Resultaten 1 tot 15 van de 72
Pagina 1 van de 5 1 2 3 ... LaatsteLaatste
    HostKeurmerk | Oplichting is verleden tijd.
    geregistreerd gebruiker
    18 Berichten
    Ingeschreven
    24/01/13

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked

URL: www.hostkeurmerk.nl

Question HostKeurmerk | Oplichting is verleden tijd.

HostKeurmerk | Oplichting is verleden tijd.-logo_groot-png

Beste lezers,

Graag wil ik jullie op de hoogte stellen van een nieuw keurmerk namelijk:

HostKeurmerk

Zoals de naam natuurlijk al een beetje weggeeft, gaat het keurmerk zich richten op de hosting branche.

Waarom HostKeurmerk?

Zoals velen van jullie ongetwijfeld zullen weten, is dat er veel malafide bedrijven worden en zijn opgezet.
    Neem bijvoorbeeld: Bas H.
    Deze inmiddels zeer bekende jongen, heeft 11 hosting bedrijven gehad, waarbij stuk voor stuk gedupeerden zijn gevallen.

Ook ik ben in de gladde praatjes van deze jongen gaan geloven, en heb een bedrijf met hem opgezet. (Retroserver)
    Toen ik merkte dat het niet pluis was ben ik daar gelukkig direct uitgestapt!
    Helaas is meneer Bas H. niet de enige malafide hoster, er zijn er heel veel op internet.

HostKeurmerk moet het verschil gaan maken tussen betrouwbare bedrijven en malafide/onbetrouwbare bedrijven.
    Onze visie is dan ook voor de consument meer duidelijkheid/garantie te bieden.

Wat gaat HostKeurmerk doen?

HostKeurmerk zal alle bedrijven die zich aanmelden gaan keuren, dit zullen wij op verschillende manieren doen.
    Zo kopen wij een product bij desbetreffend bedrijf, en zullen wij kijken naar de levertijd, support etc..

Helaas kunnen wij niet elke dag opnieuw de criteria bij elke hoster nakijken.
    Wel zullen wij steekproefsgewijs bedrijven opnieuw keuren. (Deze her-keuringen zullen de hoster niks kosten en wanneer alles in orde is, zal de hoster hier ook niks van te weten komen.)
    Omdat wij dus niet elke dag kunnen keuren, kan het gebeuren dat een hoster stopt met het voldoen aan 1 of meerdere criteria en wij hier nog niet achter zijn gekomen.
    Dan is het mogelijk om als consument een klacht in te dienen bij HostKeurmerk, wij zullen dan gaan bemiddelen tussen het bedrijf en de consument.
    Dit zullen wij doen met een onafhankelijke en objectieve blik op de zaak.

Op dit moment zijn wij bezig met het kiezen van de juiste rechtsvorm, dit zal waarschijnlijk een stichting worden.
    Ook zijn wij bezig met het opstellen van de algemene voorwaarden, en uiteraard de criteria.

Dit was de informatie tot nu toe, wanneer er meer bekend is zullen wij dit uiteraard direct plaatsen.
    Mocht jij nog een goed idee hebben voor een criteria punt of een totaal ander vlak laat het ons dan weten!

Nils van den Boogaard
    HostKeurmerk

www.hostkeurmerk.nl
    info@hostkeurmerk.nl
    Laatst gewijzigd door HostKeurmerk; 24/01/13 om 18:53.

geregistreerd gebruiker
    552 Berichten
    Ingeschreven
    18/10/10

Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    31 Berichten zijn liked

Naam: Ralph
    Ondernemingsnummer: nvt

Lijkt me een serieus keurmerk, zeker als het op een pakketje bij versio gehost wordt.

geregistreerd gebruiker
    18 Berichten
    Ingeschreven
    24/01/13

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door creativets Bekijk Berichten
    Lijkt me een serieus keurmerk, zeker als het op een pakketje bij versio gehost wordt.
    Beste,

Ik zie niet in wat het pakketje van Versio met het keurmerk te maken heeft.

Met vriendelijke groet,

Nils van den Boogaard

moderator
    5.280 Berichten
    Ingeschreven
    30/05/03

Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    204 Berichten zijn liked

Naam: Pantsy
    Registrar SIDN: N/A

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door creativets Bekijk Berichten
    Iets positiever mag ook wel... ik vind het een goed initiatief en het zou fijn zijn als er eens een goed keurmerk zou komen welke het wel gaat maken tot een standaard.

Waar ik het mee eens ben is de keuze van de provider, naar mijn inzien zou er beter een klein vpsje kunnen komen om een stuk onafhankelijker te zijn en dit bij een nette hoster die sowieso 100% voldoet aan het keurmerk. Ik weet niet of versio 100% zal voldoen aan de eisen van het keurmerk.

Enfin.. je moet ergens beginnen.

geregistreerd gebruiker
    18 Berichten
    Ingeschreven
    24/01/13

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pantsy Bekijk Berichten
    Iets positiever mag ook wel... ik vind het een goed initiatief en het zou fijn zijn als er eens een goed keurmerk zou komen welke het wel gaat maken tot een standaard.

Waar ik het mee eens ben is de keuze van de provider, naar mijn inzien zou er beter een klein vpsje kunnen komen om een stuk onafhankelijker te zijn en dit bij een nette hoster die sowieso 100% voldoet aan het keurmerk. Ik weet niet of versio 100% zal voldoen aan de eisen van het keurmerk.

Enfin.. je moet ergens beginnen.
    Bedankt! wanneer er genoeg vraag naar is, zal dit ook zeker gebeuren.
    Wanneer wij groeien zullen wij uiteraard ook uitbreiden wat betreft de provider, op het moment functioneert het pakket nog naar behoren.
    Ook kan ik nog niet beoordelen welke hoster voldoet aan de eisen, aangezien er nog geen concrete eisen zijn, daarover zijn wij nog druk aan het discussiëren.
    Zoals bovenstaand ook staat aangegeven zijn alle ideeën meer dan welkom!

Met vriendelijke groet,

Nils van den Boogaard

geregistreerd gebruiker
    5.783 Berichten
    Ingeschreven
    20/02/05

Post Thanks / Like
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    168 Berichten zijn liked

Naam: Mark Scholten
    Bedrijf: SinnerG / Stream Service
    Functie: Systeembeheerder
    URL: www.sinnerg.nl
    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 34255993

Welke ideeën voor de eisen zijn er tot nu toe? Mogelijk dat hosters er vast op kunnen reageren of aanvullende ideeën kunnen geven.
    Tools die handig zjn voor ISPs vind je natuurlijk bij Tools 4 ISP.

geregistreerd gebruiker
    18 Berichten
    Ingeschreven
    24/01/13

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked

@Mark17

- De support hoort zich te gedragen naar behoren, en beantwoord de vragen binnen maximaal 2 werkdagen.
    - De producten worden maximaal binnen 3 dagen geleverd. (Wanneer dit niet lukt i.v.m. overmacht dient de klant hiervan op de hoogte gesteld te worden.)
    - De hoster dient voldoende kennis te hebben over de producten die verkocht worden.
    - De hoster dient in het bezit te zijn van een geldig KVK nummer.

Het zal iets in deze richting gaan worden.
    Verder moet het nog even mooi uitgewerkt worden, ook zijn wij aan het kijken of we ook voor kwaliteit gaan.
    Het probleem bij kwaliteit eisen is dat ze moeilijker te controleren zijn, maar ook is het moeilijk te bepalen wat nou precies een goed product is.

Met vriendelijke groet,

Nils van den Boogaard
    Laatst gewijzigd door HostKeurmerk; 24/01/13 om 21:13.

ICTFrameworks
    1.584 Berichten
    Ingeschreven
    05/07/03

Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    138 Berichten zijn liked

Bedrijf: ICT Frameworks
    KvK nummer: 52425762

Waar ik me eigenlijk altijd zorgen over maak met dit soort initiatieven is dat de werkelijke eissen erg laag liggen. Wat het keurmerk dan eigenlijk zegt is of je wel of niet bereid bent de lidmaatschap te betalen

Programmeur / Hoster
    3.952 Berichten
    Ingeschreven
    20/06/06

Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    647 Berichten zijn liked

Naam: John Timmer
    Bedrijf: SystemDeveloper.NL
    Functie: Eigenaar
    URL: www.systemdeveloper.nl
    KvK nummer: 14083066
    View johntimmer's profile on LinkedIn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HostKeurmerk Bekijk Berichten
    - De producten worden maximaal binnen 3 dagen geleverd. (Wanneer dit niet lukt i.v.m. overmacht dient de klant hiervan op de hoogte gesteld te worden.)
    - De hoster dient voldoende kennis te hebben over de producten die verkocht worden.
    Ik denk dat je het met die 2 punten al lastig gaat krijgen.
    Het eerste lijkt me niet altijd mogelijk (denk aan een maatwerk dedi/cluster dat besteld moet worden, ssl aanvragen die gecontroleerd moeten worden, etc).
    Het 2de... 'voldoende' is een erg rekbaar begrip. Voor de één is dat genoeg kunnen lezen om op de juiste linkjes in zijn controlpanel te kunnen klikken, voor de ander betekent het de juiste (snelle) ingangen bij zijn leveranciers hebben tot en met genoeg centen op de bank om snel een kapotte storage te kunnen vervangen.

Het gaat natuurlijk een beetje ver, maar als klant weten dat een bepaalde hoster financieel 'gezond' is en ook in staat is om bv. kapotte hardware te vervangen of (dure) expertise in te schakelen bij problemen zonder op de fles te gaan of 3 weken de boel down te hebben, zou wel nice zijn.

geregistreerd gebruiker
    18 Berichten
    Ingeschreven
    24/01/13

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door systemdeveloper Bekijk Berichten
    Ik denk dat je het met die 2 punten al lastig gaat krijgen.
    Het eerste lijkt me niet altijd mogelijk (denk aan een maatwerk dedi/cluster dat besteld moet worden, ssl aanvragen die gecontroleerd moeten worden, etc).
    Het 2de... 'voldoende' is een erg rekbaar begrip. Voor de één is dat genoeg kunnen lezen om op de juiste linkjes in zijn controlpanel te kunnen klikken, voor de ander betekent het de juiste (snelle) ingangen bij zijn leveranciers hebben tot en met genoeg centen op de bank om snel een kapotte storage te kunnen vervangen.

Het gaat natuurlijk een beetje ver, maar als klant weten dat een bepaalde hoster financieel 'gezond' is en ook in staat is om bv. kapotte hardware te vervangen of (dure) expertise in te schakelen bij problemen zonder op de fles te gaan of 3 weken de boel down te hebben, zou wel nice zijn.
    Met de eerste bedoel ik uiteraard alleen de standaard pakketten, voor maatwerk zal er dan een uitzondering worden gemaakt het is in ieder geval goed om hier wat extra aandacht aan te besteden!

Uiteraard is voldoende een rekbaar begrip, wij zaten te denken aan een test die bij elke hoster afgenomen gaat worden, het zou inderdaad helemaal geweldig zijn als wij zouden kunnen nakijken of een bedrijf financieel gezond is, tevens is het de vraag of de hoster dit geld wilt besteden aan bij wijzen van spreken een nieuw kantoor of inderdaad de servers te vernieuwen.

Wat we met deze criteria wel buiten kunnen houden zijn ondernemingen die niet in het bezit zijn van een KVK nummer en dus geen belasting betalen, ook kunnen wij de oplichters hiermee filteren.
    Daardoor kunnen wij de consument al een stuk meer zekerheid geven!
    Wij gaan het zeker nog hebben over eventuele kwaliteit en eventueel een faillissement regeling.

Met vriendelijke groet,

Nils van den Boogaard

----

@vDong

Uiteraard zullen wij elke hoster die bij ons aanmeld uitvoerig testen op de door ons gestelde criteria.
    Op die manier proberen wij HostKeurmerk groot te maken en zullen wij met HostKeurmerk dan ook echt ergens voor staan.

Met vriendelijke groet,

Nils van den Boogaard
    Laatst gewijzigd door HostKeurmerk; 24/01/13 om 21:29.

Geregistreerd Gebruiker
    4.755 Berichten
    Ingeschreven
    23/04/05

Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    353 Berichten zijn liked

Naam: Toin Bloo
    Bedrijf: Dommel Hosting
    URL: www.dommelhosting.nl
    ISPConnect: Lid
    KvK nummer: 17177247

Ik vind het een interessant initiatief. Financieel gezond is misschien wel het belangrijkste kenmerk van een kwalitatieve hoster, maar ook meteen het moeilijkste te testen. Hosting is een echte investerings-business, dat wil zeggen je moet je zaakjes van te voren goed voor elkaar hebben en snel kunnen schakelen in geval van onverhoopte problemen. Kun je dat niet, of onvoldoende, dan krijg je de soaps zoals ze hier op het forum ieder jaar wel eens voorbij komen helaas.

moderator
    6.052 Berichten
    Ingeschreven
    21/05/03

Post Thanks / Like
    Mentioned
    40 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    481 Berichten zijn liked

Naam: Dennis de Houx
    Bedrijf: All In One
    Functie: Zaakvoerder
    URL: www.all-in-one.be
    Ondernemingsnummer: 0867670047

Misschien nog een paar punten waar je kunt naar kijken:
    • Klantvriendelijkheid (in gelijk welke communicatie)
    • Worden de garanties waargemaakt:
      • niet goed geld terug (binnen x tijd)
      • uptime
      • f.u.p. is het echt zo of niet en waar ligt de grens
      • unlimited testen tot het extreme

• Nameservers zoals het hoort, dus niet op zelfde ip range en asn, maar verspreid
    • Correctheid website:
      • staan hier geen leugens op (bvb wij gebruiken eigen kwalitatieve servers, terwijl het een reseller is of netwerk info die niet klopt)
      • is alle wettelijke informatie aanwezig, zoals contact gegevens, btw, bankgegevens, ...

• Status/noc pagina in een ander netwerk
    • (Voldoende) communicatie wat betreft onderhoud/storingen
    • Zijn de voorwaarden van de hoster volgens de wettelijke regels
    Laatst gewijzigd door The-BosS; 25/01/13 om 01:46.
    Dennis de Houx - All In One ~ Official ISPsystem partner

Lees hier de webhostingtalk.nl forum regels en voorwaarden!

moderator
    4.752 Berichten
    Ingeschreven
    21/02/09

Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    185 Berichten zijn liked

Naam: D. Koop
    Bedrijf: Yourwebhoster.eu
    Functie: baas
    URL: yourwebhoster.eu
    KvK nummer: 32165429
    View danielkoop's profile on LinkedIn

Ik denk dat je hier het meeste wel mee hebt gecovered. Bij hostlist.nl heb je ook een monitoring tool die de uptime controleert, misschien is dat ook iets waar je zelf naar kan kijken. Verder is het slim om je objectiviteit in dit verhaal aan te tonen (en niet dat je bijv bepaalde hosts beter gaat listen ed).
    Met vriendelijke groet, Yourwebhoster.eu - Managed VPS diensten met Epyc performance op 100% SSDs

Lees hier de webhostingtalk.nl forum regels en voorwaarden!

geregistreerd gebruiker
    1.453 Berichten
    Ingeschreven
    20/03/09

Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    178 Berichten zijn liked

Naam: Patrick Ekkel
    Bedrijf: Unsal Infratechniek B.V.
    Functie: Monteur Laagspanning
    URL: unsal.nl

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yourwebhoster Bekijk Berichten
    Ik denk dat je hier het meeste wel mee hebt gecovered. Bij hostlist.nl heb je ook een monitoring tool die de uptime controleert, misschien is dat ook iets waar je zelf naar kan kijken. Verder is het slim om je objectiviteit in dit verhaal aan te tonen (en niet dat je bijv bepaalde hosts beter gaat listen ed).
    De hostlist monitoring tool is ook niet helemaal betrouwbaar.

Wij zijn een keer bezig geweest met een migratie wat niet helemaal goed ging.
    En onze eigen site is toen 3 uur offline geweest. en als je de site moet geloven controleren ze om de 15 minuten.
    En toch had ik die maand 100% uptime.

Dus ja een monitor tool zou een plus punt zijn. maar dan zal hij wel moeten werken.

geregistreerd gebruiker
    18 Berichten
    Ingeschreven
    24/01/13

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked

@The-BosS

Daar zitten zeker goede criteria tussen!
    Heel erg bedankt voor het meedenken.

@Yourwebhoster @patrickekkel

Ik ga kijken welke tools ik ga gebruiken om kwaliteit te keuren, deze zal ik dan ook op de website vermelden. (uiteraard met toestemming van de beheerder van de tool.

Met vriendelijke groeten,

Nils van den Boogaard

Pagina 1 van de 5 1 2 3 ... LaatsteLaatste

Labels voor dit Bericht

Webhostingtalk.nl

Contact

• Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2026 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics