Resultaten 1 tot 3 van de 3
Geen
    Exim self-signed certificaat voor smtp & mail
    Dries Steenhouwer
    226 Berichten
    Ingeschreven
    16/05/05

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 Berichten zijn liked

Naam: Dries Steenhouwer
    Bedrijf: Axonet Comm. V
    URL: http://www.axonet.be
    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvy
    Ondernemingsnummer: 0806 504 421

Ik gebruik directadmin met exim die een self-signed certificaat gebruikt. Nu is het probleem dat sommige van mijn klanten mail.hundomein.ext gebruiken en dus niet overeen komt met mail.mijndomein.ext waarvoor het self-signed certificaat is aangevraagd.

Hoe gaan jullie om met dit probleem? Vragen jullie de klanten om steeds mail.mijndomein.ext en smpt.mijndomein.ext te gebruiken? Zoja, hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn certificaat gevalideerd wordt op deze 2 subdomeinen?

Mvg,
    Dries

geregistreerd gebruiker
    1.555 Berichten
    Ingeschreven
    20/07/10

Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    308 Berichten zijn liked

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dries.S Bekijk Berichten
    Ik gebruik directadmin met exim die een self-signed certificaat gebruikt. Nu is het probleem dat sommige van mijn klanten mail.hundomein.ext gebruiken en dus niet overeen komt met mail.mijndomein.ext waarvoor het self-signed certificaat is aangevraagd.

Hoe gaan jullie om met dit probleem? Vragen jullie de klanten om steeds mail.mijndomein.ext en smpt.mijndomein.ext te gebruiken? Zoja, hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn certificaat gevalideerd wordt op deze 2 subdomeinen?

Mvg,
    Dries
    Wat wil je uberhaupt bereiken met een self-signed certificaat voor mail , ook voor je eigen domein ?
    Het lijkt me dat een MTA die echt SSL vraagt en controleert je server dan ook moet weigeren .

Ik weet niet wat in mail de fallback scenario's dan zijn - bouncen naar de afzender, terugvallen naar plain transport , of gewoon maar doorgaan.
    Geen van alle lijkt me een goede situatie. (en mail admins dresseren om SSL validatie fouten te negeren helpt zeker niet de infrastructuur structureler gebruik te laten maken van crypto ).

De technische oplossing voor het hosten van meerdere smtp server (namen) op een enkel IP is net als voor HTTPS 'SNI' (Server Name Indication)
    zie http://www.exim.org/exim-html-curren...ng_tlsssl.html #10 .

Dan zullen wel alle domeinen die hun eigen mailserver naam willen gebruiken ook een ssl certificaat voor die host/domein moeten aanleveren.

geregistreerd gebruiker
    4.175 Berichten
    Ingeschreven
    09/12/05

Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    76 Berichten zijn liked

Naam: Ramon Fincken
    Bedrijf: Klarned Managed Hosting / Halvar.io
    Functie: CEO
    URL: www.klarned.is
    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: 30262182
    TrustCloud: ramonfincken
    View ramonfincken's profile on LinkedIn

Pak gewoon een hostnaam of algemene (sub) domeinnaam waarop je iedereen laat connecten ?
    Klarned Managed hosting Hosting, optimalisatie & debugging door WP Core developers

Webhostingtalk.nl

Contact

• Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2026 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics