Wat denken jullie? Zullen we eens proberen de aanbiedingen slechts zichtbaar voor de aanvrager te maken? Bij sluiten van het topic worden de aanbiedingen zichtbaar voor iedereen.
Het proberen waard?
Wat denken jullie? Zullen we eens proberen de aanbiedingen slechts zichtbaar voor de aanvrager te maken? Bij sluiten van het topic worden de aanbiedingen zichtbaar voor iedereen.
Het proberen waard?

Dat zou inderdaad wel interessant kunnen zijn aangezien dit in de echte wereld ook zo gaat (via e-mail of papier of telefoon) en je geen aanbiedingen meer krijgt die volledig hetzelfde zijn maar juist één euro goedkoper dan de vorige.
Nadeel is natuurlijk wel dat bepaalde vragen die gesteld worden (zoals hoeveel ram/hdd/...) dan ook niet zichtbaar zijn voor iedereen en je dan plots een antwoord van "anoniem" op een vraag krijgt die je niet kunt lezen. Of dat iedereen (bij twijfel) dezelfde vraag zal stellen omdat ze die van de andere niet kunnen zien.
Dennis de Houx - All In One ~ Official ISPsystem partner
Lees hier de webhostingtalk.nl forum regels en voorwaarden!
Op zich is dat wel wat, je kan niet zien wat voor prijs je concurrent aangeboden heeft.
En dan heb je ook geen mensen die net 1 euro onder de andere prijzen gaan zitten.
Het is dan wel een nadeel dat de aanvrager 10x de vraag krijgt hoeveel dataverkeer hij nodig heeft.
-edit-
Dennis was net iets eerder![]()
Dat is toch wel op te lossen? Gewoon een checkbox maken: "Dit is geen aanbieding" en misbruik hiervan gewoon zwaar straffen.
Verder lijkt me dit een goed idee.

Ik zou dat wel jammer vinden. Ik denk dat het goed is om te weten wat een concurrent aanbied voor welke prijs, zodat je zelf een goede scherpe prijs neer kan zetten. Je kunt op dat moment juist goed vergelijken.
De aanbiedingen kunnen erg uit elkaar lopen, wat opzicht niet erg is. Maar als de aanvragen niet precies weet wat die wil, is het appels met peren vergelijken. Shared hosting is wat anders van VPS of dedicated.
De één bied backup storage, redundantie, support buiten kantoortijden en de andere juist niet. Ik denk dat het goed is als de aanbiedingen redelijk overeenkomen. Vooral als de aanvragen niet precies weet wat die wil.
Verder hoef je je dan als aanbieder ook niet af te vragen waarom niemand nou voor jou kiest. Je kunt je producten mark conform weg zetten.
ja - advies en beheer: Hosting in de cloud - the next big thing!

Daar zie ik het probleem niet in, aangezien "anoniem" wel nog gewoon zichtbaar is, dus als de TS zijn wensen aanpast kun je daar toch ook gewoon op inspelen.
Een ander positief punt kan misschien zijn dat er juist meer aanbiedingen gedaan worden omdat je niet weet wat de concurrent aanbied en je dus zelf ook je aanbied plaats, nu kom je veelal tegen dat wanneer er aanbiedingen zijn waar jij toch niet tegen op kunt je meestal geen aanbieding meer plaatst.
Indien mogelijk zou ik het standaard op "enkel zichtbaar voor de TS" zetten maar hem de optie geven of hij de aanbiedingen publiek wil "zichtbaar voor iedereen".

Ik zie het al. Veel voor- en tegenstanders. Het zal eens niet zo zijn.![]()

Of het de gewenste uitwerking zal hebben, weet ik niet, maar het lijkt me zeker het proberen waard.
Mwa. Of we zouden inmiddels al meerdere sterrenstelsels bewoond hebben doordat iedereen met elkaar door 1 deur kan.
Domenico: niet te veel denken, gaan met die banaan![]()

Voor een proef van bijv. een maand ben ik wel. Enkel denk ik dat het dan handig is dat er ook wat "standaard" vragen zichtbaar worden bij het aanmaken van een aanvraag topic. Denk aan dataverkeer/schijfruimte/etc., dit voorkomt dubbele vragen/aanbiedingen waar de TS niets aan heeft.
Tools die handig zjn voor ISPs vind je natuurlijk bij Tools 4 ISP.
Interessant experiment.
is het dan niet gewoon een idee dat alle posts zichtbaar zijn en dat een offerte alleen kan dmv een invul formulier kan en dat de offertes na xx uur automatisch worden gepost en vervolgens niet meer mogelijk is om een offerte te plaatsen?