Resultaten 1 tot 15 van de 23
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
Geen
    Bijna verlopen domeinnaam overnemen
    geregistreerd gebruiker
    42 Berichten
    Ingeschreven
    26/11/07

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 Berichten zijn liked

Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

Question Bijna verlopen domeinnaam overnemen

Hallo

Ik wil heel graag een .com-domeinnaam overnemen die op dit moment niet gebruikt wordt, maar wel geregistreerd is.

Als ik de whois op vraag staat er (o.a.):

Status: redemptionPeriod
    Expiration Date: 17-apr-2013

Hoe kan ik het het beste aanpakken als ik deze domeinnaam over wil nemen?

Is het verstandig om contact op te nemen met de registrar, in Duitsland?
    Of moet ik gewoon op 17 april 2013 om 0:00:01 uur die domeinnaam registreren?

Ik heb uiteraard al een beetje zitten zoeken, maar ben benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken.

geregistreerd gebruiker
    42 Berichten
    Ingeschreven
    26/11/07

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 Berichten zijn liked

Ik kan mijn bericht niet meer bewerken. (Handig )

Ik lees op het forum dat die zogenaamde redemption period 30 tot 60 dagen duurt.
    Maar het is nog 160 dagen tot dat het domein verloopt.

Wanneer is die dan precies te registreren?

30 tot 60 dagen nadat hij in die redemption period is gegaan of op 17 april 2013?
    Laatst gewijzigd door sander3; 08/11/12 om 17:56.

ICTFrameworks
    1.584 Berichten
    Ingeschreven
    05/07/03

Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    138 Berichten zijn liked

Bedrijf: ICT Frameworks
    KvK nummer: 52425762

30 tot 60 dagen nadat hij in die redemption period klinkt logischer. Wat ik zou doen (er vanuit gaande dat het een zou-ik-graag-willen) is een scriptje schrijven dat elke dag (of paar keer per dag) kijkt of het domein vrij is en dan een mail sturen aan jou dat je moet reggen.

geregistreerd gebruiker
    333 Berichten
    Ingeschreven
    25/06/08

Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    58 Berichten zijn liked

Naam: Diederik
    Registrar SIDN: JA

Je zou ook een drop-catcher / backorder dienst ergens kunnen afnemen. Vaak gaat dat op basis van no cure no pay, als zij het domein registreren op de dag (cq seconde) dat deze vrij komt betaal je pas. Doorgaans begint dit vanaf een $50. Indien er meerdere gegadigden zijn kan je tegen elkaar op gaan bieden. Maar dat verschilt per aanbieder van zulke diensten.

geregistreerd gebruiker
    42 Berichten
    Ingeschreven
    26/11/07

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 Berichten zijn liked

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vDong Bekijk Berichten
    30 tot 60 dagen nadat hij in die redemption period klinkt logischer. Wat ik zou doen (er vanuit gaande dat het een zou-ik-graag-willen) is een scriptje schrijven dat elke dag (of paar keer per dag) kijkt of het domein vrij is en dan een mail sturen aan jou dat je moet reggen.
    Dat lijkt me een beetje veel werk, bovendien niet erg nauwkeurig. Maar ik kan er eens over nadenken, of zoeken naar zo'n scriptje.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DiederikL Bekijk Berichten
    Je zou ook een drop-catcher / backorder dienst ergens kunnen afnemen. Vaak gaat dat op basis van no cure no pay, als zij het domein registreren op de dag (cq seconde) dat deze vrij komt betaal je pas. Doorgaans begint dit vanaf een $50. Indien er meerdere gegadigden zijn kan je tegen elkaar op gaan bieden. Maar dat verschilt per aanbieder van zulke diensten.
    Weet je misschien een betrouwbaar bedrijf/bedrijven? Ik zou dan namelijk bang zijn dat dat bedrijf zelf dat domein in beslag neemt, om hem vervolgens aan mij te verkopen voor een hoog bedrag.

Ik ga wel eens zoeken. Maar ik ben wel een beetje huiverig om die domeinnaam op zo'n site in te typen.

geregistreerd gebruiker
    333 Berichten
    Ingeschreven
    25/06/08

Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    58 Berichten zijn liked

Naam: Diederik
    Registrar SIDN: JA

Een paar die ik ken:

Namejet.com
    Godaddy.com
    Pool.com

Via Godaddy 1 keer een domein laten catchen. Namejet schijnt wel een voorsprong te hebben als het gaat om successrate gezien dit een joint venture is van eNom en een andere grote jongen en voor de domeinen precies weten op welke (mili)seconde een domein die door/via hun in redeption is gegooid. Een domein verloopt namelijk exact x dagen nadat hij is gedelete, niet om 00:00 uur.
    Maar zoals met alles, eerst even googlen voor je ergens mee in zee gaat. Ieder bedrijf hanteert weer zijn eigen procedures, daarom was ik in zee gegaan met Godaddy ipv een andere partij.

www.xenius.be
    1.555 Berichten
    Ingeschreven
    26/11/11

Post Thanks / Like
    Mentioned
    43 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    73 Berichten zijn liked

Naam: Steve Vos
    Bedrijf: Xenius
    Functie: Zaakvoerder
    URL: www.xenius.be
    Ondernemingsnummer: 0505928838

De kans dat dat domein automatisch verlengd wordt is natuurlijk ook heel groot.
    Heb ook goede ervaring met godaddy en de domain catching service. Werkt zoals hierboven gezegd adhv het no catch no pay principe dus niet waagt niet wint..

geregistreerd gebruiker
    42 Berichten
    Ingeschreven
    26/11/07

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 Berichten zijn liked

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DiederikL Bekijk Berichten
    Een paar die ik ken:

Namejet.com
    Godaddy.com
    Pool.com

Via Godaddy 1 keer een domein laten catchen. Namejet schijnt wel een voorsprong te hebben als het gaat om successrate gezien dit een joint venture is van eNom en een andere grote jongen en voor de domeinen precies weten op welke (mili)seconde een domein die door/via hun in redeption is gegooid. Een domein verloopt namelijk exact x dagen nadat hij is gedelete, niet om 00:00 uur.
    Maar zoals met alles, eerst even googlen voor je ergens mee in zee gaat. Ieder bedrijf hanteert weer zijn eigen procedures, daarom was ik in zee gegaan met Godaddy ipv een andere partij.
    Ik denk dat ik ook voor Godaddy ga.

Maar wat ik nog steeds niet begrijp is die expiration date. Waarom staat dat dan nog steeds op 17 april 2013, en niet op 30 of 60 dagen na de datum dat het domein in redemption is gegaan?
    Of anders gezegd, waarom gaat het domein dan nu al in redemption, zo ver voor die expiration date?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bibawa Bekijk Berichten
    De kans dat dat domein automatisch verlengd wordt is natuurlijk ook heel groot.
    Heb ook goede ervaring met godaddy en de domain catching service. Werkt zoals hierboven gezegd adhv het no catch no pay principe dus niet waagt niet wint..
    Volgens mij werkt godaddy niet met no cure no pay. Op hun website staat dat als het ze niet lukt, je het op een andere domeinnaam kan proberen.
    Dat is leuk voor een bedrijf, die dit vaker moet doen, maar ik heb er niets aan.
    Laatst gewijzigd door sander3; 08/11/12 om 23:09.

Domainleads
    21 Berichten
    Ingeschreven
    13/11/12

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked

Bedrijf: DomainLeads.net
    Functie: CEO
    URL: www.domainleads.net

Beste Sander3,

Domeinnamen expireren niet wanneer de datum van expiratie aangeeft. Dat is vreemd aangezien dat tegen ons gevoel in gaat. Als een houder van een domeinnaam het domein niet vernieuwt voor de vermeldde expiratiedatum gaat het domein in expiratie status voor 40 dagen. In deze periode worden alle services afgesloten maar de houder mag de domeinnaam nog steeds tegen reguliere kosten vernieuwen. Een domeinnaam die deze periode binnen gaat is een eerste indicatie dat de domeinnaam niet verlengd zal worden.

Na deze 40 dagen komt de domeinnaam in 'redemption period' waarin de domeinnaam voorbereid zal worden op verwijdering. De whois-data zal worden gewist en de houder kan in dit stadium nog wel vernieuwen maar moet hiervoor een boete betalen. Nog en indicatie dus dat de domeinnaam niet zal worden vernieuwd!

Na de 'redemption period' zal de status van de domeinnaam veranderen in 'locked' wanneer de domeinnaam de laatste fase in gaat; die van verwijdering. Deze laatste fase duurt 5 dagen en gaat in op de 70e dag na ingang van de expiratie status.

Uiteindelijk zal de domeinnaam op de 5e dag in de fase van verwijdering daadwerkelijk vrij komen voor registratie.

Om de domeinnaam nu te registreren kan je twee dingen doen, of je probeert het zelf op de dag van verwijdering of je huurt een van de partijen in die al in deze thread zijn genoemd.
    Uit ervaring kan ik je optie 2 aanbevelen. Je zal namelijk vaak zien dat iemand je net voor is en dan vis je achter het net.

Hopelijk ben je zo geholpen met je vraag.
    Laatst gewijzigd door Domenico; 14/11/12 om 15:50. Reden: spamregel verwijderd.

geregistreerd gebruiker
    42 Berichten
    Ingeschreven
    26/11/07

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 Berichten zijn liked

Oke, dat verduidelijkt het wel ja.

Helaas heb ik er niets aan gehad.

Ondanks dat ik godaddy backordering heb gebruikt is het domein gekaapt door ene "Andrew Reberry".
    Na wat googlen blijkt dit:

"Andrew Reberry" owns about 85,110 other domains.

Ik vind dit echt onbeschoft. Dit soort praktijken zouden gewoon verboden moeten worden.

Nu zal er wel weer zo'n spam pagina op komen.

Ik zal mijn verdere mening over deze "Andrew Reberry" maar voor me houden.
    Laatst gewijzigd door sander3; 23/11/12 om 09:00.

Domainleads
    21 Berichten
    Ingeschreven
    13/11/12

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked

Hoi Sander,

Dat is erg jammer en ik begrijp je frustratie volkomen! Zoals al aangegeven zijn er veel aanbieders die een domeinnaam 'on the drop' proberen te registreren voor klanten. Jij hebt nu gekozen voor GoDaddy. Het is niet gelukt en je bent teleurgesteld. Wat je nu wel hebt ervaren is dat het nog niet vanzelfsprekend is dat een domeinnaam die vervalt ook eenvoudig geregistreerd kan worden. Als er meer kapers op de kust zijn bestaat altijd de kans dat je naast het net vist! Het vervelende is alleen dat je nooit weet of`er kapers op de kust zijn en zo ja hoe veel.

Bij een volgend voorkomend geval kan je dus overwegen om bij meerdere partijen een registratie order voor een expirerend domein te geven. Bij de meeste aanbieders is het principe van 'no cure no pay' van toepassing, enkelen echter hanteren een vaste prijs. Als je er meerdere verzoekt de gewenste domeinnaam te registreren vergroot je daarmee je kans op succes. Het nadeel hiervan is dat je tevens de kans vergroot dat je samen met iemand anders hetzelfde verzoek bij dezelfde aanbieder doet. In dat geval zal je altijd in een veiling belanden met deze andere partij.

Jammer van deze keer maar met deze kennis in je achterhoofd succes de volgende keer!

Tim
    DOMAINleads

Domainleads
    21 Berichten
    Ingeschreven
    13/11/12

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked

Overigens, de bedrijven die al in deze thread genoemd zijn kunnen de domeinnaam 'on the drop' voor je proberen te registreren.
    Dit lijstje kan worden aangevuld met:

- Snapnames
    - Afternic

Succes de volgende keer!

Tim
    DOMAINleads

ICTFrameworks
    1.584 Berichten
    Ingeschreven
    05/07/03

Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    138 Berichten zijn liked

Bedrijf: ICT Frameworks
    KvK nummer: 52425762

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sander3 Bekijk Berichten
    Nu zal er wel weer zo'n spam pagina op komen.
    Op zich is dat best positief, deze persoon zal het domein waarschijnlijk gewoon droppen, waarna jij het makkelijk op kan pikken daarna

Domainleads
    21 Berichten
    Ingeschreven
    13/11/12

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked

Dat zou kunnen alleen duurt een eventuele drop in princiepe wel weer minimaal een jaar, hetgeen toch weer vervelend
    is als je op de domeinnaam zit te wachten.

geregistreerd gebruiker
    42 Berichten
    Ingeschreven
    26/11/07

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 Berichten zijn liked

Het domein is inmiddels te koop bij de oplichters van hugedomains voor 1800 dollar. Dat is nog eens geld verdienen op die manier! Ongeveer 200 keer de inleg!!!

Ik zou er bijna aan gaan denken om zelf zo'n business op te zetten, als ik het niet een bijzonder vuile, lage manier van geld verdienen had gevonden.
    En als ze nou nog eens een redelijk bedrag van, zeg, 200 dollar gevraagd hadden, had ik er nog over nagedacht. Maar dit soort woekerprijzen gaan werkelijk waar alle perken te buiten.

Het gaat bovendien om een domeinnaam die - in mijn ogen - niet erg interessant is voor anderen. Het is geen algemene naam of voorwerp o.i.d.

Dit zou nu eens verboden moeten worden. Alle vrijgekomen domeinnamen registreren met enkel en alleen het doel om eventuele klanten een poot uit te draaien.
    Maar het is blijkbaar niet anders; dit mag gewoon.
    Laatst gewijzigd door sander3; 26/11/12 om 17:53.

Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste

Webhostingtalk.nl

Contact

• Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2026 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics