Source: webwereld.nlDoor een ernstige storing bij Esprit Telecom zijn de sites van onder meer Gamma, Karwei en tv-omroep VPRO sinds dinsdag onbereikbaar. Eerder lagen ook Govcert.nl en ncsc.nl hierdoor plat.
Source: webwereld.nlDoor een ernstige storing bij Esprit Telecom zijn de sites van onder meer Gamma, Karwei en tv-omroep VPRO sinds dinsdag onbereikbaar. Eerder lagen ook Govcert.nl en ncsc.nl hierdoor plat.
Dat zeg ik .....
effe backupje op een andere VPS installeren en DNS omzetten?
Serieuze zaak! Ben benieuwd wat de uiteindelijke oorzaak van dit alles is. En denk niet dat de klanten genoegen nemen met 'ernstige storing' als reden.
Ik vind het wel apart dat er staat: "Momenteel ervaren wij problemen".
Nu zouden het dus technische problemen, management problemen, financiële problemen en voetbalplaatjes problemen kunnen zijn. Ik hoop dat ze wel wat duidelijker naar de klanten zijn dan dit korte bericht.
Laatst gewijzigd door t.bloo; 28/06/12 om 19:22.
En waar gaat Esprit Telecom prat op:
Reclame voor hoge beschikbaarheid
De systemen van Esprit zijn "verspreid over diverse, beveiligde locaties (datacenters) en bieden daardoor middels redundantie een zeer hoge beschikbaarheid", zo omschrijft de hoster zijn infrastructuur.
Dit is dus ver te zoeken!
Misschien toch even Apeldoorn bellen......
Ik denk dat het probleem toch wat complexer ligt, je kan iets wel high availability maken... maarja het gaat uiteindelijk altijd een keer plat.
3 dagen is toch wel wat veel voor iemand die zo hoog van de toren blaast over zijn zeer hoge beschikbaarheid![]()
In drie dagen had je toch ook wel een backup kunnen terugzetten op een andere server???
Misschien dan wel niet HA (wat het blijkbaar ook nooit is geweest), maar tenminste wel beschikbaar...
Tussen het zeggen van een HA beschikbaarheid en het daadwerkelijk hebben is natuurlijk een groot verschil![]()
Lijkt me toch dat die Esprit Telecom een behoorlijke achtergrond zal moeten hebben want waar haal je anders zulke klanten vandaan, die komen normaliter niet zo maar aanwaaien?
Of men na deze problematiek bij Esprit Telecom zal blijven of dat de betrokkenen vroeger of later gaan uitwijken naar andere aanbieders........?