Je leert het meeste door het zelf te doen en niet voor ieder probleem hier te komen. En huur gewoon ergens een kleine VPS, waar je nu naar kijkt heeft voor een beginner niet ontzettend veel zin naar mijn mening.
Je probleem is de thuisomgeving, dit probleem los je op door een VPS te huren van 5 euro - 9 euro per maand. Aangezien je nu een omgeving gaat testen die je nooit in productie zal kunnen gebruiken
Op zoek naar hostingpartijen die zich willen laten overnemen (met desgewenst aanblijven)
De oplossing moet je zoeken in Nat en Iptables. Dat is vaak genoeg aangegeven. Ga daarmee stoeien. Van het 1 op 1 kopiëren van onze commando's leer je niks... Verder leer je inderdaad het meest door het op een fatsoenlijke omgeving te zetten.

Dennis de Houx - All In One ~ Official ISPsystem partner
Lees hier de webhostingtalk.nl forum regels en voorwaarden!
Als ik kijk naar de meeste van je topics mis je op ongeveer alle vlakken teveel basiskennis om iets te kunnen met een tutorial voor een klein beetje meer complexe setup. (nl panel op een intern ip via NAT pseudo-publiek ip geven).
Ik denk dat je , mocht je een knip & plak klaar document vinden waarmee je toevallig precies jouw setup aan de praat krijgt, je er nog niks van leert, omdat je te weinig begrijpt van wat je gedaan hebt en waarom je dat moest doen.
Je bent denk ik beter af met een gehuurde VPS waarop de basis werkt, en dan oefenen met dingen instellen, wijzigen, herinstalleren e.d. Bouw daar dan ook een iptables op met allerhande rules. Als je dat goed doorhebt, kun je de tutorials voor wat je nu probeert wel volgen.
(als je nog vragen hebt over wielmoeren en olie verversen, begin dan nog even niet aan het restaureren van oldtimers. )
Ik ga een VPS huren.
Prima idee. Er is ook een forum 'aanbieding gezocht' waar je om offertes kunt vragen. Diverse mensen die je hier tips gegeven hebben leveren VPSen en zijn daar ook goed in thuis. (kijk even rond waar je je VPS neemt, want de allergoedkoopste kan net je buurjongen zijn die één tutorial verder gekomen is en dat schiet niet veel op).
Er kan nu een slotje op dit topic.
Ik wil iedereen bedanken die heeft gereageerd in dit topic.