Resultaten 1 tot 12 van de 12
  1. #1
    Starten webhosting diensten
    geregistreerd gebruiker
    4 Berichten
    Ingeschreven
    05/08/16

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Naam: Michel Soetens

    Thread Starter

    Starten webhosting diensten

    Hii All.

    Ik zit met een probleem, waar vermoedelijk iedere beginner mee loopt. Ik wil een webhosting bedrijf starten.
    Dit is voor mij al niet onbekend meer want mijn hosting bedrijf is inmiddels verkocht, echter wel met problemen.

    Op een gegeven moment loop je tegen diverse problemen aan, waar ik graag jullie advies over wil. Ik heb zelf linux basis kennis wat voldoende was om problemen op te lossen en klanten te ondersteunen.

    Klein overzichtje van wat ik toen der tijd had:

    - 8 gehuurde servers, 1 voor de shared pakketten, 2 voor VPS en 5 voor dedicated klanten.
    - 40 klanten (20 shared pakketten, 25 VPS pakketten en 5 dedicated)
    - Servers draaiden allemaal standaard esxi, dedi's waren whitelabeled ingekocht waarvan de klant losse inlog gegevens kreeg.
    - VPS pakketten werken vanuit WHMCS aangemaakt met standaard template van Esxi. Klant kon vervolgens op de server online inloggen en volledig bepalen wat hij/zij wilde hebben draaien.

    - Welke control panel gebruik je?

    Ik heb gekozen voor Plesk, maar hierbij ben ik alleen maar afgegaan van de gebruiksvriendelijkheid. Self-repair optie, gebruiksvriendelijke interface en relatief goedkope licentieprijs wanneer je een VPS huurt om mee te starten.

    Maar waarom zouden andere control panels, als directadmin geen betere optie zijn?

    - Dedicated of VPS

    Ik heb (helaas in het begin) meerdere migraties gehad naar diverse hosting partijen (hetzner, OVH, kimsufi, 1&1). Dedicated had als voordeel dat je gegarandeerde recources hebt, maar is tegenover VPS wel duurder. Duitse partijen gaven vooral veel voor weinig, franse partijen vooral veel en hoge traffic.

    Wat zouden jullie kiezen voor een beginner(dedicated of VPS?_, En welke partij zouden jullie dit onder brengen?

    - Welk sales systeem gebruik je?

    Alles automatiseren zonder omkijken, dat wil iedereen graag wel. Je word dood gegooid met systemen die dit voor je kunnen doen.
    - Wefact (nederlands bedrijf)
    - WHMCS
    - Hostbill
    - en nog veel meer

    Wefact is overzichtelijk, maar wel een beetje oudbollig en duur. WHMCS erg uitgebreid met vele plugins, maar enorm onoverzichtelijk en omslachtig om te beheren, maar wel klantvriendelijker.
    Hostbill heeft geen Ideal ondersteuning (mollie).

    Welk systeem raden jullie voor een beginnend bedrijf aan?

    - Welke diensten biedt je aan?

    Iedereen (ook ik des tijds) wilde zo veel mogelijk alles aanbieden, Shared, reseller, vps, dedicated & mail exchange hosting. De grootste fout die ik en ongetwijfeld iedereen heeft gemaakt denk ik. Zolang je geen eigen hardware in bezit hebt is vooral dedicated hosting aanbieden geen verstandige keuze.

    Wat zouden jullie aanbieden wanneer jullie zouden beginnen? Direct alles, of alleen shared?



    Ondanks dat dit veel vragen zijn voor mij persoonlijk, denk ik dat al jullie reacties ook erg interessant kunnen zijn voor iedereen die zelf een hosting partij wil beginnen.

    Alvast bedankt allemaal!

  2. #2
    Starten webhosting diensten
    geregistreerd gebruiker
    285 Berichten
    Ingeschreven
    03/02/12

    Locatie
    Purmerend

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Naam: Merijn
    Bedrijf: Virtuality
    Functie: CEO
    URL: www.virtual-it.nl
    KvK nummer: 37138605
    View nl.linkedin.com/in/mevertse's profile on LinkedIn

    Begrijp ik het goed als ik concludeer dat je een Hosting bedrijf gehad hebt en deze hebt verkocht omdat het niet lekker liep. En nu een nieuw bedrijf wilt starten maar dan beter?
    Laten we dan beginnen met wat er in jouw ogen niet goed liep in jouw vorige bedrijf dan kunnen we beter begrijpen in de vragen waar je naar op zoekt bent.

  3. #3
    Starten webhosting diensten
    ISPConnect
    3.772 Berichten
    Ingeschreven
    10/01/07

    Locatie
    Nieuwegein

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    39 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    134 Berichten zijn liked


    Naam: Marin Heideman
    Bedrijf: DigiState B.V.
    URL: http://www.digistate.nl
    ISPConnect: Lid
    View mheideman's profile on LinkedIn

    Wil je nu nog overleven als nieuwkomer, dan moet je je kunnen onderscheiden. Je complete businessmodel kopiëren van een concullega gaat je niet helpen voorspel ik.

    Verplaats je in de klant, kijk wat je als klant zou wensen/verwachten en reken voor jezelf uit hoe je businessplan er dan uit zou moeten zien.

    Je vraagt nu eigenlijk of wij je complete businessplan willen voorkauwen. Als jij echt een ondernemer bent, ervaring hebt in de webhostingsbranche dan ken je de valkuilen en problemen vast goed genoeg om iets heel goeds op te zetten.

    Inderdaad vraag ik me af waarom je bent gestopt met je bedrijf. Is dat niet dat idee van die ezel en die steen?

    Als je linux "basis" kennis hebt heb ik eigenlijk maar 1 advies voor je: Ga eerst nog een tijdje hobbyen en leren en blijf uit de webhostingmarkt. Als je weet hoe je je auto moet voltanken en de olie moet peilen ben je nog geen automonteur.
    Laatst gewijzigd door Marin; 05/08/16 om 19:44.
    Marin Heideman (DigiState B.V.)

  4. #4
    Starten webhosting diensten
    Lucas Wouters
    601 Berichten
    Ingeschreven
    01/03/15

    Locatie
    Sneek, Nederland

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Naam: Lucas
    Bedrijf: SpectraIP
    URL: spectraip.net
    KvK nummer: 70348677

    Bedenk iets waardoor jij uniek bent in de hosting branche. Daarnaast zijn er genoeg Nederlandse hostingpartijen te vinden waarbij je (ook zonder een minimale afname) dedicated servers kunt resellen (maar je kunt ze ook inrichten voor bijv. webservers).

    Wat je vaak bij ons ziet is dat startende hostingpartijen hier veel gebruik van maken. Wanneer ze ergens zelf niet uit komen kunnen ze remote hands afnemen om iets te laten configureren.



  5. #5
    Starten webhosting diensten
    geregistreerd gebruiker
    4 Berichten
    Ingeschreven
    05/08/16

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Naam: Michel Soetens

    Thread Starter
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door virtuality Bekijk Berichten
    Begrijp ik het goed als ik concludeer dat je een Hosting bedrijf gehad hebt en deze hebt verkocht omdat het niet lekker liep. En nu een nieuw bedrijf wilt starten maar dan beter?
    Laten we dan beginnen met wat er in jouw ogen niet goed liep in jouw vorige bedrijf dan kunnen we beter begrijpen in de vragen waar je naar op zoekt bent.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marin Bekijk Berichten
    Je vraagt nu eigenlijk of wij je complete businessplan willen voorkauwen. Als jij echt een ondernemer bent, ervaring hebt in de webhostingsbranche dan ken je de valkuilen en problemen vast goed genoeg om iets heel goeds op te zetten.
    Nee, ik vraag niet om een business plan voor te kouwen, mij te helpen met een startup of iets dergelijks.

    Ik ben meer benieuwd waarom keuzes worden gemaakt. Waarom kies jij voor plesk, en niet voor DA, Waarom whmcs, en niet hostbill, Waarom enkel shared aanbieden, en niet het hele pakket.

    Dit zijn vraagstukken wat voor nieuwkomers wel interessant kan zijn, zodat dit ze kan helpen te beginnen. En voor mij ook wel interessant waarom iemand voor DA, whmcs en het hele pakket zou kiezen (met onderbouwing).

    Hoop dat het zo wat duidelijker is

  6. #6
    Starten webhosting diensten
    geregistreerd gebruiker
    4 Berichten
    Ingeschreven
    05/08/16

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Naam: Michel Soetens

    Thread Starter
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marin Bekijk Berichten

    Als je linux "basis" kennis hebt heb ik eigenlijk maar 1 advies voor je: Ga eerst nog een tijdje hobbyen en leren en blijf uit de webhostingmarkt. Als je weet hoe je je auto moet voltanken en de olie moet peilen ben je nog geen automonteur.

    Ik ben het overigens niet helemaal met je eens. Je kunt ook voor managed oplossingen kiezen. Ze zijn wel duurder dan unmanaged diensten aankopen maar voor een starter dan wel een goed business plan heeft prima te doen.

  7. #7
    Starten webhosting diensten
    geregistreerd gebruiker
    285 Berichten
    Ingeschreven
    03/02/12

    Locatie
    Purmerend

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Naam: Merijn
    Bedrijf: Virtuality
    Functie: CEO
    URL: www.virtual-it.nl
    KvK nummer: 37138605
    View nl.linkedin.com/in/mevertse's profile on LinkedIn

    Starten webhosting diensten

    Het punt van Marin is denk ik dat als jij een managed dienst moet inkopen omdat de eigen Linux kennis tekort schiet, dan wordt het nog veel belangrijker dat je goed nadenkt over jouw toegevoegde waarde. Managed virtuele servers en managed dedicated servers doorzetten zonder iets toe te voegen is in mijn ogen geen gezond business plan.

    Mijn vragen over de problemen waar je tegenaan bent gelopen waren relevant voor de keuzes die je ons vraagt te beantwoorden. Ik neem aan dat je in jouw vorige bedrijf enkele van deze producten hebt gebruikt. Door toe te lichten wat je daar niet prettig aan vond kunnen we kijken of een van de andere producten wel past.

    De vragen die je nu stelt gaan nooit een volledig antwoord krijgen. Vanwegen het simpel feit dat elk van de genoemde producten een grote groep fans geeft en elk wat voor- en nadelen heeft.
    Laatst gewijzigd door virtuality; 06/08/16 om 17:37.

  8. #8
    Starten webhosting diensten
    www.xenius.be
    1.554 Berichten
    Ingeschreven
    26/11/11

    Locatie
    Oud-Turnhout

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    42 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    73 Berichten zijn liked


    Naam: Steve Vos
    Bedrijf: Xenius
    Functie: Zaakvoerder
    URL: www.xenius.be
    Ondernemingsnummer: 0505928838

    T is natuurlijk ook een kwestie van proberen en zien wat je het beste ligt ! Wij hebben jaren ons eigen platform gehad voor het beheren van producten maar zijn nu ook aan het zien naar een hostbill of whmcs ...

    Wat je zegt moet ik wel bekennen : whmcs kan ontzettend veel en het is mateloos complex om op te zetten .. Eenmaal het bolt zal je er ongerwijfzld quasi geen omkijken meer naar hebben ..
    Xenius.be | Our solutions, our products, your success !

  9. #9
    Starten webhosting diensten
    Programmeur / Hoster
    3.952 Berichten
    Ingeschreven
    20/06/06

    Locatie
    Wijlre

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    647 Berichten zijn liked


    Naam: John Timmer
    Bedrijf: SystemDeveloper.NL
    Functie: Eigenaar
    URL: www.systemdeveloper.nl
    KvK nummer: 14083066
    View johntimmer's profile on LinkedIn

    Maar... ken je ook een trucje dat je uniek maakt en je een beetje een kans van slagen geeft in deze business?

    Niet dat ik je de zin tegen wil maken, zeker niet. Maar zonder iets nieuws mag je direct tegen de eerste de beste budgethoster gaan opboksen en minimaal leveren wat zij doen. Er zijn altijd wel een paar dingen die belangrijk zijn:

    - kennis, meer kennis = minder doorlopende kosten
    - doorzettingsvermogen
    - startkapitaal
    - netwerk ( IRL, niet in mbits )
    - USP's
    - Heb je klanten die iets opleveren of ga je voor de '100.000' klanten voor 5 euro per jaar is ook leuk?

    Je keuze van controlpanel of hoster om je spul in te kopen is zoveel minder interessant voor een businessplan... of anytime eigenlijk...
    SystemDeveloper.NL - 64BitsWebhosting.EU : Softwareontwikkeling & Hosting freaks

  10. #10
    Starten webhosting diensten
    geregistreerd gebruiker
    717 Berichten
    Ingeschreven
    23/04/04

    Locatie
    Breda

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    38 Berichten zijn liked


    Naam: Ronald van Hoeven
    Bedrijf: Happy Hosting
    Functie: mede-eigenaar
    URL: happyhosting.nl
    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 20113673
    Ondernemingsnummer: nvt
    View Ronald van Hoeven's profile on LinkedIn

    @ Bibawa: Wij zijn juist afgestapt van WHMCS en hebben ons eigen platform gebouwd
    Laatst gewijzigd door ronaldvanhoeven; 09/08/16 om 21:28.

  11. #11
    Starten webhosting diensten
    ISPConnect
    3.772 Berichten
    Ingeschreven
    10/01/07

    Locatie
    Nieuwegein

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    39 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    134 Berichten zijn liked


    Naam: Marin Heideman
    Bedrijf: DigiState B.V.
    URL: http://www.digistate.nl
    ISPConnect: Lid
    View mheideman's profile on LinkedIn

    Wij gebruiken al jaren Wefact. Ooit op het punt gestaan te kiezen tussen WHMCS en Wefact. Gekozen voor Wefact vanwege de goede NL taalondersteuning, Exact koppeling en de goede ondersteuning van het bedrijf erachter.

    Sent from my Nexus 6P using webhostingtalk mobile app
    Marin Heideman (DigiState B.V.)

  12. #12
    Starten webhosting diensten
    www.xenius.be
    1.554 Berichten
    Ingeschreven
    26/11/11

    Locatie
    Oud-Turnhout

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    42 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    73 Berichten zijn liked


    Naam: Steve Vos
    Bedrijf: Xenius
    Functie: Zaakvoerder
    URL: www.xenius.be
    Ondernemingsnummer: 0505928838

    @ronaldvanhoeven : hier nog niets beslist, zijn het wel aan het bekijken en evalueren .. Het heeft veel plugins die we willen en ja twee keer het wiel uitvinden ... Zoals hierboven ook al wel gezegd: het is uitermate complex Starten webhosting diensten
    Xenius.be | Our solutions, our products, your success !

Labels voor dit Bericht

Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2021 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics