Resultaten 1 tot 15 van de 52
Pagina 1 van de 4 1 2 3 ... LaatsteLaatste
Geen
    Shared storage oplossingen
    geregistreerd gebruiker
    246 Berichten
    Ingeschreven
    31/08/07

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    5 Berichten zijn liked

Naam: Patrick
    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

Op het moment hebben wij op de zaak een aantal servers van klanten staan, waarbij de klanten via RDP op hun server werken.
    Door diverse omstandigheden zijn deze servers bij ons terecht gekomen. Het zijn tower model servers dus dat maakt het niet handig om ze in een datacenter te zetten. Deze servers zijn binnenkort aan vervanging toe en dan willen we ze wel in een datacenter zetten.

Nu willen we een VPS oplossing bieden voor deze klanten en ook diverse andere klanten overzetten zodra ze aan nieuwe hardware toe zijn.
    Het zijn allemaal MKB klanten met minder dan 10 medewerker. We beginnen met 3 klanten en dit kan de komende jaren oplopen tot 20 a 30.

Ik wil hier servers voor inzetten met dubbele processoren en 8 cores per processor, ik verwacht dan 4 tot 8 klanten per server kwijt te kunnen.

Nu zit ik alleen met de shared storage. Ik wil de VPSsen starten vanaf een shared storage omgeving maar hier heb ik totaal geen ervaring mee.

Ik ben op zoek naar ervaringen, wat zouden jullie inzetten of wat hebben jullie in gebruik bij een vergelijkbare omgeving?
    Onze leverancier adviseert een HP P2000 SAS oplossing, hebben jullie daar ervaring mee?

Programmeur / Hoster
    3.952 Berichten
    Ingeschreven
    20/06/06

Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    647 Berichten zijn liked

Naam: John Timmer
    Bedrijf: SystemDeveloper.NL
    Functie: Eigenaar
    URL: www.systemdeveloper.nl
    KvK nummer: 14083066
    View johntimmer's profile on LinkedIn

Een HP 2000 heb ik geen ervaring mee, maar wij hebben voor een aantal 'drukke' windows-rdp klanten een ssd shared storage (gewoon supermicro, lsi controller, 4 intel nics en 12 ssd's). Draait al jaren perfect onder open-e.
    SystemDeveloper.NL - 64BitsWebhosting.EU : Softwareontwikkeling & Hosting freaks

geregistreerd gebruiker
    5.783 Berichten
    Ingeschreven
    20/02/05

Post Thanks / Like
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    168 Berichten zijn liked

Naam: Mark Scholten
    Bedrijf: SinnerG / Stream Service
    Functie: Systeembeheerder
    URL: www.sinnerg.nl
    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 34255993

Allereerst zou ik adviseren om te bepalen hoe belangrijk het is dat de shared storage beschikbaar is. Als je klanten niet kunnen werken als deze een keer niet beschikbaar is dan lijkt het mij zeer belangrijk. Als het belangrijk is adviseer ik om een volledig reduntante oplossing te kiezen waarbij je een deel van de hardware uit kunt zetten en alles door blijft draaien. Eigenlijk zou je een deel van de storage zelfs uit het rack moeten kunnen halen als je het goed doet.

Een oplossing waarmee dit goed kan en het bijwerken van de software zonder een seconde downtime kan (mits het in HA is uitgevoerd) zijn de systemen van Coraid. Denk dan aan 2x SRX en 2x VSX en eventueel (als omgeving om webbased de storage te beheren) 1x ESM. De kosten hiervoor durf ik niet te zeggen, wel zal deze oplossing duurder zijn dan een enkel uitgevoerd systeem en in veel gevallen ook duurder zijn dan een systeem met enige redundantie in 1 kast. Verder zou ik adviseren om voor raid1/raid5/raid10 te kiezen met een hotspare.
    Tools die handig zjn voor ISPs vind je natuurlijk bij Tools 4 ISP.

Delftsche Bytes
    1.057 Berichten
    Ingeschreven
    27/09/06

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    46 Berichten zijn liked

KvK nummer: 27270494

www.xenius.be
    1.555 Berichten
    Ingeschreven
    26/11/11

Post Thanks / Like
    Mentioned
    43 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    73 Berichten zijn liked

Naam: Steve Vos
    Bedrijf: Xenius
    Functie: Zaakvoerder
    URL: www.xenius.be
    Ondernemingsnummer: 0505928838

Kijk zeker ook eens naar de Powervault MD van Dell / Equallogic..
    Zelf ben ik dit ook allemaal aan het overwegen, Open-E staat zeker ook op het lijstje maar qua prijs komt het al redelijk dicht in de buurt van een Powervault MD... die dan weer interessanter is..
    Xenius.be | Our solutions, our products, your success !

moderator
    5.280 Berichten
    Ingeschreven
    30/05/03

Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    204 Berichten zijn liked

Naam: Pantsy
    Registrar SIDN: N/A

De MD series raad ik aan, is zeer snel te noemen in iops performance (sneller dan equallogic naar mijn mening) en geeft je de mogelijkheid om makkelijk te schalen/uit te breiden.

geregistreerd gebruiker
    246 Berichten
    Ingeschreven
    31/08/07

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    5 Berichten zijn liked

Net wat nagelezen over de MD series en dat ziet er wel goed uit. Volgens mij redelijk vergelijkbaar met de HP.
    Dan nog een vraagje over SSD's, als ik zo'n MD configureer op de Dell site, dan is er alleen keuze uit SLC SSD's. Ik las pas in een ander topic dat MLC tegenwoordig ook prima werkt. Kunnen jullie dat bevestigen?

En hoe werkt de software van zo'n apparaat? Heb je daarin de keuze om SSD's als cache in te zetten?

Internet Services
    3.204 Berichten
    Ingeschreven
    27/03/06

Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    43 Berichten zijn liked

Naam: Jeroen
    View nl.linkedin.com/in/jeroenvheugten's profile on LinkedIn

Ik ben niet echt bekend met die volledige oplossingen, maar als je ZFS gebruikt kun je bijvoorbeeld 2 schijven als cache opgegeven en 2 schrijven als ZIL. Deze hoeven niet gelijk te zijn met de rest, dus je kan je arrays op SAS hebben en de cache op SSD bijvoorbeeld.

www.xenius.be
    1.555 Berichten
    Ingeschreven
    26/11/11

Post Thanks / Like
    Mentioned
    43 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    73 Berichten zijn liked

Heb afgelopen week contact gehad met zowel Dell als HP, de MD is inderdaad vrij vergelijkbaar met de P2000 maar ik heb er volgende bedenkingen bij:

- PowerVault MD kan voorzien worden van SSDs voor hot data caching, P2000 kan dit niet
    - Dell raadt aan om de MD vol te steken om veel IOPS te halen, bij HP maakt het niet uit zelfs een P2000 met 4 disken zou goed performen ik stel me hier vragen bij ik kan de logica van Dell hierin wel volgen
    - Zowel de MD als de P2000 zijn leverbaar met iSCSI als FC maar ook met SAS controllers, met 2 SAS controllers kan je max 4 hosts redundant aansluiten. Als je dus maar 4 hosts erop aan wilt sluiten is dit de snelste (6GBPs) en goedkoopste oplossing. (SAS controllers zijn goedkoper dan iSCSI/FC). Wijzelf zijn aangewezen op iSCSI omdat we meer nodes willen aansluiten, iSCSI kan je dan kiezen tussen 1GPBS of 10GBPS controllers maar bij 10GBPS heb je naast een duurdere controller ook nog dure NICS nodig in je nodes..

Prijs van beide toestellen is quasi gelijk: 10k incl btw, ik overweeg wel DELL momenteel..

moderator
    5.280 Berichten
    Ingeschreven
    30/05/03

Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    204 Berichten zijn liked

De MD series kan met de nieuwste firmware ssd disks voor caching inzetten, dit kon voorheen niet maar is een nieuwe feature.

Mooie is van de MD series, je begint met een MD3200i of MD3220i (of een heel ander type kan ook) welke je vervolgens doorlust met MD12xx series dmv. de SAS interfaces. Ik zou niet met SAS interfaces gaan werken, het geeft nogal een grote beperking zoals bibawa al aangeeft.

geregistreerd gebruiker
    246 Berichten
    Ingeschreven
    31/08/07

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    5 Berichten zijn liked

Die SAS interfaces zie ik juist als voordeel. Meer dan 4 servers zie ik de komende jaren niet gebeuren en mochten het er wel meer worden, dan lijkt het me verstandig om een extra SAN in te zetten. Of kan zo'n MD veel meer aan dan 4 servers met daarop 4 tot 8 Windows VSPsen? Ik heb er geen ervaring mee maar ik weet niet beter dan dat de schijven altijd de langzaamste onderdelen zijn.

www.xenius.be
    1.555 Berichten
    Ingeschreven
    26/11/11

Post Thanks / Like
    Mentioned
    43 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    73 Berichten zijn liked

Als je nu al weet dat je binnen dit en 3 jaar meer dan 4 servers gaat hebben zou ik meteen voor iSCSI gaan. Zo'n san kan wel wat meer trekken dan dan en als je op dat moment nieuwe controllers moet kopen ben je vrij veel geld kwijt..
    Zit je san op dat moment vol dan hang je zoals Pantsy zegt gewoon een extra chassis onder...

SAS lijkt misschien bij de aankoop goedkoop, maar op termijn zal het duurkoop zijn ..

moderator
    5.280 Berichten
    Ingeschreven
    30/05/03

Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    204 Berichten zijn liked

Je kan zwaar uitbreiden met de MD series en op 1 MD1220 array kan je veel iops halen (kunnen immers 24 disks in). Kies niet voor de SAS oplossing is mijn advies, anders zal je later moeten swappen en dat is te veel moeite/problemen omdat je toch wel even je hele omgeving plat moet gooien.

geregistreerd gebruiker
    246 Berichten
    Ingeschreven
    31/08/07

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    5 Berichten zijn liked

Ok, goed punt. Maar dan hebben we al vrij snel switches nodig. Hebben jullie daar nog tips in? Ik zie ze voorbij komen van meer dan 10K maar dat is voorlopig een beetje overkill.

moderator
    5.280 Berichten
    Ingeschreven
    30/05/03

Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    204 Berichten zijn liked

Procurve 3500 series doet goed zijn werk icm iscsi en zijn niet zo heel prijzig.

Pagina 1 van de 4 1 2 3 ... LaatsteLaatste

Webhostingtalk.nl

Contact

• Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2026 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics