Laatst gewijzigd door maxnet; 06/06/14 om 00:47.
Waarschijnlijk heb je met je prive verzekeringen ook een tussenpersoon / adviseur. Ik zou daar de vraag neerleggen. Die kent je situatie het beste en kan je een passend advies doen lijkt me..
Let erop dat een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering iets heel anders is dan een beroepsaansprakelijkheidsverzekering.
De eerste dekt materiële schade die je aanbrengt aan derden. Bijvoorbeeld je laat een server van een klant uit je handen vallen, dan wordt een bedrag vergoed om een nieuwe server te kopen.
Daarnaast heb je natuurlijk je normale inboedelverzekering (brand / diefstal / waterschade (!!)).
Een beroepsaansprakelijkheidsverzekering dekt juist ook immateriële schade die je aanricht bij derden.
Voorbeeld: je verwijdert per ongeluk een domeinnaam waardoor deze in handen komt van een drop-catcher.
Met een beroepsaansprakelijkheidsverzekering dek je dit af en wordt bv de kosten van het terugkopen van de domeinnaam vergoed. 2e voorbeeld: je verwijdert per ongeluk een website van een klant zonder dat je back-ups hebt gemaakt. Klant heeft een nieuwe website nodig en mist omzet door jouw schuld.
Zo'n verzekering is echter niet goedkoop. Volgens mij betalen we rond de 500 Euro per maand hiervoor. Maar het geeft je wel dekking als dingen de ventilator raken.
Dit is niet helemaal correct. Je mag andere voorwaarden hanteren, maar dan is je eigen risico aanzienlijk hoger.
nee daarvoor is dan weer de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering
Ik heb alleen een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. En kantoor en bedrijfswagen normaal gedekt natuurlijk. Wel paar jaar geleden gekeken naar een beroepsaansprakelijkheidsverzekering maar dat lag voor een klein bedrijf heel erg scheef met premie en dekking.
Dommel Hosting --- servers en colocatie in Eindhoven en Den Bosch
Het valt mee: http://www.ictverzekeringen.nl/premie_berekenen/
Als je omzet minder is dan 250.000 Euro en je bent geen lid van ICT Office, ben je 950 Euro per jaar aan premie kwijt.
Dat bedrag moet nog te doen zijn voor een goede nachtrust.
Nou zo makkelijk is dat niet. Iedere webhoster doet natuurlijk "Beheer / ontwikkelen van digitale marktplaatsen." Je hebt vast wel ergens een webshop op je server.
En wat moet je met "Uitgesloten zijn voorts aanspraken in verband met het niet-nakoming of onderbreking van de verleende diensten door een aanbieder van internetdiensten (serviceprovider), aanbieder van telecommunicatiediensten of door een ander nutsbedrijf." Dat is nou net waar je die beroepsaansprakelijkheidsverzekering in onze branche voor nodig hebt.
Dommel Hosting --- servers en colocatie in Eindhoven en Den Bosch
In plaats van een verzekering kun je er dan beter een plof-BV (uhm, werkmaatschappij) tussenschuiven , als je erg bezorgd bent over extreme gevolgschade aansprakelijkheid :-)
Overigens is mijn indruk dat het werkelijk procederen, laat staan toekennen van vergaande gevolgschade redelijk zeldzaam is.
Hoi,
Wij hebben de beroepsaansprakelijkheidsverzekering van Chubb. Niet goedkoop, maar veel klanten stellen deze verzekering verplicht. Vaak staat in je algemene voorwaarden voor welk bedrag je maximaal aansprakelijk bent en bedrijven verwachten dat dit bedrag gedekt wordt door je financiën of dus een verzekering. Let er verder op dat er beroepsaansprakelijkheidsverzekeringen zijn die data verlies, schade door hacken en niet halen van Sla's niet dekken. Daar heb je dus geen moer aan.
En ook deze verzekering dekt trouwens geen klanten uit USA / Canada.
Laatst gewijzigd door Gsmurf; 23/06/14 om 15:18.
Voor de grote schadeposten is het nemen van een verzekering zeer verstandig om te doen; hoe klein de kans ook is dat de gebeurtenis zich voordoet, mócht deze zich voordoen en je weet van tevoren zeker dat je de schadepost niet kan betalen, dan is het slim verzekerd te zijn. Verder zijn torenhoge premies niet aan te raden, verzekering voor alles wat maar kan gebeuren, levert vaak ook hoge kostenpost op, die onnodig is.