Resultaten 1 tot 3 van de 3
Geen
    hostingpakket aanmaken voor doorverwezen domeinnaam
    geregistreerd gebruiker
    2 Berichten
    Ingeschreven
    26/09/14

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked

Goedenavond
    Sinds kort heb ik een kleine reselserver bij hoster-b (directadminreselpakket) waarop ik de door mijn ontworpen websites host.
    Nu heb ik een klant die de domeinnaam en de mail graag op zijn eigen server wil behouden (bij hoster-a) maar die de hosting door mij wil laten verzorgen binnen mijn reselpakket (bij hoster b dus)
    De klant zal de domeinnaam met een record laten verwijzen naar mijn reselpakket,

Nu is mijn vraag, normaliter maak ik een nieuw account aan binnen directadmin en en word de hosting verzorgd door mijn hoster en dus geen gedoe met verwijzingen ..en is het klaar.
    Maar hoe doe ik het nu? Het lijkt mij onlogisch om een domeinnaam te verzinnen, deze aan te vragen en hierop te ontwerpen en hosten en de klant hiernaar toe te laten verwijzen
    Het moet met een subdomein kunnen, maar oe maak ik een subdomein aan met directadmin om dit pakket zelfstandig op te hosten?

Hoop dat mijn vraag begrijpbaar is,
    Groeten van Marcel

geregistreerd gebruiker
    333 Berichten
    Ingeschreven
    25/06/08

Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    58 Berichten zijn liked

Naam: Diederik
    Registrar SIDN: JA
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

Het makkelijkste is om de domeinaam van de klant aan te maken als een apart hosting account. Vervolgens moet je bij de MX record instellingen een vinkje uitzetten zodat de server weet dat hij de email voor dit domein (wat bv verstuurd wordt via een php script) niet zelf beheert maar extern moet afleveren.
    Op dit account maak je je gewenste ontwikkel sub domein aan. Vervolgens stel je in de DSN van hosting partij A in dat het subdomein moet verwijzen naar het IP adres van jou server. Als de site live moet verwijs je ook www. in de DSN van hosting partij A naar jou server.

Eigenlijk dus business as usual alleen denken om dat vinkje bij MX records en zorgen dat Partij A in de DNS de juiste records naar jou IP laat verwijzen.

geregistreerd gebruiker
    2 Berichten
    Ingeschreven
    26/09/14

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked

Helder en duidelijk, bedankt. Kan ik mee uit de voeten.
    Bedankt en goed weekend

Webhostingtalk.nl

Contact

• Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2026 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics