Resultaten 1 tot 15 van de 15
Geen
  1. #1
    Dick Schoof (NCTV): Hosters moeten jihadistische inhoud zelf verbieden en verwijderen
    geregistreerd gebruiker
    1.724 Berichten
    Ingeschreven
    09/05/12

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    13 Berichten zijn liked



    Thread Starter

    Dick Schoof (NCTV): Hosters moeten jihadistische inhoud zelf verbieden en verwijderen

    In de keynote van Dick Schoof tijdens Holland Strikes Back heeft hij hosters opgeroepen om hun verantwoordelijkheid te nemen waar het gaat om het optreden tegen jihadistische inhoud die op hun servers wordt gehost. Er komt namelijk telkens meer jihadistische content die zich specifiek op Nederlandse jongeren en die is ook steeds extremer. Dat is […]
    Source: ispam.nl

  2. #2
    Dick Schoof (NCTV): Hosters moeten jihadistische inhoud zelf verbieden en verwijderen
    geregistreerd gebruiker
    91 Berichten
    Ingeschreven
    01/07/13

    Locatie
    Cyprus

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    14 Berichten zijn liked


    Naam: Hans
    Bedrijf: Hostinger International Ltd.
    URL: hostinger.nl

    Tot zover vrijheid van meningsuiting. Als er illegale dingen worden gedaan moet een hostingprovider natuurlijk optreden, maar het is niet de taak van hostingproviders om jongeren goed op te voeden.
    Gratis en goedkope hosting met volledig Nederlands controlepaneel: Hostinger Nederland

  3. #3
    Dick Schoof (NCTV): Hosters moeten jihadistische inhoud zelf verbieden en verwijderen
    administrator
    21.456 Berichten
    Ingeschreven
    17/12/01

    Locatie
    Amsterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    70 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    590 Berichten zijn liked


    Naam: Domenico Consoli
    Bedrijf: Webhostingtalk.nl
    Functie: Oprichter
    URL: webhostingtalk.nl
    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: 51327317
    TrustCloud: domenico
    View domenicoconsoli's profile on LinkedIn

    Ja ik vind dit wel een erg kort door de bocht verzoek moet ik zeggen. Het is wat je zegt Hans, waar ligt de grens? Op deze manier verschuiven we die grens steeds een beetje en uiteindelijk eindigen we bij dat wij als hosters alle websites die gebruik maken van Comic Sans zelfs moeten wissen.

    Doe allemaal een beetje lekker normaal. Alsof je als hoster weet wat al je klanten voor websites draaien. Ik ben verder niet tegen een meldingsplicht van illegale activiteiten maar ook hiermee zit je al heel snel in het grijs en noemen we dat gedogen...

  4. #4
    Dick Schoof (NCTV): Hosters moeten jihadistische inhoud zelf verbieden en verwijderen
    geregistreerd gebruiker
    5.751 Berichten
    Ingeschreven
    20/02/05

    Locatie
    Haaksbergen / Amsterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    168 Berichten zijn liked


    Naam: Mark Scholten
    Bedrijf: SinnerG / Stream Service
    Functie: Systeembeheerder
    URL: www.sinnerg.nl
    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 34255993

    Het gaat ook nog eens om verzoeken in dit geval om het te vergelijken met de AV van de hoster en indien het daarmee in strijd is de overeenkomst te ontbinden/op te schorten/te blokkeren. Als de overheid van mening is dat bepaalde content niet online zou moeten zijn dan kunnen ze hiervoor wetgeving maken...
    Tools die handig zjn voor ISPs vind je natuurlijk bij Tools 4 ISP.



  5. #5
    Dick Schoof (NCTV): Hosters moeten jihadistische inhoud zelf verbieden en verwijderen
    moderator
    5.280 Berichten
    Ingeschreven
    30/05/03

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    204 Berichten zijn liked


    Naam: Pantsy
    Registrar SIDN: N/A

    Wat veel mensen ook vergeten is dat elk persoon een andere tolerantie level heeft, daarom hebben wij regels en wetten om zo toch nog wel een richtlijn te hebben en houvast.

    Het artikel zelf is krom, heb er geen andere woorden voor.

  6. #6
    Dick Schoof (NCTV): Hosters moeten jihadistische inhoud zelf verbieden en verwijderen
    geregistreerd gebruiker
    1.892 Berichten
    Ingeschreven
    17/08/05

    Locatie
    Amsterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    34 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    35 Berichten zijn liked


    Naam: Wieger Bontekoe
    Bedrijf: Skynet ICT B.V.
    Functie: CEO
    URL: skynet-ict.nl
    Registrar SIDN: Nee
    View wbontekoe's profile on LinkedIn

    Wij zijn toch geen rechters tegenwoordig? Ik ga niet beoordelen wat door de beugel kan en ik check echt niet iedere site die we hosten dagelijks op content.




    Verzonden vanaf mijn iPhone
    Skynet ICT B.V. - The cause of the problem is: the printer thinks its a router.

  7. #7
    Dick Schoof (NCTV): Hosters moeten jihadistische inhoud zelf verbieden en verwijderen
    Goodlife!
    5.844 Berichten
    Ingeschreven
    10/08/03

    Locatie
    Ondergronds

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    134 Berichten zijn liked


    Naam: Blaauw
    Functie: Founder
    Registrar SIDN: nee
    Ondernemingsnummer: nvt

    Het is vrij eenvoudig naar mijn idee.
    Constateer je oproepen tot geweld of verheerlijking van de Jihad -> ingrijpen.

    Om er nu zelf naar te speuren is ook weer zoiets, maar als iemand het domein www.islamicstate.nl gaat registreren, dan zou er toch een lampje moeten gaan branden bij je.

    Automatisering kan geen excuus zijn om niet alert te zijn?

    Los dat dit hele idee van de NCTV geen effect heeft gezien 80% van de jihadistische content van afgesloten fora en websites, is verplaatst naar facebook-pages en twitter-accounts.

    Zou je nu alle sites die de Nederlandse servers huisvesten weghalen dat ga je nog geen 5% van alle content weghalen... Wat is daar het effect van?
    Los dat hoster veel tijd kwijt zijn wellicht, is het voor opsporing en vervolging ook niet zinvol.
    Beter kijk je meteen mee en leg je bewijslast vast.

    Haal je het direct offline dan weet je twee dingen zeker: de volgende dag staat het elders, en als 2e: je ontneemt diensten de mogelijkheid deze individuen te monitoren.

    In alle gevallen dus een niet-productieve maatregel die geen enkele bijdrage levert aan de veiligheid (sterker nog, tegenwerkt...).

  8. #8
    Dick Schoof (NCTV): Hosters moeten jihadistische inhoud zelf verbieden en verwijderen
    geregistreerd gebruiker
    580 Berichten
    Ingeschreven
    26/01/09

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    58 Berichten zijn liked


    Naam: Wim
    Registrar SIDN: nee

    Ik wist zelfs niet wie de heer Schoof was, maar vond hier een zogezegd CV:

    http://www.intermediair.nl/carriere/...-en-veiligheid

    Dan weet je meteen hoe laat het is. Een carrière ambtenaar, die blijkbaar voor justitie werkt, maar duidelijk geen kaas gegeten heeft van dingen als de grondwet. Van FUD heeft hij daarentegen wel verstand...

  9. #9
    Dick Schoof (NCTV): Hosters moeten jihadistische inhoud zelf verbieden en verwijderen
    Bizway.nl
    1.435 Berichten
    Ingeschreven
    18/01/10

    Locatie
    Bodegraven

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    92 Berichten zijn liked


    Naam: Bart Lageweg
    Bedrijf: Bizway BV
    Registrar SIDN: ja
    ISPConnect: Lid
    KvK nummer: 28086287
    View nl.linkedin.com/in/bartlageweg's profile on LinkedIn

    He gelukkig, maakte me al zorgen wat voor persoon erop zat


    Sent from my iPhone using webhostingtalk mobile app
    Op zoek naar hostingpartijen die zich willen laten overnemen (met desgewenst aanblijven)

  10. #10
    Dick Schoof (NCTV): Hosters moeten jihadistische inhoud zelf verbieden en verwijderen
    Goodlife!
    5.844 Berichten
    Ingeschreven
    10/08/03

    Locatie
    Ondergronds

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    134 Berichten zijn liked


    Naam: Blaauw
    Functie: Founder
    Registrar SIDN: nee
    Ondernemingsnummer: nvt

    Deze man weet verder zeer goed waar hij het over heeft, daar geen misverstand over.
    Ruim 7 jaar directeur-generaal openbare orde en veiligheid op het ministerie van Binnenlandse Zaken.

    Het is geen Tjibbe Joustra die van het GAK kwam waar hij miljoenen stuksloeg en waarna hij als NCTb (toen nog) ineens 'terreurdeskundige' werd.

    Schoof is wel een man op de juiste plek.

  11. #11
    Dick Schoof (NCTV): Hosters moeten jihadistische inhoud zelf verbieden en verwijderen
    Programmeur / Hoster
    3.952 Berichten
    Ingeschreven
    20/06/06

    Locatie
    Wijlre

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    647 Berichten zijn liked


    Naam: John Timmer
    Bedrijf: SystemDeveloper.NL
    Functie: Eigenaar
    URL: www.systemdeveloper.nl
    KvK nummer: 14083066
    View johntimmer's profile on LinkedIn

    Het is een vrij land... ik bepaal zelf wel wat ik censureer en wat niet...
    SystemDeveloper.NL - 64BitsWebhosting.EU : Softwareontwikkeling & Hosting freaks

  12. #12
    Dick Schoof (NCTV): Hosters moeten jihadistische inhoud zelf verbieden en verwijderen
    Goodlife!
    5.844 Berichten
    Ingeschreven
    10/08/03

    Locatie
    Ondergronds

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    134 Berichten zijn liked


    Naam: Blaauw
    Functie: Founder
    Registrar SIDN: nee
    Ondernemingsnummer: nvt

    Daar gaat het juist fout, als iedereen maar denkt op de censuur-stoel te mogen gaan zitten
    Oproepen tot geweld is gewoon strafbaar, ook voor jou of jouw klanten.

    Melden is iets anders als censureren.

  13. #13
    Dick Schoof (NCTV): Hosters moeten jihadistische inhoud zelf verbieden en verwijderen
    Programmeur / Hoster
    3.952 Berichten
    Ingeschreven
    20/06/06

    Locatie
    Wijlre

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    647 Berichten zijn liked


    Naam: John Timmer
    Bedrijf: SystemDeveloper.NL
    Functie: Eigenaar
    URL: www.systemdeveloper.nl
    KvK nummer: 14083066
    View johntimmer's profile on LinkedIn

    Ik denk dat je de achterliggende gedachte van mijn opmerking gemist hebt

    Wat ik als hoster doe, wie ik mijn resources verhuur en waarvoor dat mijn resources gebruikt worden is niet 'everbody & all'. Sterker nog, elke hoster heeft een heel document waar klanten in principe mee akkoord moeten gaan en waar een hoop regels en plichten van beide partijen benadrukt worden. Dat zijn de algemene voorwaarden.
    En dat is bovenop hetgeen hoster of klant zich sowieso al wettelijk aan moeten houden.

    Dus elke hoster met een beetje recente AV heeft dit soort dingen al verboden. Indien NCTV een melding doet van een bepaalde website / pagina is dat niet meer dan een Notice & Takedown die je nu toch al hebt.

    Op eigen houtje gaan bepalen of iets haatzaaiend is of niet, dat is toch echt een heel ander verhaal. Dan moeten we straks natuurlijk ook gaan controleren of we geen sites hebben met reclame voor woekerpolissen, of dat er wel een leeftijdscheck zit op alle sites over bierkratjes en zo

    Een beetje gezonde paranoia voor een hoster is niet slecht en een beetje gevoel mbt good/evil heeft iedereen wel en zal daar desnoods ook wel iets mee doen. Maar ik denk dat het bij dat onderbuikgevoel moet blijven en niet iets waar je straks een hoster op kunt gaan afrekenen. Er is een groot verschil tussen 'een oogje in het zeil houden' en dagelijks x miljoen webpages te laten controleren door je juridische afdeling van 50 man.
    SystemDeveloper.NL - 64BitsWebhosting.EU : Softwareontwikkeling & Hosting freaks

  14. #14
    Dick Schoof (NCTV): Hosters moeten jihadistische inhoud zelf verbieden en verwijderen
    geregistreerd gebruiker
    5.751 Berichten
    Ingeschreven
    20/02/05

    Locatie
    Haaksbergen / Amsterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    168 Berichten zijn liked


    Naam: Mark Scholten
    Bedrijf: SinnerG / Stream Service
    Functie: Systeembeheerder
    URL: www.sinnerg.nl
    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 34255993

    @Rik tijdens het praatje werd echter aangegeven dat ze een oproep doen de betreffende site/pagina te blokkeren/verwijderen en dat er geen juridische basis anders dan een AV voor zou zijn om het te kunnen doen. Blijkbaar gaat het hier niet om de dingen die al duidelijk in de wet omschreven zijn.

    Wat een bedrijf in zijn AV heeft staan is verder aan dat bedrijf (en diens toeleveranciers). Dit komt natuurlijk bij naast de wettelijke bepalingen en soms wordt er wetgeving herhaald. Deze situatie lijkt mij gezond en moeten we niet gaan wijzigen lijkt mij.
    Tools die handig zjn voor ISPs vind je natuurlijk bij Tools 4 ISP.

  15. #15
    Dick Schoof (NCTV): Hosters moeten jihadistische inhoud zelf verbieden en verwijderen
    Goodlife!
    5.844 Berichten
    Ingeschreven
    10/08/03

    Locatie
    Ondergronds

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    134 Berichten zijn liked


    Naam: Blaauw
    Functie: Founder
    Registrar SIDN: nee
    Ondernemingsnummer: nvt

    Het gaat dan ook niet om oproepen tot geweld.
    Maar zaken die niet direct strafbaar zijn, maar 'onethisch'.

Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2021 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics