelf iets in elkaar zitten draaien dan kan je de factuur misschien annuleren maar is het om bovenstaande reden m.i. onverstandig.
Stel je nu eens voor dat jouw klant de factuur wel in heeft geboekt, er is een kans dat de belastingdienst bij de volgende controle kijkt of deze factuur ook bij jou in de boekhouding staat.. Stel je nu ook eens voor dat de klant deze factuur per abuis betaald heeft maar jij heb dat bedrag niet terug betaald..

Wat een aantal van jullie voorstellen komt dicht in de buurt van fraude. Alhoewel het mij persoonlijk niet zo gek veel uitmaakt als jullie aangepakt worden wil ik jullie toch aanraden om e.e.a. gewoon volgens de regels te doen. Weet je niet hoe, zoek dan een boekhouder..

AlfaHosting
22/07/06, 09:47
Zo te zien heeft menig hoster nog een cursusje boekhouden nodig.


Ik begon al te denken dat men in Nederland soepeler was met die zaken ;)

Henky!
22/07/06, 23:16
Zo te zien heeft menig hoster nog een cursusje boekhouden nodig..

Ok Crazycoder, komt desgevraagd je lesje boekhouden. Alvast graag gedaan natuurlijk:

In theorie heb je gelijk. De regels zijn dat geen nummertjes weg mogen vallen.

Onze printer draait 3 a 4 duizend facturen per jaar. Niet persee hosting trouwens. En daar valt per ongeluk wel eens een nummertje tussen uit. Foute factuur getiept bijvoorbeeld, je begint opnieuw en voor je het weet zit je alweer een nummertje verder. Mag niet maar gebeurd overal wel eens.

De belastingsdienst is ook niet gek en weet dat dit soort foutjes wel eens worden gemaakt. Daarbij, denk je nou echt dat ze elke factuur controleren?

Soms wel. Een paar jaar geleden waren we opeens onderwerp van een soort speciaal onderzoek waarin de complete boekhouding werd doorgeplozen. Geen problemen gevonden trouwens.

Zoals ik al zei. Het mag niet maar op zich is het niet zo erg als je eens een nummertje mist. Bij de belastingen zijn ze ook niet gek. Ze controleren niet zozeer elke factuur maar zijn meer gefixeerd op structurele afwijkingen die naar fraude ruiken. En mochten ze zoiets vinden dan ben je ook goed de klos.

eMiz0r
23/07/06, 11:18
@Henky,

Vind ik de cursus boekhouden van crazycoder toch een stuk beter (en veiliger) :D

Henky!
23/07/06, 14:39
Het doel van mijn cursus was dan ook om aan te tonen dat je na het maken van een foutje heus niet direct in de gevangenis wordt gegooid.....

ensermo
23/07/06, 15:02
Ik weet niet waarom men bang is voor de belasting of meteen een raar gevoel krijgt als ze belasting horen. De belasting weet dat je bezig bent met je ondernemer en niet met hun honderd regeltjes alleen. Als je kan aantonen dat je een boekhouding heb (ook al is het op de achterkant van een bierviltje) dan is dat goed. Vooral bij kleine ondernemers zijn ze zeer soepel.

Heb twee keer meegemaakt bij een kennis van me dat een inspecteur langskomt en dingen gaat controleren of een praatje gaat houden en toen gaf hij netjes tips over bepaalde dingen (bijvoorbeeld als je een factuur opschrijft en deze wordt niet betaald om deze aan het eind van het jaar samen met alle andere in één grote crediteringsfactuur te melden).

Enfin. Punt is. De belasting gaat je altijd de kans geven om je papieren netjes te regelen bij een controle. Indien je dit NIET kan doen omdat je echt heb zitten sjoemelen dan ben je de !*!. Maar als je je boekhouding wel netjes heb bijgehouden en er missen een paar nummers bij de facturen of je heb een paar heb met een grote stempel erop NIET BETAALD, dan zullen ze echt niet moeilijk doen.

systemdeveloper
23/07/06, 15:11
Ik ben alweer een tijdje bij de belastingdienst weg, maar ik meen me te herinneren dat je nummering oplopend moet zijn volgens eenzelfde systeem en dit dus 'eenvoudig' te controleren is. 1-4-7-10-13 .. is dus een geldige nummering.
Een nummering per klant dus niet. JAN-001 en PIET-001 is dus eigenlijk niet goed aangezien je daaraan niet kunt afleiden hoeveel tussenliggende facturen er zijn. Hierdoor kun je niet aantonen of je boekhouding in orde is of dat JAN-002 'toevallig' verdwenen is.

Maar pin me er niet op vast. Het is alweer een tijdje geleden voor me :)

Scr33x0r
23/07/06, 20:21
Ik ben alweer een tijdje bij de belastingdienst weg, maar ik meen me te herinneren dat je nummering oplopend moet zijn volgens eenzelfde systeem en dit dus 'eenvoudig' te controleren is. 1-4-7-10-13 .. is dus een geldige nummering.
Een nummering per klant dus niet. JAN-001 en PIET-001 is dus eigenlijk niet goed aangezien je daaraan niet kunt afleiden hoeveel tussenliggende facturen er zijn. Hierdoor kun je niet aantonen of je boekhouding in orde is of dat JAN-002 'toevallig' verdwenen is.

Maar pin me er niet op vast. Het is alweer een tijdje geleden voor me :)

Dat zou dan ook moeten gelden voor YYYYMMXXX

Als je bijvoorbeeld 200607102 hebt en daarna naar 200608001 gaat kan het zijn dat er ook een 200607103,4,5 en 6 zijn geweest?

Ik zou het dus, voor alle zekerheid, gewoon oplopend doen.

Keenondots
23/07/06, 21:26
Elk jaar opnieuw nummeren is geen enkel probleem. Wij nummeren CCCC9YYNNN, waarbij CCCC = klantnummer, YY=jaar en NNN=volgnummer. Vanaf volgens jaar wordt dat NNNN op het einde, omdat we anders niet uitkomen :)

crazycoder
23/07/06, 22:35
Het doel van mijn cursus was dan ook om aan te tonen dat je na het maken van een foutje heus niet direct in de gevangenis wordt gegooid.....
Nope, ze leggen hooguit een boete op.. In het ergste geval verwerpen ze je administratie.

Vraag mezelf wel af met welk boekhoudpakket jij werk. Als het een geintergreerd pakket is dan zou het praktisch onmogelijk moeten zijn om facturen zomaar te laten verdwijnen.

Henky!
23/07/06, 23:32
Nope, ze leggen hooguit een boete op.. In het ergste geval verwerpen ze je administratie.

Voor een vergeten nummertje? Kom nou. Wel realistisch blijven aub.

NWO
24/07/06, 00:08
Even een vraagje, waarom zou je een nummer overslaan?
Maargoed de reacties hierboven maken je wel duidelijk hoe je het moet doen. Ga anders eens naar een gratis voorlichting dag van de belasting dienst! Zal je veel leren!

Henky!
24/07/06, 00:20
Zucht.

Voortaan eerst topic lezen voor je post graag.

crazycoder
24/07/06, 11:03
Voor een vergeten nummertje? Kom nou. Wel realistisch blijven aub.
Ik begrijp in het geheel niet hoe je een nummer kan vergeten of over kan slaan. Alle boekhoudpakketten die ik ken nummeren automatisch. Als je daar dan al een nummer vergeet is het eerder overslaan en dat doe je dan met opzet.

Grappen zoals naamklant_factuurnummer e.d. zie je daar niet of nauwelijks. Ook andere manieren van nummeren die ik langs heb zien komen zijn niet mogelijk of erg lastig. Tja, behalve als je zelf een boekhoudpakket in elkaar heb zitten prutsen.

De enige manier waarop je voor zover ik het kan overzien nummers over kan slaan is door facturen handmatig te maken en vervolgens handmatig in te boeken. Wie dat doet heeft blijkbaar teveel tijd omdat een geintergreerd pakket dit veel sneller en bovendien foutloos doet.

Als er een keer een nummer zou ontbreken omdat de factuur fout is dan kan je beter de factuur als FOUTIEF kenmerken en gewoon in de ordner steken.
Dat maakt het allemaal controleerbaar, prettig voor jezelf EN de belastingdienst.

De belastingdienst zal zeer zeker niet zomaar overgaan tot het verwerpen van je boekhouding. Een boete opleggen behoort echter tot de mogelijkheden, evenals een aanslag..

Keenondots
24/07/06, 11:09
De enige manier waarop je voor zover ik het kan overzien nummers over kan slaan is door facturen handmatig te maken en vervolgens handmatig in te boeken. Wie dat doet heeft blijkbaar teveel tijd omdat een geintergreerd pakket dit veel sneller en bovendien foutloos doet.


Exact kan nummers toekennen bij het afdrukken van een proeffactuur. Mochtje die dan later verwerpen heb je een gat in je nummering.

knippin
24/07/06, 12:36
wij hebben een systeem op maat laten maken maar tijdens de ontwikeling heb er gebruik vangemaakt waardoor ik soms bokken sprongen van 10 nummers heb


wat nu?

X-Hosted
24/07/06, 12:38
Heren,
Heeft iemand het inmiddels al nagevraagd bij de Belastingdienst zelf? Zij kunnen je een definitief antwoord geven en is de discussie volgens mij gesloten.

eMiz0r
24/07/06, 12:39
Die proeffactuur bewaar je in de boekhouding en je hebt weer geen gat. Zo moeilijk is het niet :)

Henky!
24/07/06, 14:11
Heren,
Heeft iemand het inmiddels al nagevraagd bij de Belastingdienst zelf? Zij kunnen je een definitief antwoord geven en is de discussie volgens mij gesloten.

Heeft geen zin zo lijkt me. De belastingsdienst zal zeggen dat alles volgens de regels moet kloppen. Maar waar gewerkt wordt vallen nou eenmaal spaanders. Ik ben zelf geen boekhouder maar volgens onze accountant doet de belastingsdienst niet moeilijk over weggevallen nummertjes. Dus nogmaals, geen paniek zaaien aub. Bij de belastingen worden ze pas boos als de fouten structureel zijn of als onregelmatigheden rieken naar fraude.

NWO
24/07/06, 14:19
Wat henky zegt klopt.

Vraag het anders gewoon je eigen boekhouder :-)
Of ga naar een voorlichting zoals ik al eerder zei

xserve
24/07/06, 14:32
Wat henky zegt klopt.

Vraag het anders gewoon je eigen boekhouder :-)
Of ga naar een voorlichting zoals ik al eerder zei
Vorig jaar miste 2 nummers in mijn boekhouding. (Wij zijn enkel jaren geleden gewoon met 1 begonnen.) De boekhouder raadde me aan om dat niet meer te doen en de facturen te crediteren, omdat er problemen met de belastingdienst zouden kunnen ontstaan.

Dus volgens mijn boekhouder heeft Henky niet gelijk. Volgens de regels ook niet, dan hangt het natuurlijk per inspecteur en per boekhouder er vanaf of ze het toelaten of niet.

crazycoder
24/07/06, 14:35
Heeft geen zin zo lijkt me. De belastingsdienst zal zeggen dat alles volgens de regels moet kloppen. Maar waar gewerkt wordt vallen nou eenmaal spaanders. Ik ben zelf geen boekhouder maar volgens onze accountant doet de belastingsdienst niet moeilijk over weggevallen nummertjes. Dus nogmaals, geen paniek zaaien aub. Bij de belastingen worden ze pas boos als de fouten structureel zijn of als onregelmatigheden rieken naar fraude.
Terecht geef jij aan dat alles volgens de regels moet kloppen.

Pas op met onzorgvuldig werken, dat kan je heel lelijk opbreken.. zeker als je geen accountant hebt die alles nog een keer na gaat kijken....
Dat is geen paniek zaaien maar puur realistisch. Bedenk dat er al genoeg fouten in de boekhouding zullen zitten..

De grenzen van het toelaatbare opzoeken is met partijen als de belastingdienst niet slim.

Henky!
24/07/06, 14:58
Ik heb het over foutjes maken. Niet over de grenzen van het toelaatbare opzoeken.

Tuneboy
24/07/06, 23:17
Ik heb het over foutjes maken. Niet over de grenzen van het toelaatbare opzoeken.

Dat is in de ogen van de belastingklootzakken hetzelfde :)

Keenondots
24/07/06, 23:41
Die proeffactuur bewaar je in de boekhouding en je hebt weer geen gat. Zo moeilijk is het niet :)

Maar dan dus wel met de opmerking: vervallen o.i.d. want het is geen geboekte factuur waarover BTW afgedragen wordt of IB/VPB verschuldigd is.

Henky!
24/07/06, 23:41
Komop zeg. Beetje op niveau blijven graag.

(bedoeld voor Tuneboy)

crazycoder
24/07/06, 23:56
Ik heb het over foutjes maken. Niet over de grenzen van het toelaatbare opzoeken.
Als jij zelf weet dat het eigenlijk niet hoort, dan snap ik niet dat jij willens en wetens facturen weggooi.
Om het nog wat erger te maken predik jij hier dat het wel oke is, waardoor jij anderen met minder kennis van zaken mogelijk in de problemen breng.

Natuurlijk hangen ze je niet op als er een foutje is. Maar ze kunnen erover vallen.. Dat wil je liever niet.. zeker niet als het zo simpel te voorkomen is.

Henky!
25/07/06, 00:04
Pfff, stijgt jullie de hitte naar de kop of zo? Sinds wanneer gooi ik willens en wetens facturen weg?

Nogmaals, beetje niveau graag.

brytenet
25/07/06, 11:20
van sommige leveranciers weet ik ongeveer precies hoeveel facturen ze per jaar versturen

Leuke taalkundige constructie...
Maar weet je het nu ongeveer, of weet je het precies????

Tuneboy
25/07/06, 11:35
Leuke taalkundige constructie...
Maar weet je het nu ongeveer, of weet je het precies????

ik denk dat hij precies weet, maar dan wel ongeveer :)


Komop zeg. Beetje op niveau blijven graag.

(bedoeld voor Tuneboy)


oke, sorry..

xserve
25/07/06, 12:37
Pfff, stijgt jullie de hitte naar de kop of zo? Sinds wanneer gooi ik willens en wetens facturen weg?

Nogmaals, beetje niveau graag.
Eerst geef je heel stellig aan dat het geen enkel probleem is om ze weg te gooien... Je krabbelt toch steeds verder terug. Niet dat het erg is, maar doe nou niet of wij gek zijn.

jouwnaam
25/07/06, 13:00
slotje? dit gaat nergens meer over...

Henky!
25/07/06, 13:37
Doe maar ja. Mensen blijven reageren zonder eerst gelezen te hebben. Irritant.

eMiz0r
25/07/06, 14:33
slotje? dit gaat nergens meer over...

Gewoon openlaten en ophouden met zeuren om een slotje. Het is niet aan jou te bepalen of het nog ergens gaat of niet.

Toegoeving: ik snap henk wel. Het is afhankelijk van de belastinginspecteur of je aangepakt wordt of niet en je hoeft je geen zorgen te maken als je eens een nummertje vergeet.

Het verdiend alleen wel een strenge aanbeveling om er voor te zorgen dat je administratie sluitend is, een gewaarschuwd mens telt immers voor twee. Dat is wat de rest probeert duidelijk te maken denk ik.

De "verhitting" van deze discussie geeft trouwens wel aan hoe serieus dit onderwerp is. Alsjeblieft hou op met het zeiken over een slotje, irritant gelul..

crazycoder
02/08/06, 15:29
Ter informatie:

Herstel van foutieve facturen.
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob02/ob02-62.html

InterNetjes
02/08/06, 16:34
Ter informatie:

Herstel van foutieve facturen.
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob02/ob02-62.html

Dan is het nu toch duidelijk? De belastinginspecteur heeft geen buks bij zich en schiet je niet lek, maar die lui zijn heel geiriteerd als je de regels niet volgt...

Dan vraag je natuurlijk hoe geiriteerd? Nou, Aflevering 6, van IT-crowd, die vrouwelijke manager die ongesteld is... ken je die? zo erg dus ;)

Gewoon je boekhouding naar de regels doen en niet fouten fouten laten, omdat ze toch niet zo heel erg zijn... tenzij je extra kleine fouten maakt zodat de extra gemaakte spookboekhouding niet opvalt ofzo :rolleyes:

Shadowfox
07/08/06, 12:26
Heren,
Heeft iemand het inmiddels al nagevraagd bij de Belastingdienst zelf? Zij kunnen je een definitief antwoord geven en is de discussie volgens mij gesloten.

Al op de eerste pagina ;)

http://www.webhostingtalk.nl/740849-post7.html

XFX
07/08/06, 13:27
jaar (4 cijfers) maand (2 cijfers) factuur van die maand (4 cijfers)

Bijv: 2006072655

Is de 2655ste factuur van Juni 2006.