Resultaten 16 tot 23 van de 23
Pagina 2 van de 2 Eerste 1 2
Geen
    Kun je systeembeheerder worden zonder kennis van PHP en welke opleiding volg je dan ?
    Linux Guru
    49 Berichten
    Ingeschreven
    02/06/14

Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked

Naam: Yavuz
    Bedrijf: uHost
    URL: uhost.nl
    KvK nummer: 55823750

en als je vanuit eigen naam wilt opereren en dit serieus aan wilt pakken
    Dit, precies dit vereist dat je in de huidige hostingmarkt PHP kennis moet hebben IMO! Maar ik zou het veel breder willen stellen, je moet heel veel meer kennis hebben, niet alleen PHP.

[edit] Heel veel meer als in netwerktopologie, TCP/IP, DNS, e-mail (en dan niet alleen de client), SPAM, (D)DOS, beveiliging, enz. enz. enz.
    Laatst gewijzigd door uHost; 31/08/14 om 02:33.

Kun je systeembeheerder worden zonder kennis van PHP en welke opleiding volg je dan ?
    geregistreerd gebruiker
    87 Berichten
    Ingeschreven
    12/01/13

Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    9 Berichten zijn liked

Naam: Mathias
    URL: denbeke.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vDong Bekijk Berichten
    Deze quote geeft mij een droevige inzage in het hoofd van een recent afgestudeerde....of nog studerende.
    Doe jezelf een plezier en verdiep je alvast in het concept devops. En serieus, ga niet neerkijken op infra lui, die ga je nog hard nodig hebben.
    Ik zit dan niet voor niks op WHT.nl... en tal van andere fora.
    En beheer alles zelf

Ik vind gewoon niet dat men dat op een universitaire opleiding allemaal moet gaan geven.

geregistreerd gebruiker
    14 Berichten
    Ingeschreven
    21/06/06

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked

Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

Je wilt "onafhankelijkheid" en "100% controle" en komt dan uit bij systeembeheer. Je bent echter nog altijd afhankelijk van je netwerk/co-locatie, het datacentrum, je boekhouder, etc. Compleet onafhankelijk ben je dus niet en zul je ook nooit zijn.

Je hebt ergens besloten dat anderen het netwerkbeheer en datacentrum beter kunnen regelen dan dat je dat zelf kan. Door het uit te besteden krijg je een beter netwerk/datacentrum en hou jij meer tijd over om iets te doen waar je werkelijk geld aan verdient.

De vraag is nu waarom dat bij systeembeheer anders zou zijn. Waarom levert het zelf doen van systeembeheer volgens jou meer op? Elke minuut die jij zit te systeembeheren kun je immers niet meer aan iets ander besteden. Iets anders waar je misschien veel beter in bent en uiteindelijk meer geld mee verdient.

Mocht je het gewoon leuk vinden om je in systeembeheer te verdiepen moet je dat natuurlijk vooral doen. Maar als je een levensvatbare ISP op poten wil zetten is het waarschijnlijk efficiënter om een aantal mensen om je heen te verzamelen die jou aanvullen met de kennis die je zelf niet hebt.

geregistreerd gebruiker
    5.783 Berichten
    Ingeschreven
    20/02/05

Post Thanks / Like
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    168 Berichten zijn liked

Naam: Mark Scholten
    Bedrijf: SinnerG / Stream Service
    Functie: Systeembeheerder
    URL: www.sinnerg.nl
    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 34255993

Waar je mee kunt beginnen is een test omgeving en alle relevante software installeren/testen (slopen en weer fixen na een paar dagen). Daarna kun je om jezelf te controleren bv examens afleggen van LPI (lpi.org), een serieuze Linux systeembeheerder zou met minimale inspanningen minimaal LPIC-1 en eigenlijk ook LPIC-2 moeten kunnen halen. Voor de volledigheid: zelf heb ik ook LPIC-3. Hier leer je overigens niet van het oplossen van problemen/storingen, je moet echter wel een basis kennen om de gerelateerde examens te halen. De rest is ervaring (en die kun je ook in een test omgeving op doen) en veel lezen/volgen/etc.
    Tools die handig zjn voor ISPs vind je natuurlijk bij Tools 4 ISP.

geregistreerd gebruiker
    172 Berichten
    Ingeschreven
    13/04/10

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3 Berichten zijn liked

Naam: Matthijs

Peen>

Met 100% controle en onafhankelijkheid bedoel ik eigen hardware en 100% controle op configuratie maar uiteraard en ik afhankelijk van een datacentrum en het daarbij behorende netwerk.
    Ik heb geen enkele illusie dat ik 100% afhankelijk zal zijn, het gaat mij om het basisbeheer, de dagelijkse / frequente onderhoudstaken welke ik graag zelf wil "kunnen", dit zal een leerproces zijn en op voorhand besef ik mij dat er gradaties zijn en dat als ik serieus als ISP aan de slag wil dit eerst samen moet doen. Dan nog met eigen hardware, dan nog zelfstandig i.p.v. resellen. De algemene bedrijfsvoering lijkt mij vanzelfsprekend maar dat is niet iets wat ik nog hoef te leren.

Voor de taken welke VrijMedia benoemd (waar ik deels nog nooit van heb gehoord) daar zal ik een ervaren partij bij halen, net als de beveiliging en Ddos preventie en aanpak. Als ik hier een ideale balans in kan vinden in de vorm van servicecontracten dan zal ik uiteindelijk uitkomen op de dagelijkse praktijk en dan kom ik inderdaad uit bij systeembeheer / monitoren / ingrijpen bij storing / onderhoud aan de hardware etc. Ik kan het verkeerd hebben maar volgens mij klinkt dit toch best logisch ?

Mark 17> Bedankt voor de tip, LPI.org ga ik eens rustig bestuderen, zoiets lijkt mij wel handig. Een testomgeving ben ik al aan het opzetten

moderator
    5.280 Berichten
    Ingeschreven
    30/05/03

Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    204 Berichten zijn liked

Naam: Pantsy
    Registrar SIDN: N/A

Schoenmaker blijf bij je leest, het duurt jaren voordat je netjes systeembeheer kan uitvoeren en handhaven. Is dit interessant? Ja en nee, de keuze is geheel aan jou en verwacht ook dat je in het begin tegen veel nieuwe situaties gaat aanlopen waar je wellicht even niet gaat uitkomen. Voordat jezelf je eigen productie omgeving kan beheren, daar gaat wel wat tijd overheen.

Wil jij je klanten goede support geven? Zoek een kwalitatieve partner die het beheer voor je gaat uitvoeren, dan kan jij je tijd in betere dingen steken zoals klanten tevreden houden en nieuwe klanten binnenhalen.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik zou er niet meer aan beginnen.

geregistreerd gebruiker
    172 Berichten
    Ingeschreven
    13/04/10

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3 Berichten zijn liked

Naam: Matthijs

Pantsy, Ik verwacht het niet in 5 dagen te doorgronden daarom heb ik ook op voorhand zoiets dat ik niets heb aan die workshops / cursussen waar je 8 lessen krijgt en je je blauw betaald.

Maar dat ik er niet meer aan zou moeten beginnen vind ik echt onzin. Mijn interesse gaat hier naar uit, ik wil het graag leren en de kennis eigen maken en ben meer dan bereid hier moeite voor te doen.

Linux Guru
    49 Berichten
    Ingeschreven
    02/06/14

Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked

Naam: Yavuz
    Bedrijf: uHost
    URL: uhost.nl
    KvK nummer: 55823750

Kijk, interesse is een drijvende factor en kan een hele betrouwbare drijvende factor zijn. Maar waarom heb je dan geen interesse in het leren van (basis) PHP? Je hoeft geen programmeur te zijn, in mijn optiek kan een systeembeheerder per definitie geen programmeur zijn (want systeembeheerders moeten onder druk met een snelle oplossing komen en een programmeur wil dat zijn code na 30 jaar nog steeds gelezen kan worden) maar scripten zul je moeten kunnen, al is het maar om je eigen leven makkelijker te maken.

[edit] een beetje nuance is misschien op zijn plek, een goede systeembeheerder kan in mijn optiek geen goede programmeur zijn en vice versa
    Laatst gewijzigd door uHost; 09/09/14 om 20:38.

Pagina 2 van de 2 Eerste 1 2

Webhostingtalk.nl

Contact

• Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2026 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics