Resultaten 1 tot 15 van de 22
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
  1. #1
    Selectiecriteria bij een VPS huren
    Registered User
    1 Berichten
    Ingeschreven
    09/04/18

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Naam: John de draaier

    Thread Starter

    Selectiecriteria bij een VPS huren

    Wat is belangrijk om op te letten bij een VPS huren tips? ik zie er veel en sommge spreken me meer aaan dan anderen. zoek ook iets van support kent iemand Smart-vps?



  2. #2
    Selectiecriteria bij een VPS huren
    Professional
    3.115 Berichten
    Ingeschreven
    05/02/05

    Locatie
    Alkmaar

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    101 Berichten zijn liked


    Naam: Thomas
    Registrar SIDN: JA
    ISPConnect: Lid
    KvK nummer: 76706966

    Wat ga je doen met je vps?

    Dat je support zoekt is dus alvast een punt waar je rekening mee kunt houden. Maar wat verwacht je van support? Wil je 24/7 kunnen bellen? Wil je alles uitbesteden? Zoals je ziet is het niet gemakkelijk om je zomaar een antwoord te geven.

    smart-vps ken ik niet. Ik begrijp nooit dat partijen een server aanbieden met 3 cpu's. Dat geeft ze bij mij een minpunt. Ook al kan het verder een prima partij zijn.

  3. #3
    Selectiecriteria bij een VPS huren
    Lucas Wouters
    601 Berichten
    Ingeschreven
    01/03/15

    Locatie
    Sneek, Nederland

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Naam: Lucas
    Bedrijf: SpectraIP
    URL: spectraip.net
    KvK nummer: 70348677

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnbolleman Bekijk Berichten
    Wat is belangrijk om op te letten bij een VPS huren tips? ik zie er veel en sommge spreken me meer aaan dan anderen. zoek ook iets van support kent iemand Smart-vps?
    Hangt heel erg van je wensen/eisen af, is niet echt een standaard antwoord voor.
    Kijk bijv. naar reactietijden, op welke manier wordt support verleend, wat is inbegrepen bij de support en wat niet, worden er backups gemaakt, hoe is de storage opgebouwd (netwerkstorage of lokaal, HDD's of SSD's, welke snelheden) etc.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ju5t Bekijk Berichten
    Ik begrijp nooit dat partijen een server aanbieden met 3 cpu's. Dat geeft ze bij mij een minpunt. Ook al kan het verder een prima partij zijn.
    Waarom begrijp je dat niet ?

  4. #4
    Selectiecriteria bij een VPS huren
    Professional
    3.115 Berichten
    Ingeschreven
    05/02/05

    Locatie
    Alkmaar

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    101 Berichten zijn liked


    Naam: Thomas
    Registrar SIDN: JA
    ISPConnect: Lid
    KvK nummer: 76706966

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpectraIP Bekijk Berichten
    Waarom begrijp je dat niet ?
    Ik weet niet genoeg van alle ins- en outs van CPU scheduling bij iedere virtualisatietechniek dus misschien dat mijn mening gedateerd is maar eerder kon dit juist voor performance problemen zorgen.
    Laatst gewijzigd door ju5t; 10/04/18 om 08:20.

  5. #5
    Selectiecriteria bij een VPS huren
    geregistreerd gebruiker
    439 Berichten
    Ingeschreven
    06/07/15

    Locatie
    Ede

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Naam: Ronald
    Bedrijf: Tuxis Internet Engineering
    URL: www.tuxis.nl
    ISPConnect: Lid
    KvK nummer: 61527076
    View https://www.linkedin.com/company/tuxis-internet-engineering's profile on LinkedIn

    Probeer door de mooie verhalen op de website te prikken. Probeer wat verhalen online te vinden.

    100% huis tuin en keuken SSD of gewoon fatsoenlijke SSDs?
    Overcommitment?
    Trage storage
    Slecht/vuil netwerk

    Goedkoop is duurkoop.

    Wat kost de VPS werkelijk. € 10,00 per maand of € 10,00 per maand met 100%SSD en 1 GB mem*
    Hoe harder je moet zoeken naar de echte prijs, hoe harder je moet wegrennen. Want dit is pas de eerste verassing.

    Als de supportvragen beantwoord worden met: "Dan kunt u de VPS naar een aandere NODE/unit/regio verhuizen. Wellicht helpt het?" begin met rennen.

    Bel ze eens op.

    * de 1e week

  6. #6
    Selectiecriteria bij een VPS huren
    geregistreerd gebruiker
    717 Berichten
    Ingeschreven
    23/04/04

    Locatie
    Breda

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    38 Berichten zijn liked


    Naam: Ronald van Hoeven
    Bedrijf: Happy Hosting
    Functie: mede-eigenaar
    URL: happyhosting.nl
    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 20113673
    Ondernemingsnummer: nvt
    View Ronald van Hoeven's profile on LinkedIn

    Het lijkt me van belang dat je het goed kan vinden met je leverancier. Dat je er vertrouwen in hebt. Ook voor een VPS geldt: "alles heeft zijn prijs" of "goedkoop kan duurkoop zijn" . Wat verwacht je aan techniek? Supersnelle vps of huis tuin en keuken vps?

    Als je echt alles zelf kan en nooit ondersteuning nodig hebt, dan kan je een goedkope aanbieder zoeken.

  7. #7
    Selectiecriteria bij een VPS huren
    Programmeur / Hoster
    3.952 Berichten
    Ingeschreven
    20/06/06

    Locatie
    Wijlre

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    647 Berichten zijn liked


    Naam: John Timmer
    Bedrijf: SystemDeveloper.NL
    Functie: Eigenaar
    URL: www.systemdeveloper.nl
    KvK nummer: 14083066
    View johntimmer's profile on LinkedIn

    Ook handig om even te checken (ripe e.d.) of de partij geen reseller is, eigen hardware heeft etc. Maakt de communicatielijn vaak wat korter en sneller als er een storing is.
    SystemDeveloper.NL - 64BitsWebhosting.EU : Softwareontwikkeling & Hosting freaks

  8. #8
    Selectiecriteria bij een VPS huren
    geregistreerd gebruiker
    439 Berichten
    Ingeschreven
    06/07/15

    Locatie
    Ede

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Naam: Ronald
    Bedrijf: Tuxis Internet Engineering
    URL: www.tuxis.nl
    ISPConnect: Lid
    KvK nummer: 61527076
    View https://www.linkedin.com/company/tuxis-internet-engineering's profile on LinkedIn

    "Als je echt alles zelf kan en nooit ondersteuning nodig hebt, dan kan je een goedkope aanbieder zoeken. "

    Dus als je het zelf kan, dan mag de VPS traag, slecht en brak zijn?

    Je bedoelt waarschijnlijk: Als je het zelf kan hoef je niet aan je aanbieder te vragen of hij tegen betaling zaken voor je regelt op jouw VPS.
    De VPS wordt er niet goedkoper of duurder van. Het meer een kwestie of de leverancier dat uberhaubt aanbied.

    Als je hulp nodig hebt bij het installeren van PHP 7 zijn er maar weinig leveranciers die dat even gratis voor je doen. Je heb een SLA of een managed server of uurtje factuurtje.

  9. #9
    Selectiecriteria bij een VPS huren
    ICTFrameworks
    1.584 Berichten
    Ingeschreven
    05/07/03

    Locatie
    's-Gravenzande

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    138 Berichten zijn liked


    Bedrijf: ICT Frameworks
    KvK nummer: 52425762

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door systemdeveloper Bekijk Berichten
    Ook handig om even te checken (ripe e.d.) of de partij geen reseller is, eigen hardware heeft etc. Maakt de communicatielijn vaak wat korter en sneller als er een storing is.
    Hoe wil je dat zien bij ripe dan? De ip reeks die ik afneem bij een rack heeft bij ripe "customer 678" oid staan, Hoe wil je het verschil zien tussen direct bij mij afnemen of bij een klant van mij met die informatie?

  10. #10
    Selectiecriteria bij een VPS huren
    Programmeur / Hoster
    3.952 Berichten
    Ingeschreven
    20/06/06

    Locatie
    Wijlre

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    647 Berichten zijn liked


    Naam: John Timmer
    Bedrijf: SystemDeveloper.NL
    Functie: Eigenaar
    URL: www.systemdeveloper.nl
    KvK nummer: 14083066
    View johntimmer's profile on LinkedIn

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vDong Bekijk Berichten
    Hoe wil je dat zien bij ripe dan? De ip reeks die ik afneem bij een rack heeft bij ripe "customer 678" oid staan, Hoe wil je het verschil zien tussen direct bij mij afnemen of bij een klant van mij met die informatie?
    Bij mij staat gewoon systemdeveloper.nl. Kun je toch laten wijzigen?
    SystemDeveloper.NL - 64BitsWebhosting.EU : Softwareontwikkeling & Hosting freaks

  11. #11
    Selectiecriteria bij een VPS huren
    geregistreerd gebruiker
    285 Berichten
    Ingeschreven
    03/02/12

    Locatie
    Purmerend

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Naam: Merijn
    Bedrijf: Virtuality
    Functie: CEO
    URL: www.virtual-it.nl
    KvK nummer: 37138605
    View nl.linkedin.com/in/mevertse's profile on LinkedIn

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vDong Bekijk Berichten
    Hoe wil je dat zien bij ripe dan? De ip reeks die ik afneem bij een rack heeft bij ripe "customer 678" oid staan, Hoe wil je het verschil zien tussen direct bij mij afnemen of bij een klant van mij met die informatie?
    Je kunt aan de RIPE informatie zien dat je bij Serverius zit. En dat het Cust685 is Selectiecriteria bij een VPS huren
    Je hebt daar zo te zien 9 subnets en geen eigen AS nummer.
    Op basis van de reverse DNS van die IP adressen zien we een berg servers van jou en van klanten. Omdat de gateway een reverse DNS heeft met ictf.nl kunnen we zien dat het jouw netwerk is dus de systemen met andere domeinnamen zijn vermoedelijk klanten.
    Het is allemaal giswerk maar het geeft een indruk van het netwerk en de lijntjes in communicatie.

  12. #12
    Selectiecriteria bij een VPS huren
    ICTFrameworks
    1.584 Berichten
    Ingeschreven
    05/07/03

    Locatie
    's-Gravenzande

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    138 Berichten zijn liked


    Bedrijf: ICT Frameworks
    KvK nummer: 52425762

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door virtuality Bekijk Berichten
    Je kunt aan de RIPE informatie zien dat je bij Serverius zit. En dat het Cust685 is Selectiecriteria bij een VPS huren
    Je hebt daar zo te zien 9 subnets en geen eigen AS nummer.
    De 9 subnets (ik ontken noch bevestig ) ben ik wel benieuwd naar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door virtuality Bekijk Berichten
    Op basis van de reverse DNS van die IP adressen zien we een berg servers van jou en van klanten. Omdat de gateway een reverse DNS heeft met ictf.nl kunnen we zien dat het jouw netwerk is dus de systemen met andere domeinnamen zijn vermoedelijk klanten.
    Het is allemaal giswerk maar het geeft een indruk van het netwerk en de lijntjes in communicatie.
    Zoals je zegt, het is redelijk giswerk, zelfs grotere resellers zou ik kunnen voorzien van eigen subnets (en bijbehorende reverse dns).
    Ik bied zelf geen whitelabel vps reselling aan (anders was ik wel flink meer voorzichtig geweest)

    Hoewel ik 100% achter je visie sta dat "alles zoveel mogelijk in de hand hebben beter is" vind ik de detectie daarvan op technische manieren lastig, mijn ervaring bij het detecteren of iemand een reseller is, lijkt beter te werken door door te vragen op techniek en vooral over redundancy. Bij de social engineering manier lijken de meeste resellers zwaar door de mand te vallen.

  13. #13
    Selectiecriteria bij een VPS huren
    geregistreerd gebruiker
    285 Berichten
    Ingeschreven
    03/02/12

    Locatie
    Purmerend

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Naam: Merijn
    Bedrijf: Virtuality
    Functie: CEO
    URL: www.virtual-it.nl
    KvK nummer: 37138605
    View nl.linkedin.com/in/mevertse's profile on LinkedIn

    Zoek op ripe.net op Cust685.
    Er zijn diverse sites die gelijk ook DNS later zien.

    Gewoon praten lijkt mij ook het beste maar ik wilde alleen aangeven dat er genoeg te vinden is.

  14. #14
    Selectiecriteria bij een VPS huren
    moderator
    6.028 Berichten
    Ingeschreven
    21/05/03

    Locatie
    NPT - BELGIUM

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    39 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    481 Berichten zijn liked


    Naam: Dennis de Houx
    Bedrijf: All In One
    Functie: Zaakvoerder
    URL: www.all-in-one.be
    Ondernemingsnummer: 0867670047

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door systemdeveloper Bekijk Berichten
    Ook handig om even te checken (ripe e.d.) of de partij geen reseller is, eigen hardware heeft etc. Maakt de communicatielijn vaak wat korter en sneller als er een storing is.
    Dat hangt er ook vanaf welke meerwaarden de reseller aanbied, je kunt je ook de vraag stellen heb je liever een reseller die weet waar zijn gebreken liggen (bvb hardware) en dit door een 3de partij laat doen of een ik doe alles zelf (12 stielen, 13 ongelukken) partij. Om het even in de praktijk voor te stellen, je zit bij een partij die alles zelf in de hand heeft maar een uur rijden van het datacenter zit. Dan ben je al een zeker dat het minimaal een uur gaat duren voor een hardware probleem opgelost is. Waar een partij die bvb een dedicated server afneemt bij een andere partij die on-site personeel heeft het hardware probleem misschien binnen de 5 minuten opgelost is (afhankelijk van de SLA's). Alles zelf in de hand hebben wil daarom niet perse zeggen dat je het ook allemaal zelf kunt beheren.

    Voor de ene is een criterium om zaken te doen met een bepaalde partij omdat ze achter de hoek zitten en er op de koffie kunnen, voor een andere is het juist de goedkoopste partij waar ze mee in zee gaan of een partij die 24x7 beschikbaar is. Dit zijn zaken waar iedereen voor zichzelf moet over beslissen en waar je jezelf goed bij moet voelen, wij kunnen hier wel zeggen doe het zo of zo, maar uiteindelijk moet je zelf de knoop doorhakken.

  15. #15
    Selectiecriteria bij een VPS huren
    Programmeur / Hoster
    3.952 Berichten
    Ingeschreven
    20/06/06

    Locatie
    Wijlre

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    647 Berichten zijn liked


    Naam: John Timmer
    Bedrijf: SystemDeveloper.NL
    Functie: Eigenaar
    URL: www.systemdeveloper.nl
    KvK nummer: 14083066
    View johntimmer's profile on LinkedIn

    @The-BosS , dat klopt. Heet hoeft niet persé slecht te zijn om reseller ván te zijn hoor. Je moet alleen even wat doorvragen.
    SystemDeveloper.NL - 64BitsWebhosting.EU : Softwareontwikkeling & Hosting freaks

Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste

Labels voor dit Bericht

Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2021 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics