Resultaten 1 tot 15 van de 17
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
    Rechter: UPC, KPN moeten The Pirate Bay blokkeren
    administrator
    21.459 Berichten
    Ingeschreven
    17/12/01

Post Thanks / Like
    Mentioned
    71 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    590 Berichten zijn liked

Naam: Domenico Consoli
    Bedrijf: Webhostingtalk.nl
    Functie: Oprichter
    URL: webhostingtalk.nl
    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: 51327317
    TrustCloud: domenico
    View domenicoconsoli's profile on LinkedIn

Het was te verwachten met dezelfde incompetente rechter en vriend van Microsoft en consorten maar hier zakt toch echt wederom mijn broek van af.

-------------------------------
    Gepubliceerd: Donderdag 10 mei 2012
    Auteur: René Schoemaker
    Bron: webwereld.nl

UPC, KPN, T-Mobile en Tele2 moeten binnen tien dagen The Pirate Bay blokkeren. Dat heeft de rechter bepaald in een kort geding dat is aangespannen door stichting BREIN.

Daarmee heeft Brein opnieuw een juridische overwinning behaald op de providers. Eerder zijn al Ziggo en XS4ALL door de rechter gemaand de ip-adressen en domeinen van de beruchte torrentsite te blokkeren voor hun klanten. De rechter heeft in zijn vonnis ook bepaald welke ip-adressen en (sub)domeinen de providers moeten blokkeren.

Het gaat om twee ip-adressen, 194.71.107.15 en 194.71.107.19 en 16 (sub)domeinen, waaronder die van de Piraatbaai in België. Verder omvat het nu opgelegde verbod ook verwijzingen naar The Pirate Bay in allerlei vormen en met diverse extensies.

Uitbreiding IP-adressen afgewezen

De rechter heeft nog wel een extra verzoek van Brein afgewezen. De piraterijbestrijder wou het blokkadebevel uitbreiden tot andere, door de stichting later aan te leveren ip-adressen en domeinnamen. De rechter vond het tegenargument van de providers wel valide. Zij stelden dat zo'n uitbreiding extra problematisch is omdat het Brein de mogelijkheid geeft dit te doen zonder verdere tussenkomst van de rechter.

De voorzieningenrechter heeft zich voor een groot deel verlaten op de uitspraak van de rechtbank in de bodemprocedure tegen Ziggo en XS4ALL. Daarmee is het overgrote deel van de verweren van de providers al bij voorbaat verworpen. Dat was immers ook al verworpen door de rechtbank in de bodemprocedure.

'Een juist evenwicht'

De rechter vindt de door Brein gevorderde maatregel een "juist evenwicht tussen enerzijds de rechten van de rechthebbenden en anderzijds de verschillende rechten van de van de providers en derden, zowel afzonderlijk als in combinatie beschouwd".
    Laatst gewijzigd door Domenico; 10/05/12 om 15:42.

geregistreerd gebruiker
    743 Berichten
    Ingeschreven
    03/08/11

Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    37 Berichten zijn liked

Naam: Martin Rezek
    Bedrijf: RCTS
    Functie: Koffiejuffrouw
    URL: www.rcts.nl
    KvK nummer: 749552218

Dr was ook nog een artikeltje van een paar uur later dat de piratenpartij geen proxys etc meer mocht aangeven (of andere manieren waarop men er naartoe kan).

zoals ik ergens heb gelezen : nederland kan bij het gecencureerde clubje gaan zitten naast china etc...

Deze jurisprudentie maakt imho verdere stappen mogelijk voor andere gevallen die tegen een grijs gebied aan zitten of in een grijs gebied zitten....

geregistreerd gebruiker
    2.483 Berichten
    Ingeschreven
    03/09/08

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    32 Berichten zijn liked

Bedrijf: Piwi-Web
    Functie: Eigenaar
    URL: www.piwi-web.com
    KvK nummer: 14097251

China nr. 2 inderdaad. Dadelijk krijgen we ook van die mooie firewalls aan de grenzen te staan zoals ze in Iran ook hebben (kom even niet op de naam van die dingen).
    Piwi-Web IT Solutions - Website - E-mail

moderator
    6.052 Berichten
    Ingeschreven
    21/05/03

Post Thanks / Like
    Mentioned
    40 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    481 Berichten zijn liked

Naam: Dennis de Houx
    Bedrijf: All In One
    Functie: Zaakvoerder
    URL: www.all-in-one.be
    Ondernemingsnummer: 0867670047

Alsof zo een blokkade wat uitmaakt, er is meer dan 1 weg naar rome. Genoeg andere aanbieders naast pirate bay, lang leve vpn tunnels en andere mogelijkheden. Wel zeer dom dat ip adressen geblokkeerd worden, het lijkt net of de rechter denkt dat die nooit kunnen veranderen. Verder vraag ik me toch sterk af in hoeverre zo een censuur legaal te noemen is, voor je het weet worden google/bing/... geblokkeerd omdat je er illegaal content mee kan opzoeken .

Voor de rest zal het me worst wezen want ik gebruik pirate bay niet.
    Dennis de Houx - All In One ~ Official ISPsystem partner

Lees hier de webhostingtalk.nl forum regels en voorwaarden!

geregistreerd gebruiker
    850 Berichten
    Ingeschreven
    06/08/10

Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    58 Berichten zijn liked

Naam: Chris

Het schandalige is ook dat de hele nederlandse politiek dit gewoon laat gebeuren. Niemand die hier kamer vragen oversteld. Muv de Piraten Partij

geregistreerd gebruiker
    743 Berichten
    Ingeschreven
    03/08/11

Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    37 Berichten zijn liked

Naam: Martin Rezek
    Bedrijf: RCTS
    Functie: Koffiejuffrouw
    URL: www.rcts.nl
    KvK nummer: 749552218

Het gaat niet om de "niet bereikbaarheid" oid van een site die je toch niet gebruikt (ik ook niet overigens).

Het gaat om jurisprudentie die wordt gemaakt, die het mogelijk maakt "bij wet" straks steeds verder te werken
    over 10 jaar kunnen we bijvoorbeeld niet meer op wht posten, omdat het een "openbaar" forum betreft en dus van e overheid moet zijn ofzo en iedereen die er ook maar iets post wat een grijs gebied is (juridisch f praktisch advies) wordt meteen gemod/gevangengezet/whatever. Deze reeks van besluiten geven een aanzet naar meer cencuur...

Beetje overdreven, maar denk dat mn punt duidelijk is.

Net als rekeningrijden.... ik rij toch motor, dus mij boeit het niet.. maar zodra het ingevoerd wordt voor auto's, is het slechts een kwestie van tijd voordat dat ook voor motorrijders gaat gelden etc...

Programmeur / Hoster
    3.952 Berichten
    Ingeschreven
    20/06/06

Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    647 Berichten zijn liked

Naam: John Timmer
    Bedrijf: SystemDeveloper.NL
    URL: www.systemdeveloper.nl
    KvK nummer: 14083066
    View johntimmer's profile on LinkedIn

Zogenaamde netneutraliteit... cookiewet, landelijke blokkades, dpi, wietpassen, vingerafdrukkenregistratie, megastraffen bij afwijkend gedrag...
    Jantje upload een filmpie van 10 euro... 250.000 dollar boete... jantjes leven naar de klote en de maker van het filmpie krijgt 1 euro.
    Pietje berooft een bejaarde... pietje 2 dagen in de politiecel en een weekje schoffelen... leven van de bejaarde naar de klote...

Nou Nederland, geef de jeugd dit maar als voorbeeld. Dan wordt het allemaal veel beter... vooral als die bejaarde rechters straks ook nog eens Jantje in een steegje tegenkomen

geregistreerd gebruiker
    2.483 Berichten
    Ingeschreven
    03/09/08

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    32 Berichten zijn liked

Bedrijf: Piwi-Web
    URL: www.piwi-web.com
    KvK nummer: 14097251

Dit zijn ze trouwens: http://www.bluecoat.com/
    Worden vooral in Iran gebruikt om het volk te bespioneren.
    Piwi-Web IT Solutions - Website - E-mail

geregistreerd gebruiker
    717 Berichten
    Ingeschreven
    23/04/04

Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    38 Berichten zijn liked

Naam: Ronald van Hoeven
    Bedrijf: Happy Hosting
    Functie: mede-eigenaar
    URL: happyhosting.nl
    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 20113673
    Ondernemingsnummer: nvt
    View Ronald van Hoeven's profile on LinkedIn

Is het doorgeven / faciliteren van iets waarvan je weet dat het niet rechtmatig verkregen is, niet hetzelfde als heeling? Als iemand mij een fiets te koop aanbied waarvan ik weet, of kan weten, dat die gestolen is ben ik ook strafbaar!

moderator
    6.052 Berichten
    Ingeschreven
    21/05/03

Post Thanks / Like
    Mentioned
    40 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    481 Berichten zijn liked

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ronaldvanhoeven Bekijk Berichten
    Is het doorgeven / faciliteren van iets waarvan je weet dat het niet rechtmatig verkregen is, niet hetzelfde als heeling? Als iemand mij een fiets te koop aanbied waarvan ik weet, of kan weten, dat die gestolen is ben ik ook strafbaar!
    Uuuum pirate bay biedt niks aan buiten links, ze hosten zelf geen content. In jouw stelling kan je dan google ook op zwarte lijst zetten en alle andere zoekmachines. Als er in de telefoonboek een nummer staat van een drugsdealer dan moet je volgens jouw stelling de telefoonboek afschaffen en aanklagen en de drugsdealer laten lopen?

geregistreerd gebruiker
    717 Berichten
    Ingeschreven
    23/04/04

Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    38 Berichten zijn liked

Naam: Ronald van Hoeven
    Bedrijf: Happy Hosting
    Functie: mede-eigenaar
    URL: happyhosting.nl
    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 20113673
    View Ronald van Hoeven's profile on LinkedIn

Het is in ieder geval het bewust faciliteren van heeling. Maar er zit wat in jouw stelling. Maar mag je bijvoorbeeld iemand een pistool verkopen als je weet dat hij er iemand mee gaat vermoorden? Het is een lastige juridische / morele vraag

Professionele Webhosting
    4.394 Berichten
    Ingeschreven
    14/03/05

Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    38 Berichten zijn liked

Naam: erwin
    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 18078304

Het is in ieder geval het bewust faciliteren van heeling. Maar er zit wat in jouw stelling. Maar mag je bijvoorbeeld iemand een pistool verkopen als je weet dat hij er iemand mee gaat vermoorden? Het is een lastige juridische / morele vraag
    Dan kun je alles wel afschaffen, je kan met een bierfles ook iemand afmaken.
    Wat is het volgende dan de fietsenmaker mag geen kettingslot meer verkopen want stel dat diegene iemand zijn hersens wil inrammen met zo'n kabel.

Nederland draaft door volgens mij weet die rechter gewoonweg niet waar ie het overheeft, zal me niks verbazen als die rechter wat centen heeft gekregen van Brein.

moderator
    6.052 Berichten
    Ingeschreven
    21/05/03

Post Thanks / Like
    Mentioned
    40 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    481 Berichten zijn liked

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BsHosting Bekijk Berichten
    Dan kun je alles wel afschaffen, je kan met een bierfles ook iemand afmaken.
    Wat is het volgende dan de fietsenmaker mag geen kettingslot meer verkopen want stel dat diegene iemand zijn hersens wil inrammen met zo'n kabel.

Nederland draaft door volgens mij weet die rechter gewoonweg niet waar ie het overheeft, zal me niks verbazen als die rechter wat centen heeft gekregen van Brein.
    Zoals BsHosting ook al aanhaalt dan moet je alles verbieden, je hebt trouwens ook geen wapen nodig om iemand te vermoorden. Dat kan je net zo goed met je blote handen of met een mes, laten we dan alles messen afschaffen en vorken en stokjes en lepels en glazen etc.

Een ander punt dat we dan kunnen stellen is dat volgende maand alle artiesten in nederland stinkend rijk zijn omdat niemand meer kan downloaden via pirate bay, dat geloof je toch zelf niet. Enige die het geld in zijn zakken steekt is brein en de grote labels en ze doen net alsof dit een probleem is van de laatste 5 @ 10 jaar sinds het internet er is. Vroeger kon je ook casettes kopieren en muziek op casette zetten die ze op de radio speelden zonder dat je hiervoor betaalde. Ik zie het verschil eerlijk gezegd niet, vooral omdat artiesten hun geld niet verdienen met cd/mp3 verkoop maar met optredens en alle gadgets er rond. Idem met films trouwens, mensen zullen heus niet stoppen met maar naar de cinema te gaan of dvd/blu-ray/vod te kopen, net zo min als ze zullen stoppen met downloaden van al dan niet illegaal content.

Om het dan even over een ander punt te hebben dat je verplicht wordt om dingen al dan niet illegaal te downloaden omdat ze hier niet beschikbaar zijn, dus zelf al zou je het willen kopen dan kan je het niet, dus geef je de mensen geen andere keuze dan het op die manier te bemachtigen.

administrator
    21.459 Berichten
    Ingeschreven
    17/12/01

Post Thanks / Like
    Mentioned
    71 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    590 Berichten zijn liked

Naam: Domenico Consoli
    Bedrijf: Webhostingtalk.nl
    Functie: Oprichter
    URL: webhostingtalk.nl
    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: 51327317
    TrustCloud: domenico
    View domenicoconsoli's profile on LinkedIn

De oplossing is zooooooo simpel. Gooi ALLES online en hang er een maandabonnement aan (zoals bijvoorbeeld Spotify voor muziek) en het is kassa. Ik doe mee maar dan moet er wel één databank zijn en niet van elke studio eentje.

Hetzelfde kan je doen met software. Echt het is zo simpel maar nee niets vernieuwing en gewoon doorgaan met uitknijpen. Ze hebben nu al verloren maar het wil maar niet tot die partijen doordringen.

moderator
    8.233 Berichten
    Ingeschreven
    29/03/03

Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    266 Berichten zijn liked

Naam: Ron

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Domenico Bekijk Berichten
    De oplossing is zooooooo simpel. Gooi ALLES online en hang er een maandabonnement aan (zoals bijvoorbeeld Spotify voor muziek) en het is kassa. Ik doe mee maar dan moet er wel één databank zijn en niet van elke studio eentje.
    Mijn idee. Spotify bewijst mijn inziens dat ik geen enkele behoefte meer heb om muziek te downloaden, maar voldoende heb aan streaming (+ offline opslag). Uitgezonderd de hele obscure bootlegs, waar ik wel behoefte aan heb. Die ga ik er niet vinden, maar dat weet ik dan ook.

Voor series, films, docu's kan zo iets ook prima. Ik heb er graag euro's voor over. Kijken naar hetgeen ik wil, met het stuk hardware dat ik wil/heb, op het moment dat ik wil.
    Laatst gewijzigd door Domenico; 11/05/12 om 13:47.

Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste

Labels voor dit Bericht

Webhostingtalk.nl

Contact

• Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2026 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics