Resultaten 1 tot 3 van de 3
Geen

Onderwerp: kosten 100Mbit

kosten 100Mbit
    geregistreerd gebruiker
    717 Berichten
    Ingeschreven
    23/04/04

Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    38 Berichten zijn liked

Naam: Ronald van Hoeven
    Bedrijf: Happy Hosting
    Functie: mede-eigenaar
    URL: happyhosting.nl
    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 20113673
    Ondernemingsnummer: nvt
    View Ronald van Hoeven's profile on LinkedIn

kosten 100Mbit

Ik heb het idee dat er enorme prijsverschillen zitten bij de aanbieders van Mbitjes. Ik ben benieuwd wat een marktconforme prijs is voor een afname van 100Mbit, 95 percentile

kosten 100Mbit
    geregistreerd gebruiker
    6.041 Berichten
    Ingeschreven
    23/10/04

Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    171 Berichten zijn liked

Functie: Freelance IT Professional
    URL: localhost
    View randytenhave's profile on LinkedIn

Ik zou niet kijken naar wat de rest vraagt. Natuurlijk kun je kijken naar Cogent die je voor 500 euro een Gbit flatfee transit geeft, maar kijk ook even naar de kwaliteit ervan. Van Amsterdam naar Londen via Frankfurt en Parijs, met extragratis packetloss en weinig redundacy.

Prijzen in regionale datacentra, waaronder die van jullie, liggen gewoon aanzienlijk hoger door de binnenlandse metroverbindingen en extra POP's die je nodig hebt. Dus enkel blindstaren naar wat een ander vraagt is mijn inziens geen optie. Daarnaast spelt natuurlijk wel mee hoeveel verkeer je zelf wegzet. Inkopen in bundels van 10GE is natuurlijk aanzienlijk goedkoper per Mbit dan losse Gigabits. Kijk maar eens naar de poortprijzen van de binnenlandse exchanges - de AMS-IX die de prijzen onlangs verlaagde - als voorbeeld.
    MultiMaak - Voor persoonlijke cadeau's en relatiegeschenken!

kosten 100Mbit
    moderator
    6.052 Berichten
    Ingeschreven
    21/05/03

Post Thanks / Like
    Mentioned
    40 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    481 Berichten zijn liked

Naam: Dennis de Houx
    Bedrijf: All In One
    Functie: Zaakvoerder
    URL: www.all-in-one.be
    Ondernemingsnummer: 0867670047

Zoals Randy al aangeeft moet je inderdaad een onderscheid maken tussen de bepaalde providers, ik zou zeggen vraag eens offertes bij colt, interoute, level3, atrato, knp (eurorings), he, ... en je zal een fors prijsverschil zien van een paar euro tot een paar tientjes per mbit. Daarnaast hangt het ook nog af wat je precies afneemt, sommige providers zoals interoute, colt, level3, ... leveren verschillende types bgp (goedkoopste route, vlugste route, anti-doss, ...) of enkel ix verkeer wat ook fors prijsverschil met zich mee kan brengen. Ik heb zelf al prijzen gezien bij grote telcos van € 0.50 per mbit tot € 25,- euro per mbit afhankelijk van afname, type en locatie. Zo kan het soms al een paar euro schelen bij de zelfde provider op een andere locatie omdat ze daar toevallig zelf meer verbindingen liggen hebben.

Webhostingtalk.nl

Contact

• Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2026 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics