Graag wil ik een probleem voorleggen waar ik even geen raad mee weet, heb het ook zojuist via rechtsbijstand aangevraagd omdat ik gewoonweg geen raketgeleerde in rechten (van de consument) ben. Hostingpartij zal ik niet bij naam noemen, dat is niet netjes, maar mogelijk weten jullie wel waar ik het over heb.
Probleem:
- VPS afgenomen bij partij (overgezet vanaf oude hostingpartij)
- Begin vd maand templates uitgerold (FreeBSD)
- VPS in de lucht gebracht, ports/system up-to-date, Nginx, MySQL, PHP, basis security-zaken etc
- Alles werkte +- 16 juli
- 16 Juli is alles uit het rack gehaald vanwege faillissement ruimte, overgezet naar nieuwe locatie
- 17 juli gecontroleerd of alles goed was > confirmed > backup van mijn hele systeem gemaakt
- 19 juli de VPS kortstondig onbereikbaar geweest (prijs/kwaliteit -> maak ik mij niet zo druk om)
- 22 juli na een OnApp update is mijn VPS dus onbereikbaar geworden (tot op heden)
- Door de vele reboots na de OnApp update is mijn FreeBSD FS corrupted
- Partij gemaild, immers had ik een goede backup, dat de restore vd backup via de OnApp console niet lukte
- Melding terug: u bent zelf verantwoordelijk voor de backup > eh ja, die is ook goed gemaakt (bewijs / screenshots overhandigd)
- Weer lange mail gemaakt > netjes terug gekregen dat ze gaan kijken wat ze kunnen doen > dank daarvoor
- Laatste mail hierover:
- Wat nu? Ben ik nu alles kwijt? Wie is hier verantwoordelijk voor? Ben nu +- 40 GB aan data kwijt, veel SQL DB's, etcHelaas zoals ik in het andere ticket heb aangegeven is er een onbekend probleem ontstaan in uw partitie schema's. Doordat freebsd met andere filesystemen werken kan de recovery dit niet bereiken en kan ik er dus geen data uit laten halen. We hebben een aparte recovery tool voor freebsd geinstalleerd en geprobeerd maar ook deze kan uw disks niet mounten om de data eruit te halen voor u. U heeft verder geen dumps opgeslagen buiten de server om die we kunnen herstellen voor u?
Heb geen zin in discussies omtrent: "ja dan had je maar een duurdere partij moeten nemen mwhjoehheeheh", nee, want ik was erg tevreden over het product/prijs en mijn klanten vinden het niet boeiend dat eens in de week de VPS even 5 minuten onbereikbaar is.
Hoe kan ik dit oppakken? Iemand ervaring mee? Er staat niks vermeld in de voorwaarden over dataverlies (tot nu 9-8-2013)