Bij oppa, kan u het overtollige beltegoed op je mobiele telefoon overzetten naar echt geld.
De site werkt via de Targetpay api. Deze is zeer eenvoudig aan te passen voor u account.
Het principe is simpel, de gebruiker betaalt via zijn of haar mobiele telefoon, deze ontvangt dan de helft van het bedrag op zijn of haar Oppa saldo.
Omdat sms'en en bellen veel kosten met zich mee neemt is het helaas niet mogelijk om de volledige 100% van het bedrag te ontvangen.
Om maar even een voorbeeld te geven:
Het tarief voor Nederland is voor € 0,90 per minuut ontvangt u € 0,610 exclusief btw.
Iemand betaalt voor 20 € (dus deze krijgt dan 10 € terug).
20 € / € 0.90 = 22 minuten.
Deze persoon zal dus 22 minuten moeten bellen met het betaal nummer.
Van 90 cent krijgt u 0.61 € uitbetaalt.
22 * 0.61 = 13.55 €
De klant ontvangt 10 € (13.55 - 10)
En het bedrijf (Oppa) ontvangt 3.55 €
Als 100 mensen voor 20 € bellen hebt u al snel: 355€.
Waarom ik deze site verkoop?
De persoon waarmee ik deze site heb gemaakt is afgehaakt, deze had geen tijd meer voor het project.
Aangezien ik het scripten zelf gedaan had, en hij de ideeën gegeven, zijn we het ermee over eens gekomen dat ik mocht verkopen.
Website: http://www.oppa.be/
http://www.oppa.nl
Voor oppa.nl is er een ssl certificaat, staat momenteel niet aan.
Als u interesse of vragen heeft, stuur me dan gerust een berichtje.

t-mobile laat je 10 of 20% niet zeker mee nemen naar je volgende maand en dat word dan denk 3 maanden mee genomen ;( alleen ik moest voor 20 euro wat uiteindelijk 10 voor mij is volgens de site 22 min en 22 sec hangen dat is erg lang als je daar geen geduld voor hebt laat staan zo 1000 bel minuten om zetten, alleen die tijd klopt niet ik heb met een stop watch gedaan en ik heb in totaal 28 min en 19 sec aan de lijn gehangen van het moment na de code invoeren. en eenmaal de betaling gedaan druk ik op de valideren knop op de site en dan zegt hij dat het niet betaalt is??? WTF en als je terug gaat is de code ook verandert.