Resultaten 1 tot 15 van de 16
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
Geen
    Vreemd probleem met domeinen
    geregistreerd gebruiker
    21 Berichten
    Ingeschreven
    25/09/04

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked

Registrar SIDN: nee
    Ondernemingsnummer: nvt

Hallo allemaal,

Ik heb een vreemd probleem met een aantal domeinen op dezelfde server.

Als ik naar de betreffende domeinen surf, dan krijg ik keurig de website te zien.

Als een van mijn collega's thuis naar dit domein surft krijgt hij de apache testpagina te zien.

Ook domeinen die gebruik maken van content op een ander domein op de zelfde server krijgen dan of forbidden of een andere melding te zien in plaats van afbeeldingen.

Ik zou echt niet weten wat hier aan de hand is.

Verder ben ik niet echt thuis in het systeembeheer, al lijkt de meerderheid te denken dat een php programmeur het zelfde is als systeembeheerder. Dus als iemand mij in de goede richting zou kunnen sturen zou ik in ieder geval zeer erkentelijk zijn.

OS CentOS
    Plesk versie 10.4.4 update #41
    Apache versie kan ik zo even nergens terug vinden.

geregistreerd gebruiker
    462 Berichten
    Ingeschreven
    22/05/06

Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    26 Berichten zijn liked

Ondernemingsnummer: 0812210395

Waar staat de server? Is dat ergens intern op het bedrijf of is dat ergens op internet in een datacenter?

- Indien het eerste gaat mijn eerste idee uit naar een slecht geconfigureerde firewall. Mogelijk wordt de inkomende poort 80 naar een andere server gemapt ofzo.

- Indien het tweede, kijk eens na of jullie beiden wel hetzelfde IP adres krijgen als je een ping doet. Indien niet, kijk dan eens in de locale DNS server (als die er is) of in de host file, mogelijk staan de domeinen daar in met een ander/verkeerd IP adres (wat developers ook wel eens durven doen om zaken te testen).

geregistreerd gebruiker
    21 Berichten
    Ingeschreven
    25/09/04

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked

De server staat in zweden en niet in een intern netwerk. De server staat wel achter een firewall. De server zelf heeft namelijk als ip adres 10.50.64.10 en de domeinen verwijzen naar 194.237.215.74. Deze firewall hebben wij niet in beheer, dus wellicht dat wij daar de vraag kunnen neerleggen.

Ik ben zelf de developer en de collega's zijn of designer of marketinglieden die weinig van deze zaken af weten. (En dat wou ik graag zo houden)

Het vreemde is dat er op verschillende locaties verschillende dingen gebeuren. Een van mijn collega's heeft op het werk en thuis geen problemen, maar was op vakantie en kon niets meer zien. Een andere collega heeft thuis ook geen problemen maar op het kantoor van zijn vader is niets bereikbaar. Zelfde stad etc alleen andere ISP.

moderator
    4.752 Berichten
    Ingeschreven
    21/02/09

Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    185 Berichten zijn liked

Naam: D. Koop
    Bedrijf: Yourwebhoster.eu
    Functie: baas
    URL: yourwebhoster.eu
    KvK nummer: 32165429
    View danielkoop's profile on LinkedIn

Zoals Cakkie aangeeft inderdaad
    * Je kan kijken welke IP adressen zij krijgen als zij de domeinnamen pingen.
    * Misschien lokaal iets aangepast met je hosts file?

Plus:
    * IPv6? Kom ook wel eens sporen tegen van klanten die IPv6 in het DNS opnemen maar niet in de vhost.
    * Om welke domeinnamen gaat het?
    Met vriendelijke groet, Yourwebhoster.eu - Managed VPS diensten met Epyc performance op 100% SSDs

Lees hier de webhostingtalk.nl forum regels en voorwaarden!

geregistreerd gebruiker
    21 Berichten
    Ingeschreven
    25/09/04

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked

Het gaat om de domeinnamen
    www.bellmarkgames.com
    www.bermudapromotools.com

en degene die het wel altijd doet is www.cashzino.com

Een domein met afbeeldingen van bermudapromotools.com geeft op sommige systemen een forbidden pagina ipv banners

Deze domeinen staan allemaal op dezelfde server

Ik heb dat allemaal al gechecked. Mijn hosts file is leeg(op de normale dingen na), en ik betwijfel of mijn collega's de kennis hebben om dit aan te passen. En ook op de telefoon (iPhone) komt er of een forbidden pagina of een apache testpagina Er staan geen .htaccess bestanden in de map httpdocs (direct in de root van de site) wel in twee andere mappen die lager in de tree zitten (admin en frames) maar die worden in de normale website niet aangesproken.

moderator
    4.752 Berichten
    Ingeschreven
    21/02/09

Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    185 Berichten zijn liked

Naam: D. Koop
    Bedrijf: Yourwebhoster.eu
    Functie: baas
    URL: yourwebhoster.eu
    KvK nummer: 32165429
    View danielkoop's profile on LinkedIn

De DNS lijkt goed te zitten. Ik weet niet hoe de firewall constructie is maar het zou best eens kunnen dat het naar een andere server of IP gaat. Je kan dit testen door bij Apache te kijken of je request in de log staat als je een standaard Apache pagina krijgt (als je daar toegang tot hebt). Wat ook een mogelijkheid is dat de IP's waarbij je een standaard apache pagina krijgt dat die in de fw een aparte rule hebben en dus een standaard Apache pagina krijgen. Maar het is eerlijk gezegd giswerk.
    Met vriendelijke groet, Yourwebhoster.eu - Managed VPS diensten met Epyc performance op 100% SSDs

Lees hier de webhostingtalk.nl forum regels en voorwaarden!

geregistreerd gebruiker
    21 Berichten
    Ingeschreven
    25/09/04

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked

De accesslog zegt het volgende

De server geeft als status de 403 code terug

217.26.119.202 - - [22/Aug/2012:13:54:00 +0200] "GET /banner.php?b=418&m=137&p=4&i= HTTP/1.1" 403 451 "http://www.fruitwinners.com/" "Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:14.0) Gecko/20100101 Firefox/14.0.1"
    217.26.119.202 - - [22/Aug/2012:13:54:00 +0200] "GET /banner.php?b=412&m=136&p=4&i= HTTP/1.1" 403 451 "http://www.fruitwinners.com/" "Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:14.0) Gecko/20100101 Firefox/14.0.1"

De vraag is nu alleen waarom.

Dit is namelijk een andere bezoeker en die krijgt de status 200 en dus niks aan de hand. Het enige verschil zit em in de browser die ze gebruiken.
    De eerste gebruikt Firefox en de tweede IE

87.208.8.204 - - [22/Aug/2012:13:53:43 +0200] "GET /banner.php?b=187&m=207&p=37&i= HTTP/1.1" 200 990 "http://fruitautomaten.wepje.com/" "Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/5.0)"
    87.208.8.204 - - [22/Aug/2012:13:53:44 +0200] "GET /banners/ultra_dutch_200x135.jpg HTTP/1.1" 200 36112 "http://www.bermudapromotools.com/banner.php?b=187&m=207&p=37&i=" "Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/5.0)"

geregistreerd gebruiker
    21 Berichten
    Ingeschreven
    25/09/04

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked

Heeft niemand meer enig idee?

Ik zie namelijk niet waarom de ene client wel de goede pagina krijgen en de ander een forbiddenpagina of zelfs een apache testpagina. Er staan geen .htaccessbestanden in de root en de bestanden die opgevraagd worden staan direct naast de index of defaultpagina.

Web hosting diensten
    4.705 Berichten
    Ingeschreven
    09/02/04

Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    110 Berichten zijn liked

Bedrijf: DreamHost.nl Web hosting
    Functie: Managing Director
    URL: www.dreamhost.nl
    Registrar SIDN: JA
    KvK nummer: 24269577

En er staat niets hardcoded ingesteld indien http://www.fruitwinners.com de HTTP_REFERER is of bij een bepaald type browser (Firefox m.n.)?
    DreamHost.nl Web hosting - cPanel hosting om bij weg te dromen.

geregistreerd gebruiker
    1.555 Berichten
    Ingeschreven
    20/07/10

Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    308 Berichten zijn liked

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sillysicko Bekijk Berichten
    De accesslog zegt het volgende

De server geeft als status de 403 code terug

217.26.119.202 - - [22/Aug/2012:13:54:00 +0200] "GET /banner.php?b=418&m=137&p=4&i= HTTP/1.1" 403 451 "http://www.fruitwinners.com/" "Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:14.0) Gecko/20100101 Firefox/14.0.1"
    217.26.119.202 - - [22/Aug/2012:13:54:00 +0200] "GET /banner.php?b=412&m=136&p=4&i= HTTP/1.1" 403 451 "http://www.fruitwinners.com/" "Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:14.0) Gecko/20100101 Firefox/14.0.1"

De vraag is nu alleen waarom.

Dit is namelijk een andere bezoeker en die krijgt de status 200 en dus niks aan de hand. Het enige verschil zit em in de browser die ze gebruiken.
    De eerste gebruikt Firefox en de tweede IE

87.208.8.204 - - [22/Aug/2012:13:53:43 +0200] "GET /banner.php?b=187&m=207&p=37&i= HTTP/1.1" 200 990 "http://fruitautomaten.wepje.com/" "Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/5.0)"
    87.208.8.204 - - [22/Aug/2012:13:53:44 +0200] "GET /banners/ultra_dutch_200x135.jpg HTTP/1.1" 200 36112 "http://www.bermudapromotools.com/banner.php?b=187&m=207&p=37&i=" "Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/5.0)"
    Dat is natuurlijk niet het enige verschil, ze komen ook vanaf een heel andere IP reeks.
    Laat de werkende en niet-werkende bezoekers eens "de andere" browser installeren, dan kun je uitmaken of het verschil zit in de browser, of in de IP reeks waar ze vandaan komen.

Wat je zegt over die locaties (thuis/werk/vakantie) gaat ook wat meer in die richting. Als het iemand met een laptop is, is dat wel zeker (zelfde os, browser, alleen ander netwerk). Als het ook verschillende OS'en en browsers zijn tussen thuis en vakantie kun je nog niks zeggen.

geregistreerd gebruiker
    21 Berichten
    Ingeschreven
    25/09/04

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked

Ik snap wat je bedoelt. Maar er worden geen checks uitgevoerd op browser, iprange, os of iets dergelijks. Dit bestandje laad alleen banners en kijkt alleen welke banner er geladen moet worden.

Dit stuurt een iframepje terug met daarin de locatie van de banner en een link om een spel te openen.

Verder doet dit scriptje niks. Geen controles, geen moeilijke dingen met access rechten gewoon 1 query om de banner te bepalen en de gegevens terug sturen naar de bezoeker.

Het zou niets uit moeten maken welke browser of OS er is toch? Er hangt ook geen htaccess in die folder. Een een forbidden melding is dan wel erg raar. Ook na verschillende refresh pogingen, toen laadde de website helemaal neit meer en werd er een apache testpagina getoond. Zo'n pagina die zegt dat apache is geinstalleerd maar dat er geen bestanden zijn geupload. Of dat er geen index.htm aanwezig is. Mijn collega's nemen niet iedere dag hun PC mee naar huis. Dus er wordt wel degelijk gekeken op verschillende OSsen en met verschillende browsers.

En het probleem wordt steeds erger. Plesk is nu bijvoorbeeld niet te benaderen. Ik krijg niet eens de waarschuwingspagina te zien dat het ssl certificaat niet geldig is. Als ik daar doorheen kom, krijg ik met veel pijn en moeite de loginpagina van plesk te zien en daarna is er niets meer te bereiken.

geregistreerd gebruiker
    1.555 Berichten
    Ingeschreven
    20/07/10

Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    308 Berichten zijn liked

Ik snap wat je bedoelt. Maar er worden geen checks uitgevoerd op browser, iprange, os of iets dergelijks. Dit bestandje laad alleen banners en kijkt alleen welke banner er geladen moet worden.

Dit stuurt een iframepje terug met daarin de locatie van de banner en een link om een spel te openen.

Verder doet dit scriptje niks. Geen controles, geen moeilijke dingen met access rechten gewoon 1 query om de banner te bepalen en de gegevens terug sturen naar de bezoeker.

Het zou niets uit moeten maken welke browser of OS er is toch? Er hangt ook geen htaccess in die folder. Een een forbidden melding is dan wel erg raar. Ook na verschillende refresh pogingen, toen laadde de website helemaal neit meer en werd er een apache testpagina getoond. Zo'n pagina die zegt dat apache is geinstalleerd maar dat er geen bestanden zijn geupload. Of dat er geen index.htm aanwezig is. Mijn collega's nemen niet iedere dag hun PC mee naar huis. Dus er wordt wel degelijk gekeken op verschillende OSsen en met verschillende browsers.
    Tsja, kijk eens, je _hebt_ een probleem, en dan moet je niet gaan speculeren dat iets niet _zou moeten uitmaken_
    Eens, maar blijkbaar is er een verschil.

Die firewall die ervoor staat is natuurlijk een verdachte.

Dus laat een van die gebruikers nou eens ook een andere browser installeren, en kijk als het misgaat _op hetzelfde moment_ of de andere browser ook het probleem laat zien.

Als die firewall bijvoorbeeld ietwat dynamisch blocklisten download van bepaalde source netwerken kun je met een test een stuk later het verschil niet zien.
    Als routering vanaf bepaalde netwerken naar die server toe ergens doorheen gaat iets gedaan wordt, kan dat ook met tijden veranderen. Vergezocht, maar toch.

En het probleem wordt steeds erger. Plesk is nu bijvoorbeeld niet te benaderen. Ik krijg niet eens de waarschuwingspagina te zien dat het ssl certificaat niet geldig is. Als ik daar doorheen kom, krijg ik met veel pijn en moeite de loginpagina van plesk te zien en daarna is er niets meer te bereiken.

geregistreerd gebruiker
    21 Berichten
    Ingeschreven
    25/09/04

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked

Ah, ik ben geen systeembeheerder maar wel webdeveloper. Ik test al mijn sites in

ie8
    ie9
    chrome 21.0.1180.83
    firefox 14.0.1 en
    opera 12.0.1

In alle browser is het zelfde probleem.

Ik heb thuis 3 pc's draaien
    windows XP sp2
    Windows Vista SP2

Ubuntu versie even niet zo bij de hand

Op alle drie de OSsen het zelfde probleem.

Drie verschillende OSsen 5 verschillende browsers allemaal het zelfde resultaat en hetzelfde probleem (Wel allemaal zelfde IP)

geregistreerd gebruiker
    1.555 Berichten
    Ingeschreven
    20/07/10

Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    308 Berichten zijn liked

Ah, ik ben geen systeembeheerder maar wel webdeveloper. Ik test al mijn sites in

ie8
    ie9
    chrome 21.0.1180.83
    firefox 14.0.1 en
    opera 12.0.1

In alle browser is het zelfde probleem.

Ik heb thuis 3 pc's draaien
    windows XP sp2
    Windows Vista SP2

Ubuntu versie even niet zo bij de hand

Op alle drie de OSsen het zelfde probleem.

Drie verschillende OSsen 5 verschillende browsers allemaal het zelfde resultaat en hetzelfde probleem (Wel allemaal zelfde IP)
    Wel, dan is bericht #7 "geen verschil behalve de browser" dus vals alarm, want met je hier zegt ligt het duidelijk niet de browser of OS.

Met wat je verder geschreven hebt is voor de firewall voor de server (in bericht #3) de hoofdverdachte .
    Ik zou de admins ervan de vraag stellen, en daarbij het probleem duidelijk omschrijven met tijdstippen en source adressen van clients die geen toegang kregen.
    Die kun je goed uit je webserver logs halen.

Als je het probleem makkelijk kunt reproduceren zou ik op de server nog wat packet captures maken van werkende en falende sessies.
    Het zou best kunnen dat die firewall behoorlijk intelligent probeert te doen, en het HTTP request zodanig verminkt dat de webserver het niet accepteert.

geregistreerd gebruiker
    21 Berichten
    Ingeschreven
    25/09/04

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked

Het probleem is gevonden. Er was een switch foutief geconfigureerd waardoor de dulex onderhandelingen in de switch niet goed gingen. De switch is nu hergeconfigureerd en op 100Mbps gezet en alles werkt weer naar behoren.

Mag ik jullie allen danken voor het meedenken en het aandragen van mogelijkheden? Zo ja, dan bij deze.

Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste

Webhostingtalk.nl

Contact

• Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2026 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics