Resultaten 16 tot 21 van de 21
Pagina 2 van de 2 Eerste 1 2
    SIDN maakte geen backup voorafgaand aan mislukte database migratie
    geregistreerd gebruiker
    1.555 Berichten
    Ingeschreven
    20/07/10

Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    308 Berichten zijn liked

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QBell Bekijk Berichten
    Had SIDN voor dit soort gevallen niet een redundant cluster gebouwd een jaar of 2 terug?

(staat me ergens iets van bij, maar weet niet meer de ins and outs)
    Voor het geval downtime door "upgrade naar een nieuwe major release" (en/of "ingrijpende wijziging van tabel structuur") is een redundant cluster meestal geen oplossing.

Clusters (en andere nauw gekoppelde HA oplossingen) eisen meestal een erg identieke setup.
    Het is een oplossing voor een "simpele" outage van één deel van het cluster (kabel/connectivity, stroom, DC, kapot systeem).

geregistreerd gebruiker
    67 Berichten
    Ingeschreven
    28/10/03

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked

Naam: Martijn
    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Netbulae Bekijk Berichten
    Zo goed ken ik de mensen bij SIDN niet maar dit zijn zulke basisfouten dat er iemand zijn baan zou moeten verliezen daar.
    Ik zou diegene juist in dienst houden want één ding weet je zeker: zo'n fout maakt hij nooit meer van zijn hele leven.

moderator
    4.752 Berichten
    Ingeschreven
    21/02/09

Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    185 Berichten zijn liked

Naam: D. Koop
    Bedrijf: Yourwebhoster.eu
    Functie: baas
    URL: yourwebhoster.eu
    KvK nummer: 32165429
    View danielkoop's profile on LinkedIn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Til Bekijk Berichten
    Ik zou diegene juist in dienst houden want één ding weet je zeker: zo'n fout maakt hij nooit meer van zijn hele leven.
    Het is maar hoe je er over denkt... Als deze basis fout gemaakt wordt hoe moet het dan met de rest gaan?
    Met vriendelijke groet, Yourwebhoster.eu - Managed VPS diensten met Epyc performance op 100% SSDs

Lees hier de webhostingtalk.nl forum regels en voorwaarden!

geregistreerd gebruiker
    462 Berichten
    Ingeschreven
    22/05/06

Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    26 Berichten zijn liked

Ondernemingsnummer: 0812210395

Wat mij vooral stoort is dat men op dat moment nog besloten heeft om het nog eens te proberen. Als je 7 uur voorziet voor een upgrade en na 9 uur eindelijk terug bent op de beginsituatie, dan ga je het niet doodleuk even opnieuw proberen, want dan weet je dat je minstens nog eens 7 uur nodig hebt. Ik denk dat de meeste bedrijven veel liever 2 aangekondigde windows hebben van 7 uur, ipv 1 aangekondigde window van 7 uur die uiteindelijk 19 uur duurt.

geregistreerd gebruiker
    190 Berichten
    Ingeschreven
    02/07/09

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    23 Berichten zijn liked

Naam: Netbulae
    Bedrijf: Netbulae B.V.
    URL: www.netbulae.eu
    KvK nummer: 08198180

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eMiz0r Bekijk Berichten
    Hmmm..... zijn we niet lichtelijk aan het overdrijven allemaal? Ik heb het op ispam ook al gezegd, waar gewerkt wordt maken mensen fouten. It is part of the job. Als er échte ITers in dit topic zitten die nog nooit een screwup hebben gemaakt durf ik te zeggen dat je of liegt... of geen echte ITer bent.

Amazon, KPN, ING..... allemaal bedrijven met IT budgetten die een veelvoud van de SIDN begroting zijn en óók fouten maken. Kom op zeg.... Ik waardeer de openheid van SIDN. Ze hadden zich er makkelijk van af kunnen doen als genoemde partijen en het op een technische storing kunnen gooien. Nee, deze openheid zorgt er voor dat de SIDN zichzelf scherp stelt en zo'n fuckup niet zomaar weer zal maken omdat dat domweg niet uit te leggen is. Er zijn zooooooveel hostingbedrijven die het maar op een DDoS gooien als ze een storing hebben.
    Het kan voorkomen dat er fouten gemaakt worden maar dit soort fouten mogen in principe nooit voorkomen. SIDN heeft eigenlijk maar 1 reden van bestaan en dat is deze database. Als je vervolgens prutsers de kans geeft om zulke fouten met je core it te doen, is er iets niet goed met je procedures. Wat is er mis met een OTAP omgeving? Daarmee kan je de meeste van deze problemen ondervangen. Alle problemen die je opgeeft zouden bij dit soort bedrijven nooit voor mogen komen.

Dat je KPN aanhaalt is wel een beetje grappig. Deze partij zou met het budget dat ze hebben nooit zulke ernstige fouten mogen maken en het komt neer op grove nalatigheid en onkunde. Dat er nog mensen te vinden zijn die zich zo graag af willen laten zetten door dit waardeloze bedrijf.....

Vind je het ook zo acceptabel als het vliegtuig waar je inzit neerstort omdat de monteur een kabeltje verkeerd heeft aangesloten?
    Netbulae - Hosted Solutions

Michiel Klaver
    29 Berichten
    Ingeschreven
    22/01/06

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    5 Berichten zijn liked

Naam: Michiel Klaver
    Functie: IT Professional
    URL: klaver.it
    KvK nummer: nvt
    View michielklaver's profile on LinkedIn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eMiz0r Bekijk Berichten
    Hmmm..... zijn we niet lichtelijk aan het overdrijven allemaal? Ik heb het op ispam ook al gezegd, waar gewerkt wordt maken mensen fouten. It is part of the job.
    Het probleem hier is het feit dat het niet de eerste keer is dat er fouten gemaakt worden bij de SIDN, en ook deze keer weer niet zomaar een klein foutje ... Zoek maar eens in het archief op dit forum, of gerelateerde ISP nieuwswebsites, dan begrijp je de frustratie.
    Michiel Klaver - IT Professional (KLVR4-RIPE) http://klaver.it/

Pagina 2 van de 2 Eerste 1 2

Labels voor dit Bericht

Webhostingtalk.nl

Contact

• Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2026 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics