Resultaten 1 tot 9 van de 9
Geen
    Beginnend Hostingbedrijf
    geregistreerd gebruiker
    4 Berichten
    Ingeschreven
    06/01/14

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked

Beginnend Hostingbedrijf

Beste Webhostingtalk en de leden van dezen forum,

Ik ben een beginnend hosting bedrijf aan het starten, ik heb een simpele vraag voor dat ik verkeerde aankopen verricht, ik heb een paar goede dedicated servers om mee te beginnen voor mijn bedrijfje, ik wil mijn website echter apart hosten compleet bij een andere hosting bedrijf waar ik geen beperking krijg op mijn dataverkeer, mijn klanten krijgen echter wel een beperking op hen dataverkeer en ik wil geen dataverkeer gebruiken wat enkel van bezoekers is voor mijn website, mijn domein en hosting plaats ik liever ergens ander bij een betrouwbare hoster met dnssec, dit om mijn servers niet te overbelasten indien het drukker wordt en om de kosten in eerste instantie laag te houden.

Mijn vraag;
    Is het mogelijk om mijn website los te hosten op een virtuele server unmanaged VPS en daar al mijn bezoekers op te hebben en binnen DirectAdmin alle nieuwe aankopen van klanten en nieuwe leden koppelen aan mijn eigen dedicated server in een ander datacenter, is dit moeilijk te realiseren of een normale procedure, eventuele tips zou ik op prijs stellen, ik weet niet hoe ik precies hier op kan zoeken op google.

MVG,
    Nieuwe lid
    Ari

Beginnend Hostingbedrijf
    geregistreerd gebruiker
    390 Berichten
    Ingeschreven
    11/01/10

Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    19 Berichten zijn liked

Naam: Kevin Bentlage
    Bedrijf: Cobytes B.V.
    Functie: CTO / Founder
    URL: www.cobytes.com
    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 67974139
    Ondernemingsnummer: nvt
    View kevinbentlage's profile on LinkedIn

Dit is doorgaans geen probleem.

In principe zorgt DirectAdmin op de dedicated servers die je al hebt voor de provisioning en het beheer van je klanten accounts (dit staat los van je externe VPS). Je zou op de externe VPS de website en een administratie systeem (zoals Wefact, WHMCS, Hostbill etc) kunnen plaatsen. Vervolgens koppel je de dedicated servers aan dit administratie systeem zodat je zoveel mogelijk handelingen kunt automatiseren.

Zolang DirectAdmin op de dedicated servers bereikbaar blijft vanaf de externe VPS is een bovenstaande constructie prima mogelijk.

Daarnaast zou ik als hoster mijn eigen website graag op eigen infrastructuur hosten, je hebt dan de volledige controle en je geeft hiermee aan dat je vertrouwen hebt in je eigen platform en diensten. Ik kan me wel voorstellen dat je een externe VPS huurt voor het serveren van een secundaire DNS, Mailfallback en eventueel een NOC-pagina en/of monitoring service, zodat deze bereikbaar zijn op het moment dat je dedicated servers (om welke reden dan ook) down zijn.

Beginnend Hostingbedrijf
    Webhoster
    444 Berichten
    Ingeschreven
    23/05/06

Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    24 Berichten zijn liked

Naam: Jorden / Martin
    Bedrijf: TotallyHosted
    URL: www.totallyhosted.nl
    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: 39087225

Één van de keuzes die wij in het begin gemaakt hebben, en waar we tot op de dag van vandaag (circa 10 jaar later) nog blij mee zijn, is dat we de DNS direct als een losstaande dienst hebben gezien.

Dus niet op je eerste server de nameservers aanmaken en instellen, en vanaf daar alles verwijzen, maar een op SQL gebaseerd DNS-systeem op 2 verschillende servers, verspreid over 2 (geografische) locaties. Dit voorkomt een hoop problemen in de toekomst.
    Het kost iets meer, maar je kunt de DNS natuurlijk ook, zoals je zelf al zegt, in een unmanaged VPS stoppen. Natuurlijk is besparen, zeker in het begin, handig, maar als dat al teveel kosten worden dan moet je je serieus af gaan vragen of je hier wel aan wilt beginnen.

Beginnend Hostingbedrijf
    Service/Support = Heilig
    845 Berichten
    Ingeschreven
    18/08/07

Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    42 Berichten zijn liked

Naam: Maikel
    Bedrijf: Vertixo B.V.
    URL: www.vertixo.com
    Registrar SIDN: JA
    KvK nummer: 53940628
    TrustCloud: vertixo
    View vertixo's profile on LinkedIn

Een andere tip is, zorg ervoor dat er iemand paraat staat die al bijvoorbeeld in de hosting zit.
    Als je die niet hebt dan kan je een hoster uitzoeken(waar jij je spullen gaat plaatsen) die je graag her en der wil helpen. De reden is voornamelijk dat mocht je een keer met een brandende vraag zitten omdat je een klant hebt die snel geholpen wil worden, je dan hier je vraag moet posten en hopen op snel antwoord en dat is natuurlijk geen ideale situatie.

Let ook op je activiteit op dit forum, als je nu veel beginnersvragen hebt dan kunnen toekomstige klanten daarover vallen.
    <knip>
    Laatst gewijzigd door ®on; 07/01/14 om 15:23. Reden: Leading

Beginnend Hostingbedrijf
    geregistreerd gebruiker
    1.080 Berichten
    Ingeschreven
    10/04/03

Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    72 Berichten zijn liked

Naam: Dreas van Donselaar
    Registrar SIDN: Ja
    TrustCloud: dreas

Nog een tip .. begin gewoon met een managed VPS dienst die je afneemt. Als je dusdanig groot bent gegroeid dat eigen hardware goedkoper wordt kan je alsnog over en op die manier hoef je nog niet vele te investeren in technische know how.

Beginnend Hostingbedrijf
    geregistreerd gebruiker
    21 Berichten
    Ingeschreven
    22/01/05

Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreas Bekijk Berichten
    Nog een tip .. begin gewoon met een managed VPS dienst die je afneemt. Als je dusdanig groot bent gegroeid dat eigen hardware goedkoper wordt kan je alsnog over en op die manier hoef je nog niet vele te investeren in technische know how.
    Hier sluit ik me volledig bij aan. Ons bedrijf is ook zo gestart en het biedt een goede basis om iets op te bouwen zonder (je klanten) teveel risico te (laten) lopen.

Beginnend Hostingbedrijf
    geregistreerd gebruiker
    717 Berichten
    Ingeschreven
    23/04/04

Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    38 Berichten zijn liked

Naam: Ronald van Hoeven
    Bedrijf: Happy Hosting
    Functie: mede-eigenaar
    URL: happyhosting.nl
    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 20113673
    View Ronald van Hoeven's profile on LinkedIn

Inderdaad, niet moeilijk doen. Gewoon een managed vps-je huren en daar mee starten. Als je echt gaat rekenen is dat waarschijnlijk de eerste jaren de goedkoopste oplossing. Bijkomend voordeel: stel dat, en ik hoop het niet voor je, maar stel dat je bedrijf niet van de grond komt, kan je je klanten makkelijk van de hand doen en blijf je niet met dure eigen servers zitten die niemand wilt overnemen. Je kan je bedrijf dus makkelijker verkopen.

Beginnend Hostingbedrijf
    geregistreerd gebruiker
    812 Berichten
    Ingeschreven
    08/04/08

Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    11 Berichten zijn liked

Bedrijf: Openworx
    URL: www.openworx.nl
    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 14129365

Als je gaat groeien kun je altijd een vps opschalen, of een dedicated server nemen als je geen eigen hardware wilt aanschaffen.

Beginnend Hostingbedrijf
    ICTFrameworks
    1.584 Berichten
    Ingeschreven
    05/07/03

Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    138 Berichten zijn liked

Bedrijf: ICT Frameworks
    KvK nummer: 52425762

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cyberbootje Bekijk Berichten
    Let ook op je activiteit op dit forum, als je nu veel beginnersvragen hebt dan kunnen toekomstige klanten daarover vallen.
    <knip>
    Om heel eerlijk te zeggen, heb ik liever een hoster die durft te vragen, dan iemand die te lang doormodderd en niet durft toe te geven dat je niet alles -kan- weten.

Webhostingtalk.nl

Contact

• Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2026 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics