Resultaten 31 tot 39 van de 39
Pagina 3 van de 3 Eerste 1 2 3
    Is er nog kans voor een startend bedrijf?
    geregistreerd gebruiker
    2.837 Berichten
    Ingeschreven
    31/08/03

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked

Naam: Andy Ales
    Bedrijf: AlfaNet
    Functie: Bestyyrder
    URL: www.alfanet.be
    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: BE 0870.656.558

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietjeprik Bekijk Berichten
    In belgië kan ook iedereen een bedrijf starten. Dit kan dmv bv een CVOA (onbeperkte aansprakelijkheid). In het begin vond ik het te duur om een BVBA te starten, maar nu ik weet hoe de vork aan de steel zit begrijp ik dat een startkapitaal van ca. €12000 waarschijnlijk zelfs nog niet genoeg zal zijn om er de eerste 3 jaar uit de kosten mee te geraken. Ik heb verschillende quotes gekregen van belgische leveranciers en die liggen tussen de €80 en €200+ p.m. voor de bandbreedte die ik wil (100Mbit en tss de 100 en 200GB per maand verkeer). Voor colocatie dan nog, en dit was dan nog het goedkoopste.

De bedrijfskosten van belgische hostingbedrijven vallen nog te vergelijken met die van nederland. Zo hoog liggen die niet en bovendien worden startende bedrijven gesteund door de overheid met subsidies. Het zijn de providerprijzen die pokkeduur zijn.

Indien ik het aan het verkeerde eind heb moet je me daar maar op wijzen he :-)

Groeten

Tom
    Maar het is niet zo dat je in België als 16 jarige een bedrijfje kan opstarten. Bovendien zal je merken dat éénmaal je een bedrijf hebt er allerlei kosten bijkomen waar je misschien nu nog niet eens aan denkt. Je kan trouwens een bvba starten met 6100 euro kapitaal maar je moet wel de 18300 euro volstort hebben binnen een bepaalde periode.

Ik heb het wel over de kosten van een echt bedrijf en niet iemand die het erbij doet er van uitgaande dat je het grondig wil aanpakken.

Je kan trouwens ook eens kijken naar bedrijven als benesol, stone-is of globalserve die je misschien een mooie aanbieding kunnen doen voor colocatie.
    Laatst gewijzigd door AlfaHosting; 27/04/07 om 16:45. Reden: Automerged Dubbelpost

geregistreerd gebruiker
    961 Berichten
    Ingeschreven
    02/05/04

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked

Registrar SIDN: Ja
    Ondernemingsnummer: 873411853

Colo en connectivity is in België niet zo veel duurder. Je zal wel quasi geen dumping prijzen vinden, tenzij bij resellers van resellers die wat ruimte 'over' hebben.

geregistreerd gebruiker
    426 Berichten
    Ingeschreven
    24/08/06

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked

Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: 12060688
    Ondernemingsnummer: nvt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door UDIS Bekijk Berichten
    Voor de ene ga je inderdaad soms net iets verder dan de ander. Maar het ligt er ook net maar aan wat die klant al bij je heeft afgenomen.
    Oh, dus jij helpt liever mensen met een duurder hosting pakket als ik dit zo lees? Bij ons zijn klanten nog altijd klanten en behoor je ze allemaal op dezelfde wijze te behandelen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swiftway-UK Bekijk Berichten
    Gewoon duidelijk uurtarieven hanteren in support met scripts, dat je dit kunt bieden is zowieso al een extra ten opzichte van andere webhosters.
    De meeste hosters kunnen dit ook wel, maar een hoster die al ee behoorlijk klanten bestand heeft opgebouwd heeft hier geen tijd meer voor. Een beginnende hoster natuurlijk wel. Maar dit zal ook een keer ophouden tenzei hij/zij hier een werknemer of freelancer voor in dienst neemt.

bovendien worden startende bedrijven gesteund door de overheid met subsidies.
    Het is natuurlijk leuk dat de overheid je wil steunen, ik had het aanbod ook zeker niet afgestaan maar ondernemen blijft ondernemen toch? 'eigen'bedrijf betekend ook zelf voor de inkomsten zorgen.
    Laatst gewijzigd door Serve-xs; 28/04/07 om 01:47. Reden: Automerged Dubbelpost

geregistreerd gebruiker
    2.837 Berichten
    Ingeschreven
    31/08/03

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked

Naam: Andy Ales
    Bedrijf: AlfaNet
    Functie: Bestyyrder
    URL: www.alfanet.be
    Registrar SIDN: ja
    Ondernemingsnummer: BE 0870.656.558

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Serve-xs Bekijk Berichten

Het is natuurlijk leuk dat de overheid je wil steunen, ik had het aanbod ook zeker niet afgestaan maar ondernemen blijft ondernemen toch? 'eigen'bedrijf betekend ook zelf voor de inkomsten zorgen.
    Ik vraag me trouwens nog steeds af welke subsidies hij bedoelt Enige subsidies ik weet is een korting op RSZ bijdragen bij een 1, 2 en derde werknemer. Niet van toepassing op een startend bedrijfje dus.

geregistreerd gebruiker
    1.185 Berichten
    Ingeschreven
    26/08/04

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked

Registrar SIDN: nee

Oh, dus jij helpt liever mensen met een duurder hosting pakket als ik dit zo lees? Bij ons zijn klanten nog altijd klanten en behoor je ze allemaal op dezelfde wijze te behandelen.
    Het is maar net je wat je kiest om in je bedrijfsvoering te doen. Dat bij jou elke klant gelijk is, wil niet zeggen dat iemand anders dat ook moet hebben. Wellicht wordt hier overigens gedoeld op afnemen van een betere SLA, dan is het júíst de bedoeling dat de klant meer support krijgt.

Terug ontopic: Ik kan adviseren om te zorgen dat je diensten schaalbaar zijn tot het formaat waar je naar wilt groeien. Probeer zaken te automatiseren (daarmee bespaar je jezelf en je klanten ergernis, domme foutjes en lang wachten), probeer je administratie netjes te (laten) voeren. Probeer in te denken hoeveel werk je moet verzetten als je een behoorlijk aantal klanten hebt en bekijk welke dingen je dan gestroomlijnt wilt hebben. Stroomlijn die nu al, zodat je klanten niet van systeem hoeft te laten switchen of andere zaken die klant direct beïnvloeden hoef te veranderen.

Andere zaken waar je aan moet denken, zijn al genoemd.

Meer in het algemeen over budgethosting in België: Waarom zitten er geen Nederlandse webhosters in België (met een aparte Belgische bedrijfsnaam en evt. een kantoor in België)? Ik heb het wel overwogen, maar ben nu een andere kant op gegaan en heb er dus geen meer voor. Maar ik geloof dat de budgetmarkt nog open ligt in België, zoals ook genoemd in dit topic, dus grijp je kans als je zin hebt .

geregistreerd gebruiker
    125 Berichten
    Ingeschreven
    12/03/07

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked

Waar lees jij dat ik daarop doel? Dus trek niet zo snel je conclusies AUB!..
    Ik heb niet geschreven dat een klant met een goedkoper pakket minder word behandeld dan een klant met een duurder pakket, het gaat erom (en dat is algemeen bekend) dat je met klanten die meer bij je afnemen, waar je langer een band mee hebt, en waar je van weet dat het goed zit sneller geneigd bent om SOMS even net "iets" meer gas te geven dan anders als er eens wat is.

Dat is wat ik bedoel. Een klant die een Small pakket bij ons afneemt zal ook altijd netjes te woord gestaan worden, en geholpen als er wat is. Zoals XBL het al aangeeft is dat een voering zoals wij deze hanteren, dat jij dat raar vind is overigens niet de strekking van mijn opmerking dat maak jij ervan en dat is hoe WIJ het doen. Tot de dag van vandaag heb ik nog nooit klachten erover vernomen, dus dat zal wel goed zitten. Ik zal eerlijk zeggen dat mijn haren wel recht overeind gaan staan als ik (jonge) zelfstandigen (ook wel eens met aanbiedingen hier op WHT) zie die voor 0,25 eurocent p/m hostingpakketjes verkopen... dat slaat echt alles en dan vraag ik me idd wel eens af hoe het nou allemaal zit, en dan is het niet vreemd als de markt verzadigd raakt... Maargoed... voordat ik off-topic ga laat ik het hier maar even bij.
    Laatst gewijzigd door UDIS; 28/04/07 om 13:54.

Easywayhosting
    45 Berichten
    Ingeschreven
    11/01/12

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked

Naam: Wybo van der Meer
    Bedrijf: Easywayhosting (eigenaar)
    Functie: directeur
    URL: www.easywayhosting.nl
    Registrar SIDN: NEE
    KvK nummer: 53370821

Zo had ik het nog niet bekeken. In feite heb je gelijk: geef ze een vinger en ze nemen een arm, zoals het alom bekende spreekwoord het zegt. Volgens mij heb je het aan het rechte eind als je zegt dat er uniformiteit in de dienstverlening moet zitten. Het is wel degelijk beter om iedereen dezelfde support te geven (niet teveel uitzonderingen maken) en misschien is zoiets wel te hoog gegrepen. Een andere optie waaraan ik dacht was bijvoorbeeld een scriptinstallatie voor enkele euro's meer, of een programma die automatisch een optie geeft om een 20tal scripts te kunnen installeren (ik ben die naam vergeten, pls refresh my memory :-) ).

Ik heb dat ook al ervaren in mijn jaren als webmaster. Je 'dienst na verkoop' is vaak arbeidsintensiever dan het project zelve. Het inwerken in de code kan al vaak uren in beslag nemen en vaak maakte ik de fout dat ik teveel gratis werkte.

Handig om weten, thx!

Misschien ben ik ook het webmastergebeuren een beetje beu. Ik hou me liever bezig met de technische, administratieve kant van de zaak zoals het serveronderhoud, backups maken, boekhouding, marketing,...
    Je vroeg om een automatisch scripinstalleer programma toch? Als je directadmin gebruikt kun je Installatron eens overwegen, ik ben er zeer positief over, wij gebruiken het namelijk zelf ook

Ik ben zelf ook een maand geleden begonnen, en ik heb op dit moment nog maar een paar actieve klanten, die ik goede support kan geven, liever dat als 100den klanten en geen enkele support meer kunnen leveren.

geregistreerd gebruiker
    1.352 Berichten
    Ingeschreven
    15/05/07

Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    47 Berichten zijn liked

Bedrijf: YolkNet Internetservices
    Functie: CEO
    URL: www.yolknet.nl
    KvK nummer: 27281066

Je weet dat dat bericht van 24-4-2007 is? Dus bijna 5 jaar geleden?
    YolkNet Internetservices - www.yolknet.nl

ICTFrameworks
    1.584 Berichten
    Ingeschreven
    05/07/03

Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    138 Berichten zijn liked

Bedrijf: ICT Frameworks
    KvK nummer: 52425762

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YolkNet Bekijk Berichten
    Je weet dat dat bericht van 24-4-2007 is? Dus bijna 5 jaar geleden?
    Misschien moeten we eens een award instellen met het oudste bericht bumpen (en dan geen leuke prijs, maar een berg minpunten ofzow)

Pagina 3 van de 3 Eerste 1 2 3

Labels voor dit Bericht

Webhostingtalk.nl

Contact

• Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2026 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics